Sydentur rundt uke 20

LilleOlleBolle

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Heisann:-)

Mamma og pappa skulle egentlig invitere oss på sydentur i påsken, til Gran Canaria! Men så fortalte vi at vi hadde en liten i magen, og nå har de ikke turt å bestille, for de syns det var litt skummelt å reise på tur som gravid... Jeg kommer til å være ca i uke 21 når vi er på tur!

Jeg har prøvd å forklare at så lenge jeg tar alle forholdsregler og ikke spiser rå frukt/grønnsaker, forsiktig med melkeprodukter, gjennomstekt kjøtt osv, så skal det gå bra, men de er ikke overbevist...

Jeg skal til legen om en uke så skal forhøre meg litt hva hun tenker og anbefaler, men tenkte å høre litt med andre her også:-)

Hva tenker dere, ville dere reist på tur, eller vært litt skeptisk?

Skal til Gran Canaria neste uke og da er jeg 20uker på vei :) ser ikke noe problem med det!

Jeg hadde dratt :)
På Gran Canaria er de vel også vant til turister, så ser ikke for meg at det er det verste stedet å dra som gravid. Og så lenge du ta forhåndsreglene som anbefales så ser jeg ikke problemet med å ta seg en liten sydentur.

Har snakket om å gjøre det her og på vårparten :)

Ikke noe problem! Jeg var riktignok ikke like langt på vei, men vi var på Zakynthos i uke 16-17, og det gikk helt fint. Masse man kan spise der! Var plaget med kvalme hele turen, men det var jo ikke landet sin feil :P

Var på gran canaria i uke 18 (eller 19, husker ikke helt), gikk helt fint... Ba om kokte grønnsaker istede for salat ol og passet på at all mat var skikkelig gjennomstekt... Drakk bare vann fra flaske og sånt da.. Hadde en super tur :)
Det er jo også norske leger og sånt der nede, hvis en skulle ha behov for det...

Jeg ble gravid da jeg bodde i Asia og dro på siste ferie før jeg reiste hjem til Norge da jeg var like langt på vei. Fungerte godt det, var i god form og tenkte på hva jeg spiste selvsagt;)

Takk for svar alle sammen:-) jeg ser absolutt ikke problemet med å dra, men må samle opp litt argumentasjon til litt bekymrede foreldre:P

Satser på at vi får oss litt sol og varme:-)

Ser ikke no problem med det så lenge man tar forhåndsregler :-)

Så lenge du er i form til det er det ikke noe problem.
Vi var på Kypros da jeg var 33 uker på vei. Hadde legeerklæring på at alt var vel, men trengte ikke å vise den. Jeg fikk aldri den største magen, så jeg så ut som jeg var mye kortere på vei. Alle var veldig oppmerksomme på meg og "min tilstand", så vi dro masse fordeler. ;)

Var på Gran Canaria da jeg var gravid sist og det gikk veldig fint:). Jeg var vel mellom 20 og 30 uker:).Absolutt å anbefale.

Heisann:-)

Mamma og pappa skulle egentlig invitere oss på sydentur i påsken, til Gran Canaria! Men så fortalte vi at vi hadde en liten i magen, og nå har de ikke turt å bestille, for de syns det var litt skummelt å reise på tur som gravid... Jeg kommer til å være ca i uke 21 når vi er på tur!

Jeg har prøvd å forklare at så lenge jeg tar alle forholdsregler og ikke spiser rå frukt/grønnsaker, forsiktig med melkeprodukter, gjennomstekt kjøtt osv, så skal det gå bra, men de er ikke overbevist...

Jeg skal til legen om en uke så skal forhøre meg litt hva hun tenker og anbefaler, men tenkte å høre litt med andre her også:-)

Hva tenker dere, ville dere reist på tur, eller vært litt skeptisk?

Jeg var på gran canaria når jeg var 34 uker på vei faktisk i 2006 :) gikk veldig fint :)

Jeg var på gran canaria rundt uke 22-23 med mine foreldre. Null problem. :)

Var i uke 26-27 på Kreta og hadde en veldig flott tur.. Spiste det meste eg hadde lyst på.. Salat, frukt, fisk, kjøtt (ikke rødt).. Fikk beskjed av jordmor at det skulle gå helt fint.. Damene der ble og gravide og klarte seg fint sa jordmor som er jo veldig sant :)

Var på Kreta i uke 22-23, gikk veldig bra:) Bare å forholde seg til det samme man gjør hjemme;)

Jeg var i Tyrkia når jg var 27 uker, gikk veldig bra :)
Turistområder er jo ganske så trygt, men pass på det du vet er 'typiske' farer :)

Var i Spania når jeg var 34 uker på vei. Ingen problem :)

Back
Topp