sydentur med baby på 6 mnd

Superteam

Forumet er livet
noen som har vært?

Og eventuelt hvor?

Jeg har lyst å reise en tur til syden til neste år!
Jeg har termin 16 oktober og har lyst å reise i begynnelsen av Mai!
Da vil jenta vår være 6-6,5mnd:)

Jeg er ute etter et skikkelig barnevennlig og familiested siden jeg vil reise med babyen :)

Tar imot alle tips! Gjerne navn/link på hotell osv også :)

Takk for svar:)

Vi reiste til Kypros da Adrian var 6mnd.
Var en kjempe flott tur, Adrian storkosa seg [:D]
Gikk helt greit med varmen siden det var aircondition i leiligheten og han eeelsket å bade i bassenget
(bare pass på at det er skygge der du bader [;)])

Skjønner ikke hvorfor alle skal til syden med så små barn.. [8|] -Dømmer INGEN! Bare lurer[8D]

Er det ikke bedre å vente til barnet er så stort at besteforeldre kan passe det og foreldrene kan få seg en skikkelig kjærlighetstur?

jeg må og ha kortest mulig fly tur, så tenker nok noe med kreta, mallorca, og sånne ting! Kypros også, er vel ikke noe lenger borte det! :)

Hadde vært flott!! Tror vi er fler med barn som vil reise også! :)
ja skygge er viktig! Hvis ikke får jeg kjøpe en heldrakt ho kan bade i! Også bruke sånn stor skyggelue som går nedover nakken! :) Viktig å passe på de søte små :) og kjøle de ned i bassenget med jevne mellomrom! :)

vi var i kreta ifjor sommer, da var snuppen 6,5 mnd.. det gikk utrolig bra!!! vi tok pauser midt på dagen og satt oss i skyggen på restauranter og sånn og hadde med uv-telt og parasoller og sånn..

på flyet sov hun hele veien, oppi en sånn mykbag over fanget vårt [:)] det gikk og utrolig bra!!

vi var rett utenfor rethymnon i kreta, jeg syns det var litt for rolig da, så ville heller vært i selve rethymnon.. utrolig greie folk der! de hadde gode barnestoler, som var høy i ryggen med puter og alt mulig... så vi var veldig fornøyd, vi var der i 3 uker [:)] hadde 2 roms leilighet med kjøkken.. så vi lagde mat på rommet av og til og kunne koke van til snuppen så hun fikk grøt og sånn...

vi tok med 3 pakker grøt hjemmefra for vi visste ikke hva de hadde der (hun var veldig kresen på den tiden) men de hadde endel fra nestle.. men bleier er sinnsykt dyrt i utlandet...

noe mer du lurer på så bare spør [:)]

ORIGINAL: RegniEsil

Vi var til Mallorca no i april/mai, og Iris kosa seg kjempemykje der.. 

Å så deilig :D
Hvor gammel er hun da?

ORIGINAL: Knottet2

vi var i kreta ifjor sommer, da var snuppen 6,5 mnd.. det gikk utrolig bra!!! vi tok pauser midt på dagen og satt oss i skyggen på restauranter og sånn og hadde med uv-telt og parasoller og sånn..

på flyet sov hun hele veien, oppi en sånn mykbag over fanget vårt [:)] det gikk og utrolig bra!!

vi var rett utenfor rethymnon i kreta, jeg syns det var litt for rolig da, så ville heller vært i selve rethymnon.. utrolig greie folk der! de hadde gode barnestoler, som var høy i ryggen med puter og alt mulig... så vi var veldig fornøyd, vi var der i 3 uker [:)] hadde 2 roms leilighet med kjøkken.. så vi lagde mat på rommet av og til og kunne koke van til snuppen så hun fikk grøt og sånn...

vi tok med 3 pakker grøt hjemmefra for vi visste ikke hva de hadde der (hun var veldig kresen på den tiden) men de hadde endel fra nestle.. men bleier er sinnsykt dyrt i utlandet...

noe mer du lurer på så bare spør [:)]

Tusen takk for kjempedetaljert svar :D
Kjempegreit å høre fra folk med erfaring med babyer i syden :)
og greit å tenke på sånn som å ta med grøt, koke vann osv! Kanskje jeg må ta med en vannkoker i værstefall å koke flaskevann om jeg ikke velger rom med kjøkken! :) Men er sikkert greit å ha leilighet med et lite kjøkken også! :)

Jeg sitter å drømmer meg bort litt nå med sydentur, er jo snakk om et år til, men greit å finne noen steder jeg kan begynne å kikke på etterhvert :)

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare:)

ORIGINAL: FRK John Deere

Skjønner ikke hvorfor alle skal til syden med så små barn.. [8|] -Dømmer INGEN! Bare lurer[8D]

Er det ikke bedre å vente til barnet er så stort at besteforeldre kan passe det og foreldrene kan få seg en skikkelig kjærlighetstur?

jeg vil til syden til neste år pga vi pleier å reise litt!

i 2008 var jeg i syden 3 ganger. i 2009 var jeg ikke i syden, blir heller ikke noe i år. Derfor har jeg veldig lyst å ta en tur til neste år pga jeg har lyst å reise til syden NÅ egentlig, men nå har sommeren begynt her hjemme, og pengene går til barneutstyr siden vi er førstegangsforeldre! :) Derfor vil jeg til syden med babyen når ho er blitt minst 6 mnd! + at vi er fler med barn som og skal til syden til neste år :) så vi vurderer å leie en større leilighet sammen sånn at parene kan passe på barnene en kveld hver sånn at de andre parene kan ut å spise middag og ha litt kjærlighetsstund en kveld:)

ORIGINAL: Superteam 16.10.10

Vi var til Mallorca no i april/mai, og Iris kosa seg kjempemykje der.. 

Å så deilig :D
Hvor gammel er hun da?

Iris vart 8 mnd nokon få dagar vi kom heim... [:)]

Høres kjempekoselig ut!! :) gleder meg :D:D

Kan aldri tenke meg at jeg får lyst til å reise på ferien uten barnet mitt.
Dessuten synes vel de fleste barn (med unntak av de aller yngste) at det er kjempedeilig å bade og grave i sanden.

Må jo nesten svare HI også.

Vi reiste til Brac ( en øy utenfor Kroatia) da gutten var seks,syv måneder.
Bodde på et all-inclusive hotell med flere bassengområder,litt turmuligheter og generelt veldig barnevennlige omgivelser.
Koste oss ved bassenget eller på stranden om dagen og lekte litt på rommet innimellom.
Stelte ham for kvelden før vi gikk til middag,prøvde åå gi han grøt under forretten og la han før vi spiste hoedretten. Sov i vognen mens vi spiste middag og eventuelt gikk en kveldstur langs strandpromenaden og løftet han bare over i sengen når vi kom tilbake på hotellet.
Ble jo til at man er litt mer på rommet enn når man reiser uten barn,så det er greit at det er et komfortabelt rom.
Koste oss i alle fall masse alle mann [:)]

Hvorfor ikke?
Øhm... Trodde de fleste ville ha med seg barna på ferie jeg? [8|] 
Dessuten, barna er mer tilpasningsdyktige til varmen enn det voksne er......

Det ene utelukker jo ikke det andre... [8|] Man kan fint ta en tur med barn og en uten barn i året om man ønsker. Reagerer mer på foreldre som vil ha feriene uten barn, enn med barna sine jeg for min del...

Så svar til HI: vi har vært i syden to turer med Herman som baby. Første gang da han var 6 mnd og andre gang da han var 9mnd. Ingen problemer. Han sov på flyturene og lange dupper i vogna hver dag. På kveldene sov han i vogna når vi var ute å spiste. Tilpassa seg veldig godt vil jeg si.

Go for it! [:D]

Back
Topp