Sydentur i sommer

Vi skal til Spania når jeg er i uke 18, og skal være der til uke 21.

Vi skal til varmere strøk når jeg er i uke 11-12 sammen med familie, så regner med det går ganske bra. Men tenkte på en ting - må jeg varsle flyselskapet om at jeg er gravid da eller er det bare senere i graviditeten?

Vi skal til Italia i min sv.uke 18-20
Gleder oss!!!

Tror ikke man må varsle flyselskapet før 3.trimester

Vi skal til Spania en uke i sommer, da er jeg 13+2 så håper bare kvalmen har gitt seg til da men det regner jeg med :)

Jeg skal 3 uker til Spania når fra jeg er 9-12 uker - en fin måte å få de lange dagene frem til 12 uker å gå på!
Mest bekymret for at jeg ikke kan ta meg et glass vin på flyplassen - jeg liker nemlig IKKE å fly, og pleier å kose meg med et glass vin for å roe nervene.

Vi skal til varmere strøk når jeg er i uke 11-12 sammen med familie, så regner med det går ganske bra. Men tenkte på en ting - må jeg varsle flyselskapet om at jeg er gravid da eller er det bare senere i graviditeten?
Du trenger ikke varsle nei :) veldig sjeldent at man trenger å varsle i det hele tatt, men noen selskaper tillater ikke gravide å fly etter uke 26, samt at om man skal til Tyrkia må man ha med bekreftelse fra jordmor/lege at det ikke er noen risiko å fly..

Jeg var i syden fra ca uke 12-14 sist jeg var gravid. Merket at jeg slet litt med varmen i forhold til at jeg enda hadde litt kvalme, men ellers var det helt fint. :)

Du trenger ikke varsle nei :) veldig sjeldent at man trenger å varsle i det hele tatt, men noen selskaper tillater ikke gravide å fly etter uke 26, samt at om man skal til Tyrkia må man ha med bekreftelse fra jordmor/lege at det ikke er noen risiko å fly..

Okei, så bra! Da trenger jeg ikke stresse med at familien finner ut av at jeg er gravid fordi jeg må varsle flyselskapet :P Da får vi sagt det selv når vi har kommet oss fram ;)

Back
Topp