Syden

Barnslig

Glad i forumet
Svigermor har arva og vil spandere sydentur på oss. Når ville dere dratt?? Høygravid eller med liten baby?? Har vært på tur med begge gutta tidligst da de var ca 9 mnd men her blir det snakk om mellom 2 og 6 mnd. Lurer også på om vi heller skal leie et feriehus i Danmark, men jeg vil så gjerne til Syden.

Jeg ville heller reist med en 2-3 måneder gammel baby enn høygravid.

Lett å bli matforgifta i syden, varmen kan tære på og gjøre en uvel, fødselen kan starte etc.

En spedbarn som ammes kan i teorien være gankse enkel å reise med, de skal jo bare ha pupp og holdes i skyggen.

Men nårtid tenker dere å reise? Midtsommers kan det jo bli veldig varmt, så mai eller august/september er kanskje greiest? Vi tenker å reise til Kreta når babyen er 4 måneder, det blir i august. :)

Har lyst til å dra i mai. Om ikke det går må det bli august september.

Svigermor har arva og vil spandere sydentur på oss. Når ville dere dratt?? Høygravid eller med liten baby?? Har vært på tur med begge gutta tidligst da de var ca 9 mnd men her blir det snakk om mellom 2 og 6 mnd. Lurer også på om vi heller skal leie et feriehus i Danmark, men jeg vil så gjerne til Syden.
Siden 2-6 måneder vil havne midt i verste sommerfarmen i syden så ville jeg nok anbefalt å reise tidligere og heller mens du er gravid. Det kan fort bli veldig varmt for den lille i godt over 30 grader. august/september er veldig varme måneder så vil anbefale å reise senere eventuelt.

Siden 2-6 måneder vil havne midt i verste sommerfarmen i syden så ville jeg nok anbefalt å reise tidligere og heller mens du er gravid. Det kan fort bli veldig varmt for den lille i godt over 30 grader. august/september er veldig varme måneder så vil anbefale å reise senere eventuelt.
Vil helst dra I mai, så blir 2 mnd ca da. Har vært på Kreta i mai flere ganger og da er det ikke så varmt.

Har foreløpig termin i starten av april.

Mai er jo en grei måned som ikke er for varm ennå :)
Men du må føle litt selv på hva du syns om det å reise med en så liten :)

Vi planlegger tur i aug/sept, og heller men liten baby enn høygravid tenker jeg:-) og aug/sept er ikke såååå varmt alle plasser. Det kommer ann på hvor man reiser. Likedan mai/juni også,

Bør sjekke værmeldingen dit man skal. Sist sommer hadde vi bryllup i slutten av september i italia og det var rundt 30 grader. Mye varmere enn vi forventet da vi valgte datoen :-)

Vil helst dra I mai, så blir 2 mnd ca da. Har vært på Kreta i mai flere ganger og da er det ikke så varmt.
Jeg synes Kreta i mai høres deilig ut! :D Såfremst du får en rolig baby uten kolikk da ;) Hvordan var de andre barna dine som baby?

Jeg husker bare med gru jeg gikk høygravid over sommeren sist, fikk i slutten av august. Vi var i Stockholm i juli, da var jeg i uke 32. Tempen lå såvidt over 20 grader, og selv om jeg lå flatt ut i skyggen på et svaberg holdt jeg på å krepere av varmen. Ble så lett uvel når tempen og luftfuktigheten var såpass "høy". :confused: Så mannen sa da at det var uaktuelt å ha meg meg til syden neste gang jeg skulle være gravid. :p Men det er bare hvordan jeg reagerte på varmen da. ;)

Er så glad jeg skal være høygravid på vinteren denne gangen, blir iallfall ikke plaget av varme her oppe i nord på den tida. :p ;)

Vi planlegger tur i aug/sept, og heller men liten baby enn høygravid tenker jeg:-) og aug/sept er ikke såååå varmt alle plasser. Det kommer ann på hvor man reiser. Likedan mai/juni også,
Det er sant! Tyrkia kan være grusomt varmt juni, juli og august. Kreta kan være deilig selv midt i juli. :) Vi var på Kreta både da vesla var 2 og 3 år i juli, tempen lå på under 30 grader og alltid lett vind. Utrolig deilig. :) Var på Mallorca i august da hun var baby, da lå tempen på 25 grader og lett vind, utrolig deilig. :cool:

Man kan ha uflaks å treffe på en hetebølge såklart, derfor liker vi å reise til et sted hvor det alltid blåser. :)

Jeg synes Kreta i mai høres deilig ut! :D Såfremst du får en rolig baby uten kolikk da ;) Hvordan var de andre barna dine som baby?

Jeg husker bare med gru jeg gikk høygravid over sommeren sist, fikk i slutten av august. Vi var i Stockholm i juli, da var jeg i uke 32. Tempen lå såvidt over 20 grader, og selv om jeg lå flatt ut i skyggen på et svaberg holdt jeg på å krepere av varmen. Ble så lett uvel når tempen og luftfuktigheten var såpass "høy". :confused: Så mannen sa da at det var uaktuelt å ha meg meg til syden neste gang jeg skulle være gravid. :p Men det er bare hvordan jeg reagerte på varmen da. ;)

Er så glad jeg skal være høygravid på vinteren denne gangen, blir iallfall ikke plaget av varme her oppe i nord på den tida. :p ;)
Har en som var kjempe enkel som baby og en som var vanskelig ingen av dem har vokst det fra seg :-P De er begge høstbarn så husker selv hvordan det var å gå gravid på sommeren, sånn bekledningsmessig var det veldig greit, kjøpte ikke no gravid tøy den gangen, gikk I mye lette sommerkjoler og slikt. Nå må jeg nok ha litt gravid tøy gitt.

Har vært I syden to ganger gravid men ikke høygravid. Alternativet før baby blir februar så da er det under 8 uker til termin.

Jeg hadde ikke reist til syden høygravid, men ser ikke på det som noe problem å ta med babyen sydover ved 2 månedersalder (selvfølgelig såfremt alt er "normalt", ikke kolikk etc.). Ville unngått de aller varmeste reisemålene, men kan virkelig anbefale Kroatia, Samos, Parga eller andre litt nordligere sydendestinasjoner :-) Deilig temperatur der i mai/juni, august/september :-)

Jeg hadde ikke reist til syden høygravid, men ser ikke på det som noe problem å ta med babyen sydover ved 2 månedersalder (selvfølgelig såfremt alt er "normalt", ikke kolikk etc.). Ville unngått de aller varmeste reisemålene, men kan virkelig anbefale Kroatia, Samos, Parga eller andre litt nordligere sydendestinasjoner :-) Deilig temperatur der i mai/juni, august/september :-)
Har veldig lyst til å reise til Kroatia, da kunne vi muligens reist med familie også, litt avlastning skader jo ikke :-)

Når er grensen for å fly når man er gravid da? Drømmer om en tur til Gran Canaria, men tror ikke vi får det til før vi skal ha.

Men vi skal til syden i juli. Da er jo babyen 3 mndr :)

Vi planlegger en tur til Hellas, utenfor Athen, men tør ikke planlegge den før etter slutten av september pga varmen. Å sitte på rommet i aircondition er også kjedelig. Mai kunne vært aktuelt, men da er mini bare en måned så er nok alt for tidlig for oss. Rømmer nok til Hellas i oktober en måneds tid :-)

Vi tenker også å reise en tur til sørlige strøk neste høst. September tenker jeg det blir :-) jeg ville ikke ha reist til Syden høygravid,hadde vært for redd for at fødselen skulle ha startet og så tålte jeg varme utrolig dårlig forrige gang jeg gikk gravid.

Når er grensen for å fly når man er gravid da? Drømmer om en tur til Gran Canaria, men tror ikke vi får det til før vi skal ha.

Men vi skal til syden i juli. Da er jo babyen 3 mndr :)
Det varierer fra flyselskap til flyselskap. Mener å huske at det var 4 uker før termin på SAS og Norwegian innenfor Europa.
2 uker før innenlands.

Men man må ha med seg dokumentasjon på at svangerskapet har forløpt normalt og at man ikke er i risikosone for prematurfødsel (akkurat som om man kan garantere dette :p ).

Back
Topp