Sydenland alene med barn?

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Har du reist alene med barn til det store landet syden noen gang? Hvordan var det?

Jeg har så lyst til og ta med jentungen på tur. Til høsten begynner hun på skolen, og etter det blir det jo bare enda vanskeligere og få reist, siden man må reise i de dyre skoleferiene.

Men mannen har ikke mulighet til og ta ut noe ferie nå. Og jeg er både pysete og lite god i engelsk. Har ingen og reise med, og skulle så gjerne turd å reise alene med henne... Men... Det er jo skummelt jo! :p

Hopp i det. Man kan alltid gjøre seg forstått med kroppsspråk, og i syden kan jo veldig mange litt norsk også ;) Kjør på. Blir sikkert supert for både deg og jenta di!

Har du ikke en venninne eller noen andre i familien å reise sammen med? Det blir sikkert trivelig bare dere to, men tenker det kan være greit å ha en annen voksen med så man har hjelp til å følge med barnet, og noen å snakke med mens barnet sover f.eks. :p Kunne jo vært noen andre som også hadde barn.

En venninne av meg dro alene med sønnen sin når han var på ditt barns alder, altså året før skolestart. De dro til Kroatia, ho er ikke veldig god i engelsk og litt pysete:P De hadde en super ferie!!! Go for it:D

Jeg dro alene med eldste. Hun var da 3 år. Vi storkoste oss å hadde skikkelig ferie. Hun satte stor pris på litt tid alene med mammaen sin. Gutta var hjemme!:)

Sophia 14.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Jeg har vridd hjernen min for og finne noen og reise med, men enten har de ikke råd, eller så har de barn som går på skolen, går på skolen selv, ikke mulighet til og ta ut ferie osv. osv. Ingen som kan :p

Ja, jeg skulle jo bare hoppet i det.. Men.. Uff da.. Det ER skummelt! Jeg har store problemer bare med og ta bussen i egen by alene hvis jeg skal med en buss jeg ikke har tatt før liksom. Da kjører jeg aller helst bil den veien en gang først, for og forsikre meg om hvor holdeplassen er, så jeg rekker og plinge i tide. Ja, man kan vel kanskje kalle meg litt nevrotisk.. :p Også skal jeg liksom reise til det store utland alene, og i tillegg ha ansvar for ett barn? :eek:

Synes også det er litt skummelt og være alene med ett barn så langt unna alle kjente, tenk om noe skulle skje med meg, også er vi der nede helt alene?

Som sagt - nevrotisk! :p

ta en charter reise med buss til og fra hotellet med alt man trenger i gå avstand så går dette sikkert kjempe bra :)
bestill billettene og kos dere! :)

Go for it. Velg et feriested med mye norske turister. Ring feks. star tour og hør hvilke hoteller de har guider på. (så kan du bo på et hotell hvor det bor norske guider, da får du hjelp med språket). Familie hotell har gjerne bamseklubb, som datteren din kan være på en stund mens du får masasje eller soler deg. velg All inclusive hotell eller hotell med døgnåpen restaurant og dere behøver ikke forlate hotellet om du føler deg utrygg ;-)

Det høres mer skremmende ut enn det er, med litt forarbeid så får du fjernet usikkerhet og planlegget godt. Tror dere ville fått en super reise. på kveldene kan du sitte på terassen å lese en bok, eller ha med deg ipad og filmer når datteren din sover.

ta en charter reise med buss til og fra hotellet med alt man trenger i gå avstand så går dette sikkert kjempe bra :)
bestill billettene og kos dere! :)
Ja, det gjør jo sikkert det, da er jo alt godt tilrettelagt! :) Har bare vært i Tyrkia en gang, og det er 18 år siden, og i voksen alder har jeg kun vært i Sverige og Danmark, er kanskje litt derfor jeg synes det er så skummelt også. :p

Go for it. Velg et feriested med mye norske turister. Ring feks. star tour og hør hvilke hoteller de har guider på. (så kan du bo på et hotell hvor det bor norske guider, da får du hjelp med språket). Familie hotell har gjerne bamseklubb, som datteren din kan være på en stund mens du får masasje eller soler deg. velg All inclusive hotell eller hotell med døgnåpen restaurant og dere behøver ikke forlate hotellet om du føler deg utrygg ;-)

Det høres mer skremmende ut enn det er, med litt forarbeid så får du fjernet usikkerhet og planlegget godt. Tror dere ville fått en super reise. på kveldene kan du sitte på terassen å lese en bok, eller ha med deg ipad og filmer når datteren din sover.
Takk for gode tips og råd! :)

Ja, kvelden skal nok gå strålende! Da er jeg nok så utslitt etter alle timene med bading og lek, at en time med bok før senga er det eneste som frister. :p

Ja, det gjør jo sikkert det, da er jo alt godt tilrettelagt! :) Har bare vært i Tyrkia en gang, og det er 18 år siden, og i voksen alder har jeg kun vært i Sverige og Danmark, er kanskje litt derfor jeg synes det er så skummelt også. :p
skjønner deg ganske godt men du får jo ikke en opplevelse for livet vis man ikke hopper i det ;)
og vis du er bekymret for noe så tilrettelegger de fryktelig mye nå :)

Takk for gode tips og råd! :)

Ja, kvelden skal nok gå strålende! Da er jeg nok så utslitt etter alle timene med bading og lek, at en time med bok før senga er det eneste som frister. :p
Det blir nok veldig fint :-) ja, ikke sant. Man blir jo helt utslått av varmen også. Tror nok ikke heller kveldene blir noe problem.

Høres jo bare kjempe kos ut! Finn et barnevennlig hotel og dere kommer til å få det finfint sammen ;-)

Mange gode tips her, dra med et av de store reiseselskapene, hør evt med de på forhånd om det er et sted de anbefaler, gjerne med en del aktiviteter og gode bademuligheter på hotellet. De har turer hvor man har guide fra man går av flyet, denne følger med til hotellet og så har de utflukter/arrangementer som man kan være med på hvis man vil (med skandinavisk guide). All inclusive gjør at du slipper å stresse med å finne et sted å spise, uansett kjekt når man reiser med barn.

Du klarer det helt sikkert og så vokser du masse på det, tror det blir en knall opplevelse for dere.

Jeg tenker på det samme:) Mannen er lærer, så det blir fort dyrt om han skal være med, så mest sannsynlig blir det en tur på meg og eldste i mai:)

Hopp i det, reiser du feks med StarTour er det ikke sikkert du trenger å snakke Engelsk overhodet når du er på ferie :-P

Vurderer Grand Kanaria feks, der er engelsk unødvendig omtrent overalt :)
Å bestille transport på forhånd er lurt, da vil du se skandinaviske guider fra selskapet omtrent i det du går av flyet, de peker deg videre til buss.
Hør med noen som har reist mye, eller spør om anbefalinger til hotell her inne når du har bestemt sted.
Er helt sikkert noen som har gode forslag til hoteller med mye å gjøre, som ligger i gangavstand til diverse også videre :)

Er helt sikker på at dere får en kjempefin tur og at dere koser dere masse! :)

Hadde lett reist!
Hun er såpass stor at det ikke vil bli noe særlig problem, og chartertur er bankers.
Bestemor dro med broren min på tidlig 80-tallet til Lazarote og klarte seg utmerket uten et døyt engelsk, hehe.

Jeg hadde dratt selv med snuppa hvis det ikke hadde vært for at jeg er gravid og ikke er immun mot rubella.

Ta kontakt på pm om du vil ha hjelp til å finne noe som kan passe dere innenfor et gitt budsjett. :-)

Vi dro til syden hele familien, så dro sambo hjem en uke før oss. Var igjen en uke alene med 3 små barn. Alle under skolealder. Gikk kjempe fint:)
Jeg suger i engelsk. Vi spiste lite ute den siste uka. Spiste mest hjemme. Og spiste vi ute ble det McDonalds eller pizzarestaurant :D

Dro også i badeland med alle 3 alene... ikke å anbefale :P

Sunving hotellene er kjempefine, de har til og med egne rom for en voksen som reiser alene med et barn.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp