Sydentur med flaskebaby!

TralleTonetroll1

Blir kjent med forumet
Vurderer å reise til Bulgaria om en måneds tid, og lurer på om noen har erfaring med å reise dit med flaskebarn? Snuppa er da 7 mnd..
Hvordan kan dette gjøres enkelt mtp. vasking og koking av flasker, er flaskevannet der "rent nok" til å varme opp og kan blande MME i? .... :)

Kjøper du vann på flaske vil jeg sterkt tro det er "rent" nok Bare vask flaskene godt med såpe og vann, så skyll av dem etterpå med flaskevann eller kokende vann.

TralleTonetroll1 skrev:
Vurderer å reise til Bulgaria om en måneds tid, og lurer på om noen har erfaring med å reise dit med flaskebarn? Snuppa er da 7 mnd..
Hvordan kan dette gjøres enkelt mtp. vasking og koking av flasker, er flaskevannet der "rent nok" til å varme opp og kan blande MME i? .... :)

Jeg har ikke vært der siden jeg selv var liten, men jeg har bodd i Tunisia i alle mnd nå..
Har aldri kokt flaskene, bare vasket det med sånn flaskekost og såpe. Og deretter skylt med flaskevann..
Bruker kun flaskevann til lillegutt til MME, og varmer det kun,ikke koker..
I første kokte jeg det.. Men, nå er han blitt så stor.. Og det er jo sterilisert :)
Lykke til! Tenker det går helt bra :) God tur:)

TralleTonetroll1 skrev:

Jeg har ikke vært der siden jeg selv var liten, men jeg har bodd i Tunisia i alle mnd nå..
Har aldri kokt flaskene, bare vasket det med sånn flaskekost og såpe. Og deretter skylt med flaskevann..
Bruker kun flaskevann til lillegutt til MME, og varmer det kun,ikke koker..
I førsten kokte jeg det.. Men, nå er han blitt så stor.. Og det er jo sterilisert :)
Lykke til! Tenker det går helt bra :) God tur:)

Tusen takk for svar

Joda, det blir vel bra dette her! Blir koselig med en liten kjærestetur til syden, før snuppa har fått føttene under seg;) Gratulerer med ny spire! Ser det er lenge siden jeg har vært på forumet her!

Jeg var i Tyrkia med snuppa da hun var 7mnd og i bulgaria da hun var 1,5år. Herlig!!! Da hun var 7mnd kokte vi flasker, men hun drakk vann rett av flaskene vi kjøpte der nede :)

Back
Topp