sydentur med 1-åring

Bente78

Forelsket i forumet
Hei.
Er det noen her inne som har erfaring med å dra til syden med barn på 1 år?
Vi har bestilt tur til Tyrkia 2 uker i august,men er litt redd for at det skal bli for varmt for 1-åringen. Har vært der før på samme tid,så vet at det er veldig varmt der,men satser på at det går fint. Får vel ta noen soveøkter inne på rommet der
det er aircondition.

Noen som har noen erfaringer og eventuelt noen gode tips til ting det er lurt å ta med seg?

På forhånd takk :)

Har aldrig vart utomlands med små barn men tror väl inte det ska vara nåt problem eftersom ni har air condition på hotellet. Är väl bara o gå in på rummet kanske när det är som varmast under dagen o ta en siesta [;)] o hålla barnet i skuggan när ni är ute.

Här är en link till saker som är bra o ha med sig :)
http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=18230108&mpage=1&key=?

Var i Thailand med mini på 8 mnd og det gikk fint. Hadde soveøkter inne i løpet av dagen og han var alltid i skyggen. Hadde også uv drakt på han nesten hele tiden for å unngå sol. Vi hadde jo med alt av mat til mini, så syns jo det er en trygghet, selvom Thailand er ett sykt rensligt land og vi bodde på et veldig bra hotell. Om du har en unge som kommer til å gå da ville jeg kjøpt badesko eller sandaler også. Er forresten en pakkeliste under viktigste tråder.

Hvis dere har mulighet, tror jeg likevel jeg ville bestilt til et annet land enn Tyrkia der det ofte kan bli over 40 grader i august. Jeg elsker varme, men tenker at det kan bli for tøft for en 1-åring... [:)]

har vært i syden med barn på den alderen to ganger før, og skal nå i juni med snuppa. men vi unngår de stedene vi vet har sine varmeste perioder på enkelte tider av sommeren. rett og slett fordi barna lett kan få hetetokter, og de skal være lite i sol og sånn..

men sånn ellers koser vi oss veldig i syden vi altså. og ungene har også gjort det. de har sovet i vogna ute i skyggen med helseteppe på seg når de har vært trøtte på dagtid.

ellers har jeg ikke vært i tyrkia, så ingen erfaring med akkurat det stedet.

ORIGINAL: *EliSue*

Vi var i syden når snuppa var 10 mnd..gikk veldig bra!!kjempeglad for at vi dro, alle sammen storkoste seg[:D]
Noen små tips, hør med hotelle dere skal ligge på om de har vogn og reiseseng dere kan låne..
Ta med bleier, det er veldig dyrt der nede!!
Tenk på hvordan dere bruker aircondition!!(vi syntes det var godt å ha d kald på rommet, men det straffet oss med at snuppa ble tett å forkjølet[&o]så lurt å ha aircondition på over 20grader!!)Ta med paracet, nesespray og febermål..

Har ikke erfaring selv men skulle alikevell komme med akkurat det rådet! Er faktisk mange voksne også som blir forkjøle og syke i syden pga overdreven bruk av aircondition. Så bare pass på å ikke ha for kalt på rommet heller[;)]

Tusen takk for svar alle sammen :)

Vi har allerede bestilt turen,så vi satser på at det går bra. Mange gode tips å ta med meg fra dere,så jeg takker og bukker for alle som har svart.

Dere som har vert, hvordan ble det med klær til de små, hadde dere altfor mye med, eller egentlig forlite?
Her hjemme har han de samme klærne en hel dag, så sant det ikke er noe spesielt.
Bruker de flere klesskift på en slik tur en hjemme? Tenker da at en gjerne er mye ute.
Jeg skal reise alene med guttene (møter mamma og pappa når jeg kommer til Spania) og vil prøve å ha minst mulig å dra på!

ORIGINAL: Bompi

Dere som har vert, hvordan ble det med klær til de små, hadde dere altfor mye med, eller egentlig forlite?
Her hjemme har han de samme klærne en hel dag, så sant det ikke er noe spesielt.
Bruker de flere klesskift på en slik tur en hjemme? Tenker da at en gjerne er mye ute.
Jeg skal reise alene med guttene (møter mamma og pappa når jeg kommer til Spania) og vil prøve å ha minst mulig å dra på!

Mini gikk i bleie eller uv drakt hele dagen og en kortarmet body på kvelden. Noen netter sov han med langarma body også. Hadde med pysj, men det var altfor varmt til det. Ta med litt vaskemiddel, så kan du skylle opp skitne bodyer og slipper å dra med deg mange. Hadde med 10 kortarma bodyer og 3 langarma (i håndbagasjen til flyet). Ellers var det uv drakt og bukser/sokker/tøfler til flyturen.

Vi var i Tyrkia midt i fellesferien i 2008, og det var varmtvarmtvarmt! Derfor reiser vi til Tyrkia (vi reiser tilbake fordi vi likte oss veldig godt der. Så bra valg:D) , men nå reiser vi i slutten av mai. Da er det ikke fullt så varmt der..

Skal ha med oss Adrian og da er han 10 mnd. Blir spennende:) Gleder oss kjempemasse.. EN måned igjen idag :))))))))

Har ikke erfaring med å reise med barn, men var i tyrkia i 2 uker i juli 2002 og da var det opp mot 50!!grader der, så jeg hadde nok ikke reist til tyrkia med baby rundt dette tidspunktet...

søsteren min drar til side i tyrkia nå snart,de valgte mai pga at juli aug blir alt for varm.

Back
Topp