Sydentur med barnevogn??

Søtnost

Betatt av forumet
Skal til syden snart men er litt usikker på hva vi skal ha med oss...
Går det ann å leie vogn kanskje? Ellers noen som har noen gode og nyttige tips å gi førstegangsreisende med barn?? 

Man kan leie vogn der, men er ofte av varierende kvalitet og kan være fra krigen. Hør evt med et reisebyrå som har hotellet hvis det er mulig. Vi brukte en paraplytrille som hadde tak og parasoll og som ryggen kunne legges helt ned. Tok ikke sjansen på å ta med den skikkelige vognen. Har man reiseforsikring så dekker jo den vognen hvis den blir ødelagt (forhåpentligvis), men litt kjipt å være i syden med en ødelagt vogn.

Vi var i syden med vesla da hun var 2,5 mnd.
Vi hadde da med vognen, og det gikk kjempefint!
Ingen problem på hverken flyet, flybussen, taxi eller noen ting..

Men hun var jo mye mindre da, så hvordan det er best å gjør nå må du avgjøre. Det finnes jo enkle slike paraplytriller som du kan kjøpe før avreise som ikke tar så stor plass.

Enkelte hoteller har også utleie av vogn, men så var det det med å stole på at du faktisk får vogn når du kommer dit! Litt kjipt å måtte bære rundt på småen hele ferien..

Hadde det vært meg,hadde jeg tatt med vogn. [:)]

Ei venninne av meg drar til Australia neste mnd og hun skal ha med seg vogn.Har fått seg ei brukt gammel vogn for og ha med seg,for hun ville ikke at den hun hadde skulle bli ødelagt...

Har hatt med vogn til syden mange ganger, og aldri opplevd at det har blitt noe ødelagt. Vi reiser til sommeren, og vi skal ha med vogn.

[:)]

Har alltid tatt med vogn.... Har en god trille, som jeg kan legge ned ryggen og med skygge, liten og lett, har alltid stått vogn/sengog stol klart
til oss på hotellet (barnepakke som vi har bestillt)
Men vi synes det er godt å ha egen vogn, vet ikke hva man
får, liksom....

Sist var minsten 2 år, og da angret jeg på at jeg ikke hadde tatt med
sportsvogna.... tralla ble litt liten for ham å sove i...

Vi var i syden da markus var 3mnd gammel og vi hadde med vår vogn! En simo dup vogn, som egentlig er ganske stor

Det var ingen problem! [:)] Jeg angrer ikke ett sekund på at vi tok den med! Vi brukte den hele tiden!

Back
Topp