Sydenferie i sommer???

Jeg sliter også med at jeg blir dårlig hvis jeg dusjer eller bader i altfor varmt vann... Men det går helt fint når jeg regulerer temperaturen. Jeg tenkte litt på det da jeg dro på ferie for en stund siden... da var det 33 grader ute. Men det gikk veldig bra. Drakk mye vann hele tiden selv om jeg ikke var tørst. Var innom flere butikker med aircondition for å få litt kjøliig luft. Klarte meg fint, til tross for at jeg hadde feber i tillegg.

* Såvidt jeg vet er det uproblematisk å bade i basseng...

* Bruk Tripadvisor for å finne frem til restauranter med høyere rating (så slipper du å ende opp på crappy restauranter, med dårlig mat). Ellers er det bare å se det ann. Jeg spiste av hotellfrokosten; mye frukt, kokt skinke, sjokoladepålegg, eplejuice, hvitost... Det er som regel uproblematisk, bare se det ann :-)

* Man skal unngå solen på grunn av at man kan få pigmentflekker... ellers er det ikke farlig for fosteret (med mindre du får solstikk og blir overopphetet, selvfølgelig).

* Er ikke farligere å reise tidlig i svangerskapet, men kanskje litt kjedelig hvis du føler deg dårlig hele tiden. Jeg tilbragte mye av ferien på hotellrommet... blir ganske kjedelig.

Tusentakk for fantastisk bra svar! Du er en engel :-)

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Aner ikke, aldri hørt om iskrem før. Og evnt hvilke bakterier? Har hatt toxoplasmose før, så er immun. Jeg elsker iskrem og syns det er veldig synd om jeg må holde meg unna. Har prøvd å google litt og finner ikke noe om iskrem heller...

Godgutten vår skal bli storebror, termin 3.2.14
Vet ikke. Jeg viste det ikke så jeg spiste is 2 ganger i Frankrike for 2 uker siden

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Jeg blir også sjeldent dårlig på ferie... derfor lurer jeg litt på om dette med å ikke spise kjøtt eller egg er generelt for alle for ikke å bli matforgiftet i syden? Eller er det generelt farlig for fosteret om jeg får i meg eks egg?

Blir nok ikke noe problem etter så gode svar fra dere, for jeg liker verken egg eller kjøtt som ikke er skikkelig stekt. Tusentakk for mange flotte og gode svar!

Jeg blir også sjeldent dårlig på ferie... derfor lurer jeg litt på om dette med å ikke spise kjøtt eller egg er generelt for alle for ikke å bli matforgiftet i syden? Eller er det generelt farlig for fosteret om jeg får i meg eks egg?

Blir nok ikke noe problem etter så gode svar fra dere, for jeg liker verken egg eller kjøtt som ikke er skikkelig stekt. Tusentakk for mange flotte og gode svar!
Egg kan være farlig for fosteret om de er salmonella infisert og ikke gjennomstekt/kokt

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Da er sydenferien bestilt, og turen går til Kreta :-) Gleder meg! Er i tilegg blitt beroliget av to jordmødre og legen min om at jeg fint kan reise ned :-)

Det jeg lurer litt på, høres kanskje superteit ut.... MEN, hvor lenge skal man ha på støttestrømpene? Jeg tenker... skal ned til Kreta og kommer ned midt på dagen, når det er varmest.. Kan jeg ta av meg støttestrømpene allerede når flyet har landet?? Når jeg i tilegg må ha støttestrømper kan jeg ikke akkurat ha shorts på meg :P

Back
Topp