sydentur neste sommer...

Cizza03

Forumet er livet
er invitert med av svigers og håper på en fin tur..vi skulle jo ha vær vår leilighet på hotellet, det hørtes så fint ut, for da får man muligheten til litt privatliv oxo[8D]
men nå har de bynt å snakke om å leie hus....wææææ[&:]
har lixom ikke noe godt forhold til min svigermor og gruer meg til å bo med de i 2 hele uker...[:(]

når de spanderer turen, er det da frekt å si at man ønsker seg på hotellet istedet?
de spanderer første uken, så betaler vi uke 2 selv....
kjempe snilt av de å spandere så mye da, så er usikker på ka jeg kan si jeg ønsker?

Ja det synes jeg du kan. Om du føler at ferien blir ødelagt om du deler hus med de så ville jeg vell hintet inn på at det kanskje er bedre å bo i 2 leiligheter. Dere vet jo ikke hvordan barnet deres blir, kanskje de også synes det er bedre å bo hver for dere for å få litt privatliv...

så bra at det ikke blir for dumt...[:)][:)][:)][:)]
du skjønner, det blir oss 3, svigers og min svigerinne m/samboer og datter...

de kommer hit på grilling i morgen så viss de sier noe da kan jeg jo si at jeg ønsker meg leilighet istedet...men er redd for at jeg blir den eneste som vil ha det...[&:]
men skal ta imot tipset ditt om å si at med en liten unge kan det være kjekt med leilghet da...[;)]

har vi samme svigermor eller???
hehe[:D]
ja samme her...hun plaprer hele tiden, får jo vondt i hodet nesten vøtt..[&:]
og vi drikker nesten ikke i forhold til de...og mye alkohol blandt barn liker jeg ikke...
kansje jeg kan bruke dette til mannen og si at det kan bli slitsomt med de og drikkingen 24/7 + røykingen demmers lixom...kansje han oxo endrer mening...hmm...skal prøve meg på det altså...*takk*

Hvis det er slik at de drikker seg fulle med barn tilstede synes jeg det er uforsvarlig å bo sammen med dem. Røyking er uansett en mer enn nok grunn til å ønske å bo i egen leilighet. Ingenting som er verre enn røyking inne med små barn tilstede.....fysjameg......
Synes det er rart hvis samboeren din ikke ser fordelene og hvor mye bedre det vil være for alle parter hvis dere har separate leiligheter. Håper han støtter deg på dette Cizza!!

ORIGINAL: snuppe07ogspire09

Det kan godt hende ditt forhold med svigermor er bedre om et år! Jeg ville prøvd å renske opp litt, er ikke noe gøy å gå og føle det sånn for sin svigermor, hvis du ikke forteller henne hva du føler vet hun jo ikke hva hun kan forandre.

Jeg har hatt svigermor i 3 år nå, forholdet var dårlig i starten og når snuppa kom, men etter jeg faktisk sa fra ting jeg var uenig i og pratet med henne om ting har det blitt mye bedre!

Det er fortsatt masse jeg er uenig i, men jeg har bestemt meg for å legge min stahet litt til side, hun er trossalt verdens beste på sin måte, og snuppa har et suuupert forhold med henne.

ja sant som du sier, vet ikke hvordan det er om et år...[;)]
men her er det motsatt, forholdet oss imellom har vært ganske greit, mye opp og ned helt til vi får baby nå...hun har vært min svigermor i 6 år og jeg vet og kjenner henne nå, det har tatt tid...og det går ikke an å prate med henne, da blir hun bare sur og kommer med trusler...men heldigvis stiller mannen min opp, hun har mere respekt for han...
Skal gjerne legge staheten min til side, men er ikke lett når hun ikke viser meg respekt og mener at jeg ikke kan noe, og da mener hun null og ingenting....da er det vanskelig å bare fortsette å være "grei og snill"[:(]

men godt å høre at det har blitt bedre mellom dere, og tar gjerne i mot råd altså[;)]
kansje blir det bedre når jeg ikke er så hormonell lengre etter graviditeten...[;)] håper jeg[;)]

ORIGINAL: Chinchilla

Hvis det er slik at de drikker seg fulle med barn tilstede synes jeg det er uforsvarlig å bo sammen med dem. Røyking er uansett en mer enn nok grunn til å ønske å bo i egen leilighet. Ingenting som er verre enn røyking inne med små barn tilstede.....fysjameg......
Synes det er rart hvis samboeren din ikke ser fordelene og hvor mye bedre det vil være for alle parter hvis dere har separate leiligheter. Håper han støtter deg på dette Cizza!!

ja skal snakke mere med han, bare at han jobber så mye se...[:)] men så har han vanskelig for å si i mot sin mor når hun kommer med sånne forslag, for han vet at hun mener bare godt med det...(det ser jeg oxo, men ikke på samme måten)
de drikker seg ikke fulle med barn tilstede, men i løpet av kvelden kan det bli mye....og ja både jeg og han stikker hjem når det blir for ille med røykingen, men det blir ikke så lett når man skal bo sammen..så skal ta det opp med han, er bare om de hører på oss da...det er og en ting...[&:]

ORIGINAL: mammatilsnart4!

ORIGINAL: Cizza03

har vi samme svigermor eller???
hehe[:D]
ja samme her...hun plaprer hele tiden, får jo vondt i hodet nesten vøtt..[&:]
og vi drikker nesten ikke i forhold til de...og mye alkohol blandt barn liker jeg ikke...
kansje jeg kan bruke dette til mannen og si at det kan bli slitsomt med de og drikkingen 24/7 + røykingen demmers lixom...kansje han oxo endrer mening...hmm...skal prøve meg på det altså...*takk*

Svigermor er kjempekoselig og snill, men ho blir slitsom i lengden..
Når det gjelder drikkinga, så er det samboaren til svigermor som er værst, han drikker døgnet rundt.. Eg som voks opp med foreldre som drakk kanskje 2-3 øl på heile sommaren, så blir det ein diger overgang til å komma til svigers, og der det blir fort konsumert 2-3 øl i timen..

Når me kjem på besøk så røyke dei ute, men det henger fortsatt røykluft i leiligheten.. Andrea har astma, og kvar gang vi har vært der, så har ho blitt småforkjøla og tett..
Eg er stygg no, men eg er glad dei bur i Verdal og vi bur i sogn, så det blir ikkje så veldig ofte vi treffest..

ja samme her, hun er jo snill og kjøper ditt og datt, og mener ofte det beste, bare på feil måte...for hos henne er det alltid hun som vet best og sånn...men ja hun er jo snill i det fulle og det hele...
drikkingen er kansje ikke så ille, men mye...da vi drikker ekstremt lite...
de røyker ikke inne hjemme, men røyker i paviljongen og de tar kun hensyn å ikke røyker til maten når min kjære er der...er jeg der uten han så kan de sitte å røyke oppi matfatet mitt og selv i friluft så er det faktisk ikke godt...[&:]
føler meg stygg jeg oxo på en måte no, men må bare høre ka du og de andre synes jeg kan si, blir så usikker når jeg aldrig får noe form for respekt[:(]

jaja...kan vist ikke si noe om turen[:(]
min kjære støtter meg ikke, og mener jeg er utakknemlig som ikke vil gjøre som svigers foreslår når de spanderer turen....sier jeg at jeg ikke vil så blir jeg stygge ulven i hele familien resten av de neste 10 årene...
da han ikke bryr seg...får vel bare gjøre det samme da...så får bare turen bli som den blir....æsj azz[:(][:(]

min kjære støtter meg ikke, og mener jeg er utakknemlig som ikke vil gjøre som svigers foreslår når de spanderer turen....sier jeg at jeg ikke vil så blir jeg stygge ulven i hele familien resten av de neste 10 årene...
da han ikke bryr seg...får vel bare gjøre det samme da...så får bare turen bli som den blir....æsj azz[:(][:(]

Føler med deg Cizza----fatter ikke at ikke mannen din støtter deg mer. Kan heller ikke forstå hvorfor de på død og liv vil at alle skal bo i samme hus!!!
Jeg tror jeg hadde argumentert min sak til jeg ble blå i trynet....
Håper uansett at turen blir vellykket og tenk- da har du ihvertfall en liten gullunge som tar mesteparten av tiden din da- mye koseligere enn å irritere seg over svigers! [:)]
Sender deg en god klem jeg!

ORIGINAL: Chinchilla

Føler med deg Cizza----fatter ikke at ikke mannen din støtter deg mer. Kan heller ikke forstå hvorfor de på død og liv vil at alle skal bo i samme hus!!!
Jeg tror jeg hadde argumentert min sak til jeg ble blå i trynet....
Håper uansett at turen blir vellykket og tenk- da har du ihvertfall en liten gullunge som tar mesteparten av tiden din da- mye koseligere enn å irritere seg over svigers! [:)]
Sender deg en god klem jeg!

Takk for støtten og klemmen[:)] 
Du skjønner jeg er ikke vant til en dominerende mor og er heller ikke vant til å få ditt og datt....synes ofte det blir for mye rett og slett, vil jo ikke være utakknemlig, men det blir for mye styr, selvfølgelig er det snilt, det er kjempe snilt...men likevel lixom...
JA vettu meg ka...jeg må kose meg over den lille og bare sette ned foten når jeg trenger det, så får vi se hvor koselig turen blir...kansje blir det bedre enn jeg tror, selv om jeg tviler...[&:]

ORIGINAL: Tulips

Men at de spanderer er jo ikke ensbetydende med at de skal bestemme alt sammen?!? Si det som det er, at du setter stor pris på at de spanderer den første uken (dere skal jo betale andre uken selv) men du syns det er kjekt med egen leilighet/hotellrom hvor du kan trekke deg litt tilbake. Dere skal jo betale halve turen selv så litt må dere vel ha å si??

Etter å ha snakket med sambo så virker det sånn ja...at de spanderer og da er det de som bestemmer...tenkte kansje vi kunne ha et ord i laget jeg oxo som du mener...de betaler første uken som er dyrest, og da kan vi ikke si noe i følge han, for da er vi utakknemlige...
så viss jeg sier noe uten hans ord med i laget så får jeg alle i mot meg, det vet jeg, har skjedd før...
og nå når de har funnet ut at det blir billigere med hus hvor vi MÅ være sammen 24/7 så betaler de kansje hele turen og da er det lixom de som har kontrollen...jeg vet at de tenker sånn, for det er sånn svigermor er[:(][&:]

men jeg skal nå høre ka de sier imorgen, så får vi se om vi får muligheten, men jeg TØRR rett og slett ikke når sambo ikke bryr seg, er faktisk redd min svigermor, derfor jeg spurte om råd og håpet at rådene dere kom med skulle bety noe for sambo oxo...[&:] 

ORIGINAL: sjeglo

Jeg ville sagt det på en fin måte.. [:)]
Jeg har bodd med svigermor sitt hus med sambo i 6 uker i vente på ny leilighet - og det gjør jeg ikke igjen for å si det sånn![8D] Ikke det at hun er så fæl men det er noe med to kvinner i samme hus som er vant til å være sjefen over husarbeid, vaner osv.. Man går bare og irriterer seg hele tiden da.. Så speak up , or you will regret it![8D]
Du kan jo alltids hoste opp noen gode unnskyldninger også! hihi..

Skjønner deg der ja, blitt tilbydd det der vi oxo, men da sa jeg NEI og at det ikke var aktuelt...
Men tror du har rett, men får se an anledningen om de spør eller ikke og stemningen om jeg tørr å si fra siden sambo ikke støtter meg...

Men skal virkelig tenke over det siden dere mener jeg kan si fra og min mor mener det samme...så får se[;)]

Back
Topp