Syden!

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Hei :)

Vi er så lei av den nord norske sommeren at vi impulskjøpte sydenreise i dag:rolleyes: Vi reiser til Tyrkia om ca 23 dager! (og ja jeg vet at det sinnsykt varmt i den perioden der nede)

I morgen skal jeg få ordnet med pass til 4åringen, og håper at passet kommer raskt!
Vi gleder oss masse!!

Ellers så er jeg litt usikker siden jeg er gravid, og syns kansje det er litt skummelt å reise til utlandet da. Er det noe jeg burde undersøke? jeg skjønner at det kan være lurt å orientere seg om hvor nærmeste sykehus/legekontor er.
Videre så er det å undersøke at det man spiser er gjennomstekt o.l

Men har dere noe gode tips om andre ting man burde huske på?
Vi skal kjøre til Trondheim som tar 6 timer, og 4 åringen har dvd spiller o.l med seg så hun klarer seg nokk.

Fikk også et tips om å ta med norsk solkrem, så det blir innkjøpt en ny solfaktor 50 før vi reiser :)

Hvis dere er nysgjerrige så skal vi til et hotell som heter (TUI) Family Life Pascha Bay, det ligger 2 timer utenfor Alanya :D ser ut som et flott hotell og gode referanser ;)

Det hørtes deilig ut! Vi reiser til Hellas imorgen, gleder oss masse :) solkrem og forsiktighet rundt mat (grønnsaker og sånn også) og isbiter er det jeg har tenkt på. Orker ikke å tenke på alt som kan gå galt hele tida og alt jeg må passe på, da blir jeg helt sprø :wtf: legen min var veldig nøye når han sa at "kos deg du, de får mange barn i Hellas og, sikkert flere enn du som er gravid der samtidig til og med".. han har jo helt redd, er bare gravidbobla som gjør (iallfall meg) litt kokko :wtf:

Støttestrømper på flyet, drikk masse vann og beveg deg mye på flyet:) Skal selv til syden i august, er nok ekstra forsiktig med soling og maten, men blir nok bra likevel tenker jeg :)

Blir nok deilig med en sydentur! :D er ikke mye sommerfølelse å få her i nord nei...
Har lest at gravide ikke bør få direkte sollys på magen, da det kan bli for varmt for fosteret. Selv om fosteret og fostervæsken til en viss grad reguleres selv, vil det bli for varm ved direkte sollys. Og det er nok heftige temperaturer i tyrkia i den perioden dere skal dit :)
Ellers er det jo å være forsiktig med hva du spiser :)
God tur og kos dere masse! :p

Så herlig det blir med sydenferie etter denne norske sommeren. Vi kom tilbake fra syden for tre uker siden. Det var 34g på det meste og da var det godt å sitte i skyggen. Vil anbefale norsk solkrem ja og støttestrømper på flyet er viktig! Jeg var forsiktig med isbiter, frukt og grønt jeg ikke vasket eller skjærte opp selv og gjennomstekt kjøtt. Holdt meg unna fisk bare for å være helt sikker, men det var kanskje ikke helt nødvendig. Ellers må du bare kose deg så mye! Drikk mye vann og avkjøl deg i sjøen/bassenget:happy: God tur!

Vi var i Syden når jeg var 7-8 uker. Syntes d var grusomt..[emoji85][emoji23] var kvalm uvell og trøøtt hele dagene.. Sola gjorde sitt og med 2 små barn på slep ble det en lite aktiv ferie.. Slet også med å finne Mat jeg i det hele tatt orket å spise/smake på[emoji85] håper du ikke er kvalm hvertfall[emoji13]

Det blir sikkert Bra med ferie da:) god tur:)

Jeg er i syden (Italia) nå, og har spurt både lege og jordmor på forhånd om det er noe jeg skal tenke på. Fikk de matrådene som er nevnt over, ellers fikk jeg denne beskjeden: du skal leve som normalt. Det synes jeg egentlig er et godt råd [emoji4]

Navnet hørtes kjent ut, lurer på om ikke det var der jeg var for to år siden når jeg var gravid med yngste. Synes det var en bra plass å være som gravid! Fant mye mat jeg kunne spise:-) I tillegg til de andre rådene anbefaler jeg å ta med antibac.

Takk for svar damer :D

Da er støttestrømper notert :) Heldigvis HappyMay så er kvalmen for min del begynnt å gå over :) Og antibac servietter er kjøpt inn Lilia86 :)

Vi gleder oss masse!!!

Har netopp kommet hjem fra Tyrkia[emoji847] var der i 2 uker på all inclusive[emoji1] var varmerekord på 88 år der vi var, så var over 45 grader!!! Men merka egentlig ikke så mye til det[emoji847]lå for det meste i bassengene eller i sjøen[emoji23] drakk mye vann, å pusset tennene i flaskevann, holdt meg unna salater og slikt som kan ha blitt vasket i springvann ( men tror nok de fleste hotellene der nede bruker flaskevann til alt av matlaging ) å spiste godt stekt mat! Smurte meg me SF 50 den første uka, så gikk jeg ned til 20-30[emoji5]har flyskrekk[emoji33]så rørte meg ikke en cm på flyturen[emoji23][emoji85]men alt gikk bra[emoji847]syntes tilogmed at kvalmen ga seg litt da vi var der, men kom tilbake for fullt da vi kom hjem[emoji31] Gled deg masse, God tur og nyyyyyyt[emoji7]

Dette var en kjekk tråd :) Vi skal til Tenerife i august, så ser jeg må ut å kjøpe støttestrømper jeg og :) Jeg føler meg jo som en gammel dame bare ved tanken :P

Har netopp kommet hjem fra Tyrkia[emoji847] var der i 2 uker på all inclusive[emoji1] var varmerekord på 88 år der vi var, så var over 45 grader!!! Men merka egentlig ikke så mye til det[emoji847]lå for det meste i bassengene eller i sjøen[emoji23] drakk mye vann, å pusset tennene i flaskevann, holdt meg unna salater og slikt som kan ha blitt vasket i springvann ( men tror nok de fleste hotellene der nede bruker flaskevann til alt av matlaging ) å spiste godt stekt mat! Smurte meg me SF 50 den første uka, så gikk jeg ned til 20-30[emoji5]har flyskrekk[emoji33]så rørte meg ikke en cm på flyturen[emoji23][emoji85]men alt gikk bra[emoji847]syntes tilogmed at kvalmen ga seg litt da vi var der, men kom tilbake for fullt da vi kom hjem[emoji31] Gled deg masse, God tur og nyyyyyyt[emoji7]

Så deilig med sydenferie :D Det er det jeg er mest spent på er faktisk varmen, om det blir for varmt! Lillemor på snart 5 år blir sikket å bade heeeleee dagen, så hun klarer seg nokk. Værre med mannen som ikke er så overbegeistrert for varme :rolleyes:
Vi skal også ha all inclusive :) også blir det 1 uke denne gangen :)

Var i Hellas under hetebølgen, i uke 7. Dessverre var jeg så kvalm at jeg knapt fikk i meg mat, men d viste seg være lurt for et dusin av gjestene i bryllupet vi var i ble matforgiftet, inkl mannen og datteren min. Bra det ikke var meg for det kunne gått riktig så galt. Vet ikke hva matforgiftningen skyltes, alt var gjennomstekt. Men buffet i 40 grader er ikke til å stole på uansett... ville satset på nylaget gjennomstekt mat! God ferie[emoji41]

Det hørtes jo bare suøerdeilig ut!! Nyyyyt ferien og kos deg masse :D ikke missunnelig i det hele tatt altså........ :shifty:

Back
Topp