NummerEn

Andre møte med forumet
Hei. Akkurat oppdaget at jeg er gravid, veldig tidlig enda. Første graviditet

Skal reise til syden denne uka, bli i to uker. Har lest på dette med matsikkerhet, og kjenner jeg er nervøs for å spise noe som kan være skadelig. Skal ha inkludert frokost på hotellet.

Har noen her vært gravid i syden før? Noe spesielt dere passet på? Man kan vel aldri garantere at maten man spiser på restaurant er helt trygg…? Tenker på frisk salat, det bør man vel unngå (tomat, salatblader..)?, og upasteuriserte oster/ost som ikke er varmebehandlet, og dårlig stekt kjøtt.

Tips tas imot med STOR TAKK!❤️

Ellers, noe man må være påpasselig med?
Bading (i basseng, hav)? Soling…? Ikke bli for varm?

Hilsen usikker og redd for å gjøre noe galt❤️

Hei. Akkurat oppdaget at jeg er gravid, veldig tidlig enda. Første graviditet

Skal reise til syden denne uka, bli i to uker. Har lest på dette med matsikkerhet, og kjenner jeg er nervøs for å spise noe som kan være skadelig. Skal ha inkludert frokost på hotellet.

Har noen her vært gravid i syden før? Noe spesielt dere passet på? Man kan vel aldri garantere at maten man spiser på restaurant er helt trygg…? Tenker på frisk salat, det bør man vel unngå (tomat, salatblader..)?, og upasteuriserte oster/ost som ikke er varmebehandlet, og dårlig stekt kjøtt.

Tips tas imot med STOR TAKK!❤️

Ellers, noe man må være påpasselig med?
Bading (i basseng, hav)? Soling…? Ikke bli for varm?

Hilsen usikker og redd for å gjøre noe galt❤️
Kom akkurat hjem fra en uke på gran canaria, er i uke 32.
Vi gikk for all inclusive på hotell med god rating, så følte meg ganske trygg. Man kan jo aldri vite, men jeg ville også ha en avslappa ferie og kose meg. (Kanskje litt mer avslappa fordi det er andre graviditet også.) Holdt meg unna ost/melkeprodukter jeg ikke helt visste om var pasteurisert og spiste gjennomstekt kjøtt. Har spist både salat og frukt, men hadde nok vært mer forsiktig på litt mer tilfeldige restauranter, spesielt da med tanke på ubehandla frukt og grønt. Som nevnt i reiserådene til FHI her.
Har bada både i basseng og hav, solt meg (så mye man rekker med en fireåring). Vet ikke hvor du skal, men i hvert fall på gran canaria var det litt begrensa hvor varmt det blir på denne tiden, så har ikke følt at varmen er en issue. Satt under parasoll ved behov eller tok et bad.
God tur!

Back
Topp