Syden til sommeren ... ?

Nabofruen

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Novemberlykke 2018
Vi bestilte tur før jeg ble gravid.
Er i Europa og ca tre timer i fly...

Er litt usikker på det å være gravid, fly osv.
Noen som har noe erfaring med det?

Vi bestilte tur før jeg ble gravid.
Er i Europa og ca tre timer i fly...

Er litt usikker på det å være gravid, fly osv.
Noen som har noe erfaring med det?

Har selv bestilt i juli. Men usikker selv på det med fly. Men tror det skal være ok så tidlig i svangerskapet [emoji173]️

Helt fint så lenge du bruker sånn støtte strømper, og går litt i kabinen :) Skal selv reise i juli, Hehe! Gleder meg masse

Vi driver å planlegger tur i Juli. Tenker vi drar uansett[emoji5] Men blir definitivt ikke 4+ timers tur[emoji28]

Jeg var i Spania i uke 27 forrige svangerskap og det gikk kjempefint. Brukte støttestrømper på flyet :)

Jeg skal også til syden i juli. Lest flere steder at 2. trimester er det beste/tryggeste trimesteret å fly i. Skal bruke støttestrømper og gå litt i kabinen med jevne mellomrom. Gleder meg [emoji5]

Reiste med fly både i uke 5 og i uke 20 i forrige sv skap!
Det er ingen grunn til å la være så lenge formen tillater det :)

Vi var nettopp en uke i Spania, 3,5 t i fly t/r. Det gikk veldig fint[emoji4] Men litt mer tiltak å passe på hva man får i seg av mat..
Så lenge man ikke er lenger enn 28 uker på vei, så skal det være helt trygt å fly utenlands[emoji4]
Trygt er det nok senere også, det er ikke det, men noen land krever legeerklæring dersom man er mer enn 28 uker gravid[emoji4]

Skal til Spania om en mnd, og har vært på sydenturer i tidligere svangerskap også. GIkk helt fint. Støttestrømper og pass på hva man har i seg, så skal det gå bare bra:)

jeg var i hellas i august, med termin 31. oktober forrige svangerskap, null problem :) men tok kontakt med flyselskapet og måtte da ordnet meg med erklæring fra lege om at jeg var frisk og hadde uproblematisk svangerskap, ble ikke så jeg trengte å vise denne til noen da, men grei å ha med i tilfelle :) Greia er vel at flyselskapene ikke vil være ansvarlig om noe skulle skje, så kan være greit å ta kontakt med det aktuelle selskapet for å høre hva deres regler er på forhånd.

Ellers var det ingen problemer å være i varmen/utlandet som gravid, bare deilig å slappe av og nyte sommeren :)

Er ingening å bekymre seg for, du kan helt fint reise selv om du er gravid ☺️

Jeg drar i juni. Satser på at det går helt fint :)

Back
Topp