Sydentur uke 27-29?

Edm

Forelsket i forumet
Min far fyller 50 år i år og har bestemt seg for å feire i utlandet, nærmere bestemt Kreta, Hellas. Jeg er førstegangsgravid og usikker på om dette er en god idé eller ikke? 14 dager i 30 grader :p

Hmm. Mange gravide som reiser til syden. Det kommer sikkert an på din egen form, hvordan du takler varme til vanlig? Om du liker det eller ikke? :) blir det veldig varmt så kan jeg forestille meg at det blir tungt. Viktig å få i seg nok vann. Men kanskje deilig å plaske litt i bassenget og slappe av? :) De som bor der får jo også barn, men er også vant til varmen.. Kanskje lurt å snakke om dette på en kontroll? :)

Kjenner noen som reiste til Kreta i sommerferien og fødte i september. Tror det var like før 3. Trimester. Forstod det som at det gikk veldig fint, men måtte ta mye prøver i ettertid for å sjekke at hun ikke hadde fått med seg/i seg noe rart der nede

Jeg skal til syden i juli jeg. Har leid hus med aircondition og svømmebasseng, så tror det skal gå bra. Er verre med Coldplay konserten jeg skal på i Berlin 29 juni!! :)

Vi bestilte Spaniatur juli i fjor og planen er å dra 1. Juli i år, da er jeg ca 29 uker på vei. Jeg fødte forrige gang 34+6 så det spørs om jeg får lov å reise....

Har reist i uke 30 før, viste seg å bare være noen få uker før fødsel, men det gikk helt fint. Var dog ikke så varmt så frøs mer enn jeg ble overopphetet da :) bare ta noen enkle forhåndsregler i forhold til mat og drikke. Så lenge du er frisk uten noen komplikasjoner i svangerskapet burde det gå helt fint

Går nok fint, men hadde blitt for varmt for meg :p

Jeg reiste i uke 33 og det gikk helt fint. Men sørg for legeerklæring uansett om flyselskapet sier det er greit, de laget litt trøbbel. For meg sist.

Jeg skal til Thailand i uke 27-29. Tror det skal gå bra. Får bare drikke mye å tenke litt mer over hva man spiser. Varmen overlever man vel, andre får jo barn å bor der hele svangerskapet

Jeg takler varme dårlig, og enda dårligere når jeg er gravid, så hadde ikke vært noe særlig for min del. Men om du ikke har problemer med varmen er det nok ingenting i veien for å reise om formen er fin.

Skal selv til sør-Frankrike den 9-23.juli og er da 31-33uker på vei :P spent på hvordan det kommer til å bli, men har født på termin og en uke over termin før så tror ikje det blir noe fare :D

Back
Topp