sydentur me nyfødte?

Bruker437mon

Forelsket i forumet
hei er det noen som har erfaringer me å reise til syden me nyfødte eller 1-6 måneder gammel??
kossen gikk det??
anbefalinger?
vi har leilighet i tyrkia og vil gjerne reise der når ungen er kommet ut...kjenner jo plassen godt..va anbefaler dere??
hvordan er det på flyet og slik??
varmen ??

ingen erfaringer, men skal også dit (i august-september)
Noen sier reis mens man "kan".. Er enklere med en liten mini enn en på 2 år som ikke har lyst å sitte stille, og når dere har leilighet er jo fasilitetene på plass også;) man får til det man vil få til, om man legger det til rette for den lille;)

æ reiste til gran canaria da ho arya va 4 mnd gammel! reiste aleina da, men d gikk fint!
arya va en gulpe unge, så hadde m GODT m skift t ho, å ikkje minst smikke!

MME får du ha m på flye om d sku være at du trengte d!
solbrilla t baby får du kjøpt på nett samt på apotek[:)] åsså nån få leka t å ha på flye.
vet ikkje kor lang tid d tar m flye dit, men tar ca 5,5 tima t GC fra oslo. så ho arya sov en del
på turn ned!

t syden hadde æ bare m bilstoln. vogn fikk æ låne der nede, førr at dem blir ofte ødelagt
på flye på tur ned. ellers får man kjøpt d man treng!
eneste va at bleian på GC va myyyye dyrere enn i norge, så hadde m en del hjemmefra!
sånn der UV telt kan være greit! mange hadde d på stranda så æ

vi reiste på vintern da, så så sinnsykt varmt va d ikkje da.
man kjenne i nakken på ungen om h*n e fuktig. e dem d, så e d for varmt!

vi va der i 7 uke! så ho arya va 5,5 mnd da vi reiste hjem![:)]

Var på Kreta når gutten vår var 7 måneder gammel, det gikk veldig fint.
Jeg ville kanskje ventet med å bestille billetter til babyen er ute, og til dere vet at ting går greit, eventuelt bestilt billetter med mulighet til å endre reisetidspunkt/avbestille.

Vi har reist masse med sønnen vår, og erfaringen tilsier at hvis man vil - så får man det til.
Når de er så små så har du jo en fordel med at de fremdeles sover mye og hvis du ammer slipper du å tenke på å ta med ekstra mat.
Vi reiste i mai/juni, da var det varmt, men ikke FOR varmt.

Vi var på tenerife når Jonas var 4 måneder, var helt perfekt!! [:)] Han var ikke begynt å krype ennå så han lå i ro å var fornøyd med babygymmen som vi hadde tatt med [;)] Så sov han noen timer på dagen å da var det soling for alle penga [:D] Vi var i august/september å det var nesten 40 grader til tider!! men d gikk helt fint :) la han i skyggen i bare bleia, eller uten bleie med en hand duk under [:D]

Vi var i Tyrkia i august, å da var Jonas nesten 1 å et halt år. Det var litt tungvint ettersom han ikke var 100% stødig til beins ennå, så stranda var ikke noe for oss. I bassenget skjønte han ikke å være redd å skulle ikke holdes i bassenget å skulle være på "jupa" alene[8|] det kunne han jo selvfølgelig ikke![;)]

Nå skal vi om to uker, er veldig spent! Men føler han hører mere på meg nå, å skjønner at ting er farlig. Han har i tillegg tid til å sitte litt mere i ro for "gåinga" er ikke så ny [;)]

ORIGINAL: CaKa*

ORIGINAL: Turkisdilla

kan ha BV treff i tyrkia i september vi da:P

Er med på den[:D] vi reiser 15 å blir to uker[:)]

tenkte meg hjem rundt den 17.. men kan jo snakkes nærmere om det, har jo ikke bestilt biletter enda;) (gjør det når hun er født)

vi var i usa vi med esther når hunvar 6 månder. det gikk helt supert. selv om det var varmt. ulempen var vel bare at vi mått varme vann her og der og få middagsglass varmet. mye bedre når jeg full ammet hehe

ORIGINAL: LindaH84

Jeg kunne tenkt meg en tur til syden på senhøsten egentlig, sammen med mine foreldre og evt. søstra mi og svogeren hennes også. Har ikke vært i syden på 9 år...

9 ÅR?? REIS!!!!!!! (hilsen en som eeelsker å reise!)

ORIGINAL: Turkisdilla

Jeg kunne tenkt meg en tur til syden på senhøsten egentlig, sammen med mine foreldre og evt. søstra mi og svogeren hennes også. Har ikke vært i syden på 9 år...

9 ÅR?? REIS!!!!!!! (hilsen en som eeelsker å reise!)

Hehe, har veldig lyst ja, men må se an litt økonomi osv osv. Har jo planer om å kjøpe leilighet/hus i løpet av året, så går en del penger til sparing, mens jeg kan i allefall.. hehe

Skjønner;)... går jo litt penger også..  Håper det lar seg ordne da;) men heller hus/leilighet enn en/to turer til syden;)

Back
Topp