Sydentur med 11 mnd baby :)

Aprikosblomst

Elsker forumet
Vi reiser to uker til syden nå i juni, og er veldig spent! :)
Dere som har reist med små før - hva er deres erfaringer? Hvordan var deres tur? Hvordan gikk flyturen? Hvordan gikk det med de minste i varmen? :)

Jeg er nysgjerrig på alt, jeg!! :D

Her har det alltid gått veldig fint bankbank. Har ammet eller gitt flaske opp og ned på flyet og da har de sovnet. Hatt teppe og noen leker å aktivisere med resten av tiden.
De har sovet på det varmeste på dagen og da vært i skyggen. Ellers er morgningen og ettermiddagen best:)

Hvor skal dere?

Jeg dro til grand canaria med yngste når hun var 13 mnd. Tok med bleier og våtservietter og barnemat. Gikk tom for våtservietter og måtte kjøpe der - fikk skikkelig reaksjon etter bare en dags bruk:( Og en pakke knekkebrød og en tube skinkeost til meg og ingen måltider inkludert, da jeg levde etter ungens behov og ikke etter "spisetider". Bodde i leilighet med lite kjøkken med kjøleskap, vannkoker og micro, anbefales med små barn. Hadde leilighet i første etasje - trillet vogna inn. Og det var kort vei ut og hjem igjen, ikke opp/ned i heis og korridorer fram og tilbake. Kort vei til bassenget, men ikke rett ved så vi hadde litt ro mtp soving på dagen. Solkrem og solbriller kjøpt i Norge. Solhatt. Både langermede luftige klær og sommerklær. Tja...jeg vet ikke hva mer du lurer på?

Hvor skal dere?

Jeg dro til grand canaria med yngste når hun var 13 mnd. Tok med bleier og våtservietter og barnemat. Gikk tom for våtservietter og måtte kjøpe der - fikk skikkelig reaksjon etter bare en dags bruk:( Og en pakke knekkebrød og en tube skinkeost til meg og ingen måltider inkludert, da jeg levde etter ungens behov og ikke etter "spisetider". Bodde i leilighet med lite kjøkken med kjøleskap, vannkoker og micro, anbefales med små barn. Hadde leilighet i første etasje - trillet vogna inn. Og det var kort vei ut og hjem igjen, ikke opp/ned i heis og korridorer fram og tilbake. Kort vei til bassenget, men ikke rett ved så vi hadde litt ro mtp soving på dagen. Solkrem og solbriller kjøpt i Norge. Solhatt. Både langermede luftige klær og sommerklær. Tja...jeg vet ikke hva mer du lurer på?

Vi reiser til Hellas :)
Plana var egentlig Rhodos, men ble i sisten liten Kreta.
Vi har heldigvis lagt til rette mtp hotellet. Har stor leilighet, på bakkeplan, og hotellet er på stranda. Så har vi mikro, vannkoker osv :)

Så godt du nevnte det med våtservietter. Huff, stakkar liten. Vi skal ta med en del herifra iallefall.
Tusen takk for mye nyttig info. Jeg klarer ikke sette fingeren på akkurat hva jeg lurer på, men all info er god info :)

Her har det alltid gått veldig fint bankbank. Har ammet eller gitt flaske opp og ned på flyet og da har de sovnet. Hatt teppe og noen leker å aktivisere med resten av tiden.
De har sovet på det varmeste på dagen og da vært i skyggen. Ellers er morgningen og ettermiddagen best:)

Da skal vi gi flaske på tur opp og ned iallefall! :) Vi flydde i påska (tur/retur Trondheim-Bergen) og det gikk fint, hun sovna på tur ned, men hadde begynt med tenner på tur hjemover igjen, så skreik mye før hun sovna. Aldri vært så svett i hele mitt liv. Regner med det går fint nå, hun er heldigvis en rolig og tålmodig unge :)

Kjøpte inn helt nye leker til flyturen som da var spennende å utforske.

Vi var i Roma. Mini var 7 mnd. Var jo varmt men ikke syden varmt.. Flytårnet var grusom. Dette pga mellomlandinger og forsinkelser. Vi hadde og problemer med å finne hotellet. Så mitt råd er bestill direkte fly og ikke alt for lang tur. Lei en prampack til vognen. Leveres ut på de fleste flyplasser. Pakk ned rikelig med bleier. Dyrere i utlandet.

Vi var i Roma. Mini var 7 mnd. Var jo varmt men ikke syden varmt.. Flytårnet var grusom. Dette pga mellomlandinger og forsinkelser. Vi hadde og problemer med å finne hotellet. Så mitt råd er bestill direkte fly og ikke alt for lang tur. Lei en prampack til vognen. Leveres ut på de fleste flyplasser. Pakk ned rikelig med bleier. Dyrere i utlandet.

Tusen takk! Vi har prampack :) og reisen er heldigvis direkterute, så vi slipper mellomlandinger. Bleier skal det pakkes masse av :) mange fine tips, tusen takk!

Kjøpte inn helt nye leker til flyturen som da var spennende å utforske.

Ååh, det var en veldig god ide. Supert, tusen takk! Får handle inn litt spennende leker da. Har også ipad med offline viaplay, om det skulle bli behov for avledning og underholdning på flyet.

Vi var i syden når hun var 10 mnd gammel :) hun sov faktisk på flyet ellers var hun stort sett blid. Hun stor koste seg i babybassenget i sånn ring. Vi merket ikke noe til at hun var for varm eller noe, men nå reiste vi i september da :)

snuppa var 10 mnd når vi reiste, hun har alltid nektet å sove på fanget, men sov der hele flyturen. varmen taklet hun fint, men sov litt mere enn vanlig, samt drakk mye :) God tur! Kos dere masse!

Vi har alltid reist mye å minste var knapt 3 mnd når vi reiste til Mallorca å det har alltid går veldig bra, gi litt Otribaby på vei opp å ned samt melk e.l på vei opp å ned så går det nok veldig bra:) det vokser opp barn i Hellas også så ikke bekymre deg:) nyt ferien, det er fantastisk å reise med barn:) vi har kjøpt våtservietter i utlandet flere ganger å de har stort utvalg så om du går tom så finner du helt sikkert noe du blir fornøyd med:p

Når mini var 10 mnd var vi en uke i syden, ca 30-35 grader:D
Han taklet varmen utmerket, sov godt både natt og dag. Hadde ikke stort mer enn bleie og body på seg, var en god del i bassenget, og hadde en slik forlengerdel til vognkalesjen. Med den lå han i vogna med kun insektsnett, så ble han ikke overopphetet.

Ammet når flyet lettet, så sov han nesten hele veien etterpå :) Det var egentlig helt suverent å reise med han som baby, eneste minuset var at reisetrillen min var for dårlig trillekomfort på :p

Vi hadde med vanlige nattdrakter (med ben og lange armer) slik at de ikke skulle bli forkjøla av aircondition, ellers hadde vi otrivin på flyturen (ene var litt forkjøla) hadde med bleier, babyolje, grøt/smoothie og solkrem hjemmefra. Solkrem i syden har ofte mye parfyme...

Back
Topp