Når det gjelder restriksjoner på fly, har hvert flyselskap sine regler. Vet at Ryanair krever legeattest dersom du er lenger på vei enn 28 uker. Det er det tidligste jeg har hørt om. Så lenge du har sjekket med det flyselskapet du skal reise med og lege/jordmor sier det er trygt, går det helt fint. Kan være en ide å ta med seg legeattest uansett. Spør lege eller jordmor om det. Jeg skal selv til Frankrike når jeg er 24-25 uker. Fikk beskjed om å reise med god samvittighet av jordmor. Det som var viktig å huske på, var å drikke masse vann, og hele tiden ha med seg noe mat. Ha noe frukt, som du har vasket, i vesken. Om flytiden er mer enn 1-1/2 time anbefalte hun støttestrømper samt at jeg reiste meg opp og vandret litt rundt inni mellom. Jordmoren min skulle også skrive ut en legeattest til meg rett før vi reiser med opplysninger om termin osv. Koster ikke noe å ha det med dersom det skulle oppstå noe. Eller at du treffer noen vanskelige på flyplassen. Er ikke alltid like lett for de på flyplassen å se hvor langt en er på vei. Tar derfor med en legeattest slik at jeg slipper unødvendige problemer.