Sydentur og graviditet

Første-barn-med-en-svenske

Flørter med forumet
Jeg er i svangerskapsuke 14 og skal reise til Kypros!
Er det noe jeg bør passe ekstra på og har dere noe tips! Jeg er gravid for første gang og trenger de råd og tips jeg kan få!
Jeg har fått med meg at man ikke bør spise salat, ukokt/ikke gjennomstekt kjøtt, ikke ha isbiter i glasset og ikke bør spise softis.
Hva med smoothie og hva med iskaffe/frappchino fra en kaffebar?
Jeg vet at de har Costa Coffee dit vi skal og de har verdens beste isfrappé, men er det sånn at jeg ikke kan drikke dette?
Noen andre tips? Bade ofte, så man inne blir gjennomkokt? Hvor mye tåler egentlig babyen å være i sola? Når vet jeg at det er nok?
Trenger tips og råd om alt når det gjelder utenlandstur!
Takk på forhånd!

Jeg er i svangerskapsuke 14 og skal reise til Kypros!
Er det noe jeg bør passe ekstra på og har dere noe tips! Jeg er gravid for første gang og trenger de råd og tips jeg kan få!
Jeg har fått med meg at man ikke bør spise salat, ukokt/ikke gjennomstekt kjøtt, ikke ha isbiter i glasset og ikke bør spise softis.
Hva med smoothie og hva med iskaffe/frappchino fra en kaffebar?
Jeg vet at de har Costa Coffee dit vi skal og de har verdens beste isfrappé, men er det sånn at jeg ikke kan drikke dette?
Noen andre tips? Bade ofte, så man inne blir gjennomkokt? Hvor mye tåler egentlig babyen å være i sola? Når vet jeg at det er nok?
Trenger tips og råd om alt når det gjelder utenlandstur!
Takk på forhånd!
Følger denne. Jeg skal også til Kypros i sommer, så langt har jeg brukt tripadvisor til å finne noen spisesteder med høy rating og lagre disse til en liste på iphone-kartet. Kjenner jeg er livredd for å bli matforgifta, og er derfor ekstremt kritisk til valg av spisesteder. Pass på å få i deg nok væske og salt! :) Er det innafor å bade i basseng i utlandet mens man er gravid f.eks?

Kos deg masse på tur! Jeg dro til Mallorca alene da jeg var 8 uker på vei og gikk veldig fint! Var litt kjedelig med alt som jeg ikke kunne spise, men ellers var det fint.. Du kan spise pinneis fra butikken, men pass deg for annen is og melkebaserte desserter osv. Frukt skal du også passe deg for dersom frukten ikke har skall rundt, da frukten kan ha blitt skylt med vann fra springen.. Ellers ser det ut som du har fått med deg det meste ja..

Kjenn på kroppen når du får nok av sola.. Jeg merka at pulsen begynte å øke og da gikk jeg inn i skyggen eller hvilte på hotellrommet.. Hvis dere har hjemreise sent på kvelden anbefaler jeg å betale for sen utsjekk da det er veldig slitsomt å vente lenge uten et hotellrom, fant jeg dessverre ut..

Og husk støttestrømper på flyet og reis deg opp og gå ofte under flyturen..

God tur!

Back
Topp