Sydentur i mai?

Bruker187cat

Forelsket i forumet
Heisann!

Lurer på hvilke erfaringer dere som har vert i svangerskap før angående det å reise til syden under graviditeten?

Har en hel måned i mai og skrive oppgave på, og vennindegjengen har begynt å snakke om at vi må ta oss en uke til syden.

Men da er jo jeg litt skeptisk, si vi reiser midten av mai vil det være litt over 2 mnd til termin.

Hvordan er det med mat, sol, bad osv i utlandet når en er gravid?

Håper på svar :)

Har vært i syden 2 mnd før termin med begge de jeg har og skal det denne gangen også. Har gått veldig fint å reise da. Vi har vært i Hellas og Spania. Bare pass på at kjøttet er godt stekt og sånn. Ellers samme forhåndsregler som hjemme. Hvor har dere tenkt dere på tur?:)

Okei så bra :)

Nei vet ikke helt enda, men så at det gikk en del turer til Malorca og Hellas vertfall :)

Ser for meg et rolig all inclusive deilig hotell, som en bare kan slappe av å nyte ;) men får se hva mine festglade venninder sier om det :P hehe.
Blir det reise er det vertfall for å lade batteriene for min del :)

Hvor skal du?

Og hvordan gjorde du det med soling og bading? er det noe som er farlig med det?

Vi skal til Gran Canaria:) med soling så la jeg bare noe over magen eller satt litt i skyggen hvis den ble veldig varm. Men er jo som sagt ikke tropevarme der på den tiden av året. Bading går fint både i sjø og basseng:) veldig deilig med en avkobling før bebisen kommer:)

Ja det virker helt herlig :) så tenker meg nok at det blir en liten tur ja :)
Var i Spania i sommer, men da var jeg akuratt blitt gravid (mistet det fosteret i uke 8) men tror ikke det hadde noe med turen å gjøre da.. men blir jo alltids litt ekstra skeptisk!

Takk for gode råd ;) du må ha god tur vertfall :)

ser på turer nå, veldig billig! og ser helt magisk ut :) <3

Uke 8 er en kritisk periode for fosterene. Jeg jobber i flyselskap og vi får jobbe i luften til vi er 10 uker på vei. Så tviler på at flyturen hadde noe med det å gjøre:) men når man kommer lengre i svangerskapet og skal ut på lengre flyturer kan det være greit med støttestrømper, bevege seg litt i kabinen når det er mulighet for det. Og drikke rikelig med vann:) og husk å ta med helsekortet! Er gøy å se på reiser. Alltid fine priser før det blir skoleferie:)

Har ikke erfaringer men tenkte meg også en tur til sør-europa i mai. Da er jeg ca i uke 27. Håper d går bra!!!

va i uke 30 sist, og ska ca uke 30 denne gang og :) glede meg te d! :) blir veldig mye varmere.. men om ein e litt påpasselige me å drikka nok, avkjøla seg så ofta så kroppen seie at ein bør, og passe litt på drikkevannet og litt ekstra på hygienen sist gang så e d ingen verdens problem :)

Vi skal en uke til Spania i mai, har aldri tenkt det skullebli noe problem.
Skal også en uke til Danmark første uke i juli. Har jo innsett at det er ganske sent, men tenker som så at de har gode sykehus i Danmark også om noe skulle skje!

skal til kypros første uka i mai, er 25 uker ca d, så håper på en fin tur ;) blir all inclusive ferie med et vennepar m barn, så det blir under rolige forhold ;)

Så fint at andre også hiver seg på flyet til syden! Tenker også at dette kommer til å gå så bra :)
Eneste jeg tenker er vis noe går galt eller vannet går eller hva de måtte være :p men for alt i verden vi må da leve litt, kan ikke tenke slik heller ;)

Ah sol,varme,bad og alkoholfri paraplydrink <3 :) høres jo nydelig ut!

På gran canaria kan du spise og sole deg og det du vil når du er gravid. Bare husk høyere faktor og husk at magen fort blir brent!! Gi deg selv mer pause i skyggen. Vær også obs om det er calima (sand i lufta fra sahara). Det gir sterk stråling...har litt sånn snøeffekt.

Vannet er trygt på GC,det er helt rent (men smaker dritt og kan virke litt avhførende ved stort inntak-men det er ikke pga bakterier), så du kan trygt spise salater og alt. Bading skal jo ikke være noe problem før slimproppen går;-) god tur!!!

Du bør sjekke hvilke regler flyselskapet har i forhold til gravide. De har en grense for hvor langt du kan være på vei for å få være med. Jeg jobbet sammen med ei som såvidt kom seg hjem fra Spania, fordi de kabinansatte trodde hun var lengre på vei. Så ta med helsekortet;)

Det høres deilig ut med sol og varme i mai. God tur!

Du bør sjekke hvilke regler flyselskapet har i forhold til gravide. De har en grense for hvor langt du kan være på vei for å få være med. Jeg jobbet sammen med ei som såvidt kom seg hjem fra Spania, fordi de kabinansatte trodde hun var lengre på vei. Så ta med helsekortet;)

Det høres deilig ut med sol og varme i mai. God tur!
De fleste selskaper opererer med opp til 36 uker. Da kan man fly hvor langt man vil uten legeattest. Fra 36-38 må flyturen være under 4 timer å legeattest må medbringes:)

Lurer på om vi skal reise en tur til Hellas i mai, men litt usikker siden vi har en liten en fra før og, og vet ikke hvordan jeg takler varmen som gravid OG hvordan skal jeg greie å avstå fra gresk salat.. Hehe:-) har lyst å være hjemme senest i uke 30 da, men det har med at det var da mine komplikasjoner starta sist, men satser på å slippe unna denne gangen :-)

Vi skal en uke til Spania i mai, har aldri tenkt det skullebli noe problem.
Skal også en uke til Danmark første uke i juli. Har jo innsett at det er ganske sent, men tenker som så at de har gode sykehus i Danmark også om noe skulle skje!

Jeg skal også til Danmark en uke i Juli :) Har tenkt akkurat som deg, at Danmark sikkert ikke er det verste landet å føde i hvis det skulle skje noe :)

Back
Topp