Syden?

glamaria

Gift med forumet
Lurer på om vi skal reise en tur til hellas (rhodos) i april/mai. Hva tenker dere om å reise med en liten baby? Noen andre som tenker syden i permisjon?[8|]

vi skal til spania i april/mai.

Oh, det hadde vært daili`!!
Men nei, tror ikke vi skal det [:)]

Vi skal til Gran Canaria i bryllup med mini i augsut og til USA i 14 dager i september/oktober, så jeg ser ingen grunn til at man ikke kan reise med de små. Tar selvfølgelig alle forhåndsregler og er forberedt på alle måter. Tar f.eks med soldrakt med faktor så han ikke risikerer å bli brent, sjekker opp om det er barneutstyr der vi skal bo så vi vet hva vi skal ta med av senger osv. 

Vi var i bulgaria i sommer sammen med svigerinne/svoger og niesen vår som da var 5-6 mnd. Det gikk helt fint [:D]
Vi har nok planer om å dra bort en gang i april/mai - kanskje vi tilogmed kommer oss til karibien [:D]

Ser ikke noe problem med det, det må bli opp til hver og en hva man føler seg klar for [:)] Det er jo supert tilrettelagt for babyer på mange chartersteder.

Selv venter vi nok til minsten blir litt større, iallfall om vi bare skal reise vi 4. Tror jeg får mer glede ut av turen for alle da. Men det er oss, som sagt. [:)]

Jeg har vært på Rhodos to ganger.. I Rhodos by begge gangene og det er riktignok noen år siden, men jeg  syns ikke det var et bra sted for familier...
Strendene er vonde med bare stein og masse olje som skyller i land fra tankbåter og div.. Og det er veldig mye vind der... I tillegg er det MYYYE festing og bråk i byen..
Det er i det heletatt mye vind og samme type strand på hele den ene siden av øya, men på den andre siden hvor feks Lindos ligger, så skal det være mye bedre og også mulig å finne sandstrender[:)]

Så jeg ville styrt unna Rhodos by og den siden av øya som er full av stein, olje og vind[;)]

Skal til Tyrkia i september/oktober, mamma bor der, så føler meg trygg sånn sett.. Det sies det er lurt å dra før barnet er 1 år- eller etter det er fylt 3 år.. Før ett år er sikkert pga amming og grøt, da har de ikke begynt med fast føde. Etter 3 år pga bakterier... Meen, reis når dere føler for det mener nå jeg :)

ja, vi har veldig lyst å reise! Så kommer nok til å ta en tur til våren eller høsten! Men når og hvor vet vi ikke helt enda!

Vi skal jo mest sannsynlig flytte til USA så vi planlegger en tur til San Francisco i februar/ mars. Spent på så lang flytur, men det vil vel helst gå greit. Flytting blir nok i mai så da blir det nok mer styr med to unger og så lang reisetid. Flyturen er veldig grei når de er så små at de ikke beveger seg stort.

Med storesøster var vi på Gran Canaria da hun var 10 mnd. Det som var litt dumt var at hun hadde begynt å krabbe og dermed bevegde seg rundt på flisgulvet som var veldig kaldt (endte opp med en forferdelig forkjølelse). Og i den alderen putter de jo alt i munnen. Flyturen var også litt slitsom da hun helst ville ut å krabbe...
Vi hadde med grøt hjemmefra, hun fikk pupp og vann som drikke, hadde også med hjemmebakt brød og leverpostei. Vi hadde så vidt begynt med middag og da kjøpte vi bare litt grønnsaker som vi kokte og mosa. Veldig kjekt med leilighet når man reiser med barn, så kan man lage mat selv. Evt bestille take away og spise den på balkongen etter at mini er i seng.
Så når det gjelder mat så er det null problem. Lurt å ta med grøt hjemmefra, da det ofte er tilsatt mer sukker etc i noen land. Vet om flere som har fått unger med sukkersjokk før leggetid...
Gran Canaria var nok langt fra mitt drømmereisemål, men det var veldig greit å dra dit med vogn. Laaaaaaang strandpromenade [:)].

Unngå de verste heteperiodene er vel også et tips, så mai/juni er nok ypperlig. Ellers ås er det det vanlige; høy faktor, solhatt/ caps/ solbriller og t-skjorte. Hold de unna sola midt på dagen.

Mange blir også syke av air condition'en så lurt å ikke kjøre den for fullt. Vifte i taket funka fint for oss nattestid.

Storesøster skulle plutselig kun ha pupp når vi var der nede, og det samme skjedde med ei i den forrige barselgruppa mi.

Vi skal til Kypros i juli[;)] Hele farsiden min inkludert pappa er derfra og bor på Kypros, så hver sommer blir det Kypros-tur på mini[:D]

Vi skal til Mallorca, Alcudia, i månedskifte august/september. Var på Teneriffe med storesøster da hun var 8 mnd. Denne gangen valgte vi et land med litt kortere reisetid til og med muligheten til å bo rett ved den deilige stranden [:)]

det går nok helt fint å reise med en 6 mdn gammele baby.... ein tar jo selvf. forhåndsregler, babyen sitter jo ikke i sola osv. så det går nok fint [:)]

vi skal en tur til familien min, i sveits, i april/mai. men mye lenger sør enn det kommer vi oss nok ikke i år [:)] hehe!

Back
Topp