Sydentur og mat

Immy91

Betatt av forumet
Skuddårsspirene 2024
Hei!
Sikkert flere enn meg som googler seg tussete om temaet.. Jeg skal til Spania i morgen og er også nervøs for dette. Kan jeg spise aioli? Det er vel laget av rått egg? Blir det pasta hele uka da eller? Kjøtt og kokte grønnsaker?

Viktigste er aiolien, haha.

Noen som vet? :)
 
Tenker på det samme. Jeg reiser til Spania om 3 uker.

Egentlig er jeg mer bekymret for den ekstreme varmen enn maten.
Overlever jo på pizza liksom :hilarious:
Men isbiter holder jeg meg unna uansett. Samme med salater og frukt. Holde meg til det med skall. Og godt stekt kjørt.
 
@Alma88 som bor der svarte følgende på dette spørsmålet i en tidligere tråd:

«Husk på å drikke masse masse vann, er du kvalm kan det være lettere med iskaldt boblevann. Kun fra forseglede flasker. Hvis ikke de har det hadde jeg valgt en brus eller iste eller noe sånt. Ingenting rått, alt godt gjennomstekt, vær forsiktig med grønnsaker og frukt som ikke kan skrelles (vet aldri hvor godt de har blitt vasket). Forsiktig med egg som ikke er gjennomkokt eller som kan ha stått ute lenge. Majones som er hjemmelaget har rått egg så det unngår jeg her. Kald ris eller ris som har stått på varmen lenge kan ha farlige mengder av bakterien Bacillus cereus som kan gi alvorlig sykdom (er egentlig et mer generelt råd for hjemme også). Pass på å ikke svelge vann i dusjen da det er større fare for listeria her, spesielt hvis rør/tanker osv er gamle. Heller ikke svelge vann i basseng, man vet aldri hvor godt de er klora.»
 
Back
Topp