Sydentur

Fru.reb

Forelsket i forumet
Noen som har erfaring med å reise til syden med en -+ 2 mnd gammel baby? Min far fyller rundt og vil spandere syden tur i oktober . Har ikke lyst til å si nei spesielt med tanke på at vi har en datter på 4 år som ville ha synes det hadde vært kjempe gøy .
 
Noen som har erfaring med å reise til syden med en -+ 2 mnd gammel baby? Min far fyller rundt og vil spandere syden tur i oktober . Har ikke lyst til å si nei spesielt med tanke på at vi har en datter på 4 år som ville ha synes det hadde vært kjempe gøy .

Har ikke så mye erfaring enda, men vet mer etter midten av april, så send meg gjerne PM da.
Er i nøyaktig samme situasjon. Pappa fyller år og spanderer tur på hele familien for å feire i Spania. Har termin midt i februar, så i værste fall er nurket bare 6 uker nåe vi drar. Vi har dog allerede bestilt flybilletter hos Norwegian der babyen bare blir kalt "Baby" og vi får endre navn gratis etter at vi har fått passet.
Vi valgte å bestille barnebillett og ikke baby, sånn at vi får et ekstra sete til henne på flyet og slipper å ha henne oå fanget hele turen. Da sitter hun i bilsetet som er godkjent for fly.

Ut over der er jeg bare stressa på ar vi skal rekke å få fødselsattest og pass i tide...
 
Har ikke så mye erfaring enda, men vet mer etter midten av april, så send meg gjerne PM da.
Er i nøyaktig samme situasjon. Pappa fyller år og spanderer tur på hele familien for å feire i Spania. Har termin midt i februar, så i værste fall er nurket bare 6 uker nåe vi drar. Vi har dog allerede bestilt flybilletter hos Norwegian der babyen bare blir kalt "Baby" og vi får endre navn gratis etter at vi har fått passet.
Vi valgte å bestille barnebillett og ikke baby, sånn at vi får et ekstra sete til henne på flyet og slipper å ha henne oå fanget hele turen. Da sitter hun i bilsetet som er godkjent for fly.

Ut over der er jeg bare stressa på ar vi skal rekke å få fødselsattest og pass i tide...
Så spennende og nifst på engang . Hehe . Vi må liksom bestemme oss egentlig i løpet av uken. Og han vet ikke at jeg er gravid enda engang . Men jeg får sende deg pm i april slik at jeg evt kan få med meg tips og erfaringer fra deg. Lykke til :)
 
Så spennende og nifst på engang . Hehe . Vi må liksom bestemme oss egentlig i løpet av uken. Og han vet ikke at jeg er gravid enda engang . Men jeg får sende deg pm i april slik at jeg evt kan få med meg tips og erfaringer fra deg. Lykke til :)

Ja, gjør det. Og bare så det er sagt, vi var aldri i tvil om at vi skulle dra. Snakket med både jordmor og lege og de var helt ubekymret og mente det var null problem. Vi drar uansett ikke for vår egen del, men for pappa og er forberedt på at det blir lite "ferie" for vår del.

Han endte opp med å leie en stor leilighet da, framfor hotell. Og det er vi veldig glade for. Tror det blir litt roligere med mulighet for måltider der og slippe restaurant hele tiden.
 
Vi vurdere å reise allerede i september til syden...
 
Kan ikke se at det er noe problem nei. Enten ammer du og da er det jo enkelt med mat, eller så tar du med deg mme. De får babyer i sydenland også ;)
 
Go for it er alt jeg har å si :))
 
Vi var i syden i flere uker når eldstemann var rundt 2 mnd :) Ikke no problem det :)
 
No worries! Du ammer/ mater under take off og landing, bestiller sete så du får babybag rett foran deg. Vi reiste til USA og fikk et stort babynest på bord med seler rett foran der vi satt. Så lenge du passer på og amme, mate ofte i varmen og holder baby i skyggen er det problemløst å reise med så små barn! Det kommer til å gå kjempefint!! Et tips vi fikk bruk for var å ta med parasoll til vognen så ikke skyggen på vognen må ta all varmen, og ha med potetmel til å legge i varme og svette hudfolder, la minsten ligge naken så mye som mulig om riktig temperatur med ett lett klede over seg, og husk og slå av air condition eller sett på kun et par grader kaldere en ute så slipper du syk baby med ørebetennelse på vei hjem :) god tur!!!
 
Back
Topp