Syden som gravid?

sjøhest

Glad i forumet
Har dere vært det, sånn ca 7 mnd på vei? Jeg vurderer det. Hadde dere det fint? Hva passa dere på? Og hvordan forsikra dere dere om å få hjelp hvis noe skjedde? Hva gjør jeg hvis fødselen plutselig starter??

Hahah, ja det har jeg gjort. Har du vært gravid før? Tenk deg å gå høygravid i sydenvarme.. Uff.. Gjør det ikke igjen.

Ang hvis det skulle skje noe med deg, så har reisebyråene/hotellene samarbeid med gode, private sykehus i de fleste landene. Så det er ingen problem. Du kan jo fort få et problem med å få en baby uten pass med deg hjem, da.. [8D] Hvis du føder i 7. mnd kan du jo mest sannsynlig ikke dra hjem med det første heller.

Man må bare passe på å ta ofte pause fra sola, drikke mye og ellers følge de vanlige kostrådene alle bør følge i syden.

Da jeg var ca 6 mnd på vei med Oliver var vi i syden, det gikk kjempebra [:)]
Jeg fryser alltid til vanlig så varmen der nede plaget meg ikke stort.
Det eneste jeg passe på var at jeg ikke spiste isbiter, fersk salat og at jeg drakk masse. Man skal vel helst ikke spise kuleis heller, bare de som er pakket inn i papir, og passe på at kjøttet er helt gjennomstekt.
Hadde med meg alle papirene mine i tilfelle noe skulle skje. Visste at det var en skandinavisk klinikk der vi skulle så følte meg helt trygg [:)]

Var også i syden da jeg var gravid med Adrian, da var jeg ca 4 mnd på vei. Passet på akkurat det samme [:)]

Back
Topp