Kristin_S
Blir kjent med forumet
... Skal ikke være enkelt!!
Ante fred og ingen fare når vi gikk ombord på flyet som skulle bringe oss til Dalaman og Marmaris forrige mandag. Men når vi kommer ombord får jeg spørsmål om jeg er gravid, og jeg svarer ja. Får så spørsmål om hvor langt jeg er på vei, og svarer uke 28. Får videre spørsmål om jeg har bekreftelse fra lege om jeg kan fly.. Noe jeg ikke hadde!!
Vi reiste med detur, som opererer med at man kan fly til uke 30.. Så viser det seg at flyselskapet hadde uke 27.. Så da sto vi der!! Endte med at jeg måtte skrive en lapp om at jeg tok på meg alt ansvaret for meg under flyturen.. Og fikk beskjed om at vi måtte til lege i Marmaris og få et dokument på at jeg kunne fly tilbake igjen..
Hos legen i Marmaris fikk vi omsider dokumentet etter mye om og men!! Legen ville at vi skulle på sykehus for ultralyd ++ for da kan han skrive av mye på reiseforsikringen vår.. Jeg ga klar beskjed om at jeg ikke ønsket dette.. Endte opp med at vi måtte betale 250 kr/80 tl ekstra, over avtalt pris for å få dokumentet! Der står det i tillegg at jeg har vært lagt inn i to dager!! Jeg var inne totalt i en time, og han målte kun blodtrykket mitt!!
Så, etter å ha betalt ca 700 kr fikk vi dokumentet!!
Kommer til å sende Mail til detur om dette.. Først og fremst for at de må endre det som står på nettsiden slik at det samsvarer med internasjonale regler, men også at vi ønsker pengene refundert fra de da vi reiste i god tro på at jeg ikke trengte papirer på at jeg kunne fly..
Så til dere som skal på flyferie og har passert uke 27, få legen tilå skrive ut et dokument på engelsk om at du kan fly :)