Sydentur/reise

Trinusn

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Julibarna 2019
Septemberlykke 2021
Heihopp :-)

Vi vurderer å ta oss en ferietur i mai, ei uke i syden (kreta, mallorca etc). En siste tur for bare oss to :-) jeg er vel ca 25-26 uker da. Noen som har vært på sydentur når di er gravide, eller som generelt har tanker og tips om hva jeg burde tenke på når jeg ser på plasser osv? :-)

Dette lurer jeg også på :)

Vi ønsker å reise i mars, helst april (jo senere, jo varmere), og da er jeg mellom i uke 25-29 ca.

Helst lyst å reise på andre siden av jorden, der det er varmt nok, men det får man ta senere. Er ganske godt bereist fra før av, så holder meg til Europa de neste årene :)

Eneste jeg har fått med meg er at det et veldig lurt å sjekke hva reiseforsikringen din innebærer og hva den dekker eller ikke, i tilfelle noe skulle skje mens du er i utlandet :)

Kjør på :) Reiste 3 ganger i forrige svangerskap, og 2 i første. Eneste problemet var at varmen og luktene var plagsomme når jeg reiste i uke 10. Var helt topp i uke 26, hovnet bare litt ekstra i hender og føtter på kvelden. Kjøpte gjennomstekt mat og drikke på flaske :)

Jeg var når jeg var 24 uker på vei, gikk helt fint;) eneste jordmor sa til meg var at hun anbefalte å ha støttestrømper på flyreisen, bevege seg mye og drikke mye vann ;) og at jeg måtte ta med svangerskapspapirene mine;)

Eneste jeg hadde tenkt på var muligheten til å spise "trygg" mat, så hadde ekskludert sånne tvilsomme super-billig-steder om det ikke finnes annet god restaurantutvalg i nærheten. Og kanskje et sted der dere slipper for my tråkking - er ikke alle bekken som tåler lange spaserturer hver dag til fra strand/sentrum osv...

:)Vi vurderer også det samme i ca mai, er ca 28 uker da.

Hva burde man tenke på? Skal ta det opp med lege i uke 12. :)

Jeg vil også i mai, men da blir det en hoppepåtur til Hellas :) så da kan jeg spørre på neste kontroll :)

Jeg hadde 4 (fly)reiser forrige svangerskap, det gikk kjempe fint. Den deiligste var sydenturen, kjenne sola varme på den struttende magen <3 Det eneste var at siste flyturen ble jeg så dårlig på fly. Skikkelig 'reisesyk'. Meeeeeen man vet jo aldri helt om det er noe man har spist... Men tror nok det var i kombo med lite søvn og stress.

God tur!! :-)

Back
Topp