sydentur under graviditet...erfaringer?

remrete

Andre møte med forumet
Hei!
Vi vurderer sydentur i oktober, og da vil jeg være ca 28 uker på vei...
Noen av dere som har vært gravide før som har vært på tur såpass sent i svangerskapet?

Vi vurderer Egypt, siden mannen min har veldig lyst å dykke der :) hva tror dere?

Ja, dra og KOS deg!![:D]
Var selv i barcelona med min første og eg hadde en knall tur![:D]

Bare pass deg for alle bakteriene i egypt. var der i desember som var, og de er ikke serlig renslige nedi der :S så hold deg unna salater og frukter. Så lenge du ikke vasker dem selv da :D

vær ekstra renslig på hendene, pengene er sykt møkkete der nede. Ellers ville jeg reist om jeg kunne selv [:D][:D]
Sørg for å ha forsikringene dine i orden også.

Jeg skal også dra i oktober, har ikke gjort det før. Da er jeg 28-29 uker
Men legen sa det gikk helt fint (graviditen min gikk kjempe fint sist)[:)]
Og hvis det skulle være noe så lar jeg hver å reise også kan resien av gjengen reise uten meg.
Vi skal til Gran Canaria og hun sa det var et trygt sted å reise(har vært samme sted mange ganger før også), vet ikke hvordan det er med egypt men går sikkert fint det også, hør med legen din[:)][:)]

Bare og reise og kose seg synes jeg! :) Men jeg troor kanskje jeg ville tenkt over hvor jeg dro, egypt er veldig "kjent" for at folk blir dårlige av maten og det er vel kanskje ikke noe særlig når man er gravid med tanke på dehydrering og sånn! Men det er en avgjørelse du må ta selv! :) Er man nøye på hva man spiser og ikke er det vel kanskje ikke noe problem!

Har selv vært i Egypt, men var ikke gravid da.
Men ingen av oss ble syke. Vi tok jo forhåndsregeler da.
Antibakterie servietter og sprit var med i vesken hele tiden.
Og frukt spiste vi etter at vi hadde vasket det i leiligheten.
Salat spiste jeg ute..... glemte å tenke på det[8D]
Anyways, vi vurderer en tur ned igjen i oktober (som i fjor).

heihei...
kan sende litt herfra..
er i tyrkia no... kelnerne og hotellansatte er super flinke. de virkelig passer på en føler jeg.
har då somregel en kelner som vet om mine allergier og passer virkelig godt på meg. (det er då søsteren til konen til fetteren til gubben) så hun vet jeg er gravid og... :)

dette er BARE super kjekt...
varmen tar egentlig ikke så særlig på meg. svigermor sliter mer enn meg.
mange late dager og mye bading er et must... [;)]
jeg sier KOS deg i egypt om dere reiser...

Kom hjem igjen da jeg var 28 uker ca..bare kos deg[:D] husk støttestrømper på flyet, og gå deg noen turen under flyturen[:D]
Var også i uke 9 sist, da var jeg i egypt..helt fantastisk sted[:)]

ORIGINAL: turteldue

heihei...
kan sende litt herfra..
er i tyrkia no... kelnerne og hotellansatte er super flinke. de virkelig passer på en føler jeg.
har då somregel en kelner som vet om mine allergier og passer virkelig godt på meg. (det er då søsteren til konen til fetteren til gubben) så hun vet jeg er gravid og... :)

dette er BARE super kjekt...
varmen tar egentlig ikke så særlig på meg. svigermor sliter mer enn meg.
mange late dager og mye bading er et must... [;)]
jeg sier KOS deg i egypt om dere reiser...

hehe tenkte akuratt på deg, og der dukket du opp[:)][:)]

Jeg også laget en slik tråd for en tid tilbake pga at jeg var bekymret for å reise utenlands nå når jeg er gravid[:)] Men nå gleder jeg meg bare og jeg sier bare reis og kos deg[:)][:)] Men som jeg leser her så er det lurt og vurdere om Egypt er den beste plassen når du er gravid[:)] Men er du ekstra påpasselig så går det nok helt sikkert bra[:)] Jeg for min del kommer nok til å holde meg borte fra salat, frukt uten skrell, egg og kylling. Tror jeg[:)] Vi skal til spania[:)] Ellers så er det anbefalt som de andre her sier[:)] Alltid ha med antibac overalt og reis med støttestrømper[:)]

God tur[:)]

Back
Topp