Syden

Mammatil2*

Andre møte med forumet
Vi vurderer å ta en uke til syden i slutten av mnd før jeg begynner på jobb ijenn.da er mini 10 mnd når vi reiser.noen med erfaring?tenker det kan bli stress på fly i 5,5 time..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ingen erfaring men dytter for deg :) De er jo ofte lette å underholde i den alderen så går helt sikkert bra :)
Vi reiser til Kristiansand i sommer...6 timer med bil. Men er litt lettere med bil ettersom vi kan stoppe hvis han slår seg vrang da:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vi reiser også snart. Så følger med her;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Vi reiste med storesøster da hun var 10 mnd. Gikk overraskende bra. Litt lite søvn på turen nedover, men lite klaging for det egentlig :) Noe skriking ble det siden hun ble vekt av ei som løp forran oss hele tiden etter bare en kort dupp. Men det må man nesten bare regne med att det kan bli. Hadde med litt leker og slikt som hun kunne holde på med. Ellers så går jo turen fort syns jeg da, er jo noe som skjer med matservering og slike salgstraller hele tiden.

Vi skal til syden igjen de 2 siste ukene i april. Er nesten mer spent på denne turen og hvor utålmodig storesøster på snart 3 blir, eller om vi klarer å underholde henne nok.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Vi tenkte også på det, men tuppa her er alt for nysgjerrig og plukker på alt. Krabber overalt.Har ikke tid til å sitte på fanget vårt så lenge. Så blir de 5.5 timene nesten 8 timer med reise til flyplassen,innsjekking, boarding osv., så til hotellet. Så vi fant ut at det ble mer stress enn kos. Men nå snakker jeg bare for vår del, går jo sikkert bedre enn hva jeg tror :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nå er turen bestilt så nå er jeg veldig spent..tror det vi gå veldig fint,men må bare passe på å ha med litt div leker og mat så ordner det seg nåkk:)men så er spørsmålet,hva må man ha med til baby?:p har ikke vært i syden med baby før.Føler meg nesten litt fjern:p vi reiser til Lanzarote:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har vært syden! Gikk sååå bra, over all forventning! Grudde meg veldig til flyturen, men hun oppførte seg eksemplarisk. To dupper (sovnet første gang under take off), og ellers brukte hun tiden på å småspise litt, leke, og søke kontakt med mennesker rundt oss ;)

Hadde med alt av mat og bleier hjemmefra. Ga middagsglass på flyplassen og grøt + smoothie, riskaker ol på flyet. Veldig greit å bare spørre om en kopp med vann, og lage grøt :)
Tok med masse smoothie og noe babyjuice som hun fikk innimellom måltidene når vi var på ferie, veldig greit å få i de litt ekstra væske.

Hadde med 4 solhatter noe jeg trodde var litt mange, men de gikk med. Ellers kortarma bodyer, sommerklær osv. Et par-tre joggedresser/kosedresser er veldig greit å ha med. Plutselig kan det bli kjølig om sola forsvinner, eller på kveldene.

Og VELDIG greit med sånn biotexpulver til klær som får stygge flekker. Her bæsja hun gjennom et par ganger, og da fikk jeg skylt gjennom klærne så jeg slapp varige flekker, og ikke minst slapp jeg å drasse med meg klær med bæsj på hjem igjen ;)
 
Back
Topp