SYDEN TRAADEN!

MalinDalin

Forumet er livet
Siden det er mange som skal og mange som allerede har vaert i syden tekte jeg vi kunne legge inn raad,tips og spörsmaal her. Ting som hva man burde ta med og ogsaa evt reisemaal og hoteller slik at de som har vaert akurat der för kan fortelle hvor og om man faar tak i ting som feks barnemat, hvor man burde dra og priser paa ulike ting (f eks bleier)[8D]

Flott tiltak! Vi skal snart (16 juni) tilGran canaria og som førstegangs så trenger vi en rekke tips ihvertfall [:D]. Skal til Arguineguin, så kom gjerne med tips til stedet også. Vi skal bo på Sunwing Resort, skikkelig familiested tror jeg..

Har laget en liten liste om hva som er greit aa ha med seg. Det er bare aa kopere og legge til om det er noe jeg har glemt (er sikkert det [;)])

I HAANDBAGSJEN:
-smokker om barnet bruker det
- babypledd
-haandkle evt, underlag
-bleier og vaatservietter
-flaske eller tutekopp (husk at det er lurt for babyer aa ha noe aa suttepaa/drikke ved avgang og landing for aa ungaa örepropp, lillemann her fikk DR?KK? opp og vann ned)
-haand disifeksjon
-leker som babyen er opptatt av
-det er ogsaa lurt og kle babyen i lag da det kan bli baade varmt og kjölig paa flyet.
- mat (flyverter og vertinner skal vaere behjelplige med aa varme glass osv)

I KOFFERTEN:
-Solkrem faktor 50 (ofte veeeldigg dyrt paa turist steder, dessuten er du garantert at den ikke har staatt aa stövet i en hylle siden OL paa Lillehammer om du kjöper i Norge)
-UV badedress (kan f eks kjöper paa apoteket)
- MME, gröt (ofte mye sukker i gröten sydover) og evt glass med babymat.Om baby har begynt med bröd er det lurt aa ta med litt paalegg!
- Trille med parasoll (om man bor paa feks Sunwing resorts kan dette som oftest bestilles för avreise)
-Solhatt
-Babybans
-Et utvalg av baade kort ermete og langermete bodyer, bukser osv
- Husk at bleier ofte er dyrt nedover!

Ogssa: vet at paa sunwing resort her i Side kan man bestille 'happy baby' (tror det koster rundt 200 kr) og da faar man laane paraplyrille, babystol og litt andre ting) og ofte har mange hotell vogner man kan laane/leie men det er lurt aa ringe og bestille först (hvertfall i höysesongen og rett för og etter) man kan ogsa paa e fleste hoteller som er familie hoteller (typ sunwing, vingresort, blue star (heter det det) bestille en liten pakke slik at det er drikkevarer og litt lett mat naar man kommer opp paa rommet :)

Superdupert=)) denne tråden blir fin å ha når vi skal til syden i juli[:)]

En super tråd! Logga meg inn her no for å sjå etter tips om syden eller spørre, men her var jo en god begynnelse :)

Vi skal til Mallorca i mai/juni og det er første flyreise med Max (og min andre skikkelige sydentur), så vi er ganske urutinerte. Reknar med det blir ein gigantkoffert til Max og en vanlig på deling til oss foreldra :-D

Da legger jeg denne inn på topp så finner dere den lett [:)]

Kjekk tråd! Håper mange kommer med gode tips [:D]

Back
Topp