Syden (spania) og gravid

UnicornK

Betatt av forumet
Novemberbarna 2021
Hei, vi skal til Mallorca når jeg er ca 10 uker på vei, er det noe vi burde passe på?

Vet man skal passe på mat osv, men er det noe aent? Noen som har vært i utlandet som gravid før og vil dele erfaringer?

Reiser med en på 9 mnd og, så kom gjerne med hva som er lurt å ta med til baby også :)

Var i Spania når jeg var 10 uker på vei med min første, gikk veldig greit. Bare be om å få maten godt stekt, og vask grønnsaker og frukter :)

Sniker fra marsgruppa:love2
Dette sier seg kanskje selv, men nevner det likevel. Jeg ville nok også vært veldig obs på å unngå nærkontakt med gatekatter, løshunder etc. Selv faller jeg så og si alltid for fristelsen med å kose dyr, men som gravid er jeg mer obs på ukjente dyr enn ellers. Katter er jo no-go som gravid uansett :)

Var i Spania når jeg var 10 uker på vei med min første, gikk veldig greit. Bare be om å få maten godt stekt, og vask grønnsaker og frukter :)

Men salat og grønnsaker osv på resturant? Ber du dem om å vaske det ekstra godt?

Sniker fra marsgruppa:love2
Dette sier seg kanskje selv, men nevner det likevel. Jeg ville nok også vært veldig obs på å unngå nærkontakt med gatekatter, løshunder etc. Selv faller jeg så og si alltid for fristelsen med å kose dyr, men som gravid er jeg mer obs på ukjente dyr enn ellers. Katter er jo no-go som gravid uansett :)

Jeg koser aldri med dyr i utlandet, blitt plantet i hode fra jeg var liten at det var fyfy… Men takk for påminnelsen!

Var nettopp i Franrike etter jeg testet positivt. Bare unngikk salat som ikke var vasket selv oh passa på at all mat var gjennomstekt.

Jeg var ca halvveis da jeg var i Syden for tre år siden. Da gjorde jeg egentlig ikke noe spesielt - annet enn at jeg passa på håndvask og passa på å ha vann tilgjengelig til en hver tid.

Ville levd som hjemme, men drikke ekstra masse vann, og ikke ligge i mange timer i solsteken med magen. Husker jeg la en fuktet klut på magen de gangene jeg ville ligge og sole meg. :)

Back
Topp