Syden rundt uke 30??

Niiina

Andre møte med forumet
Vi vurderer å reise til syden (middelhavsområdet en plass) når jeg er rundt uke 30 og være der i to- tre uker. Snakket med noen venninner i går og de mente det kom til å bli altfor varmt og slitsomt, så de frarådet meg å reise. Er første barnet, så vet liksom ikke helt hva jeg har i vente. Hva tror dere? Blir det for heavy og varmt?

Jeg har ingen erfaring med det, men jeg reiser til Spania i uke 29. Har leid hus med aircondition og badebasseng, så jeg er helt sikker på at jeg skal kose meg :) men er mange som fraråder det, og mange som bare sier reis! Jeg liker varme og tror ig håper det skal gå fint! Gode sykehus er det også om noe skal skje der nede :)

Kommer an på hvor godt du tåler varme og hvor gode nedkjølingsmuligheter du har. Jeg har vært i varme strøk før som gravid, ikke noe problem, men det er jo klart en risiko for at kroppen begynner å samle mer på veske slik flere opplever i Norge de gangene det har vært varmere her

Jeg har ingen erfaring med det, men jeg reiser til Spania i uke 29. Har leid hus med aircondition og badebasseng, så jeg er helt sikker på at jeg skal kose meg :) men er mange som fraråder det, og mange som bare sier reis! Jeg liker varme og tror ig håper det skal gå fint! Gode sykehus er det også om noe skal skje der nede :)

Tenker på samme måte som deg, og reiser evt også når jeg er i uke 29 :) Dersom man tar sine forhåndsregler og har mulighet til å bade, samt air condition, tror jeg også det skal gå bra. Til vanlig elsker jeg sol og varme og kan sjelden få det varmt nok! Vart bare veldig i tvil når samtlige av venninnene mine frarådet meg det.
Håper du får det supert i Spania :D

Kommer an på hvor godt du tåler varme og hvor gode nedkjølingsmuligheter du har. Jeg har vært i varme strøk før som gravid, ikke noe problem, men det er jo klart en risiko for at kroppen begynner å samle mer på veske slik flere opplever i Norge de gangene det har vært varmere her

Tåler normalt sett varme veldig godt, men aner ikke hvordan jeg tåler det som gravid. Håper jeg tåler det like bra :)
Det med væske i kroppen er helt klart noe å tenke over..

Jeg skal til Spania i uke 29 og gleder meg masse! Skal med jenta mi på ett år og to par bestemødre så det blir max avslapping på meg. :D Jeg er glad i varme og har jo basseng/sjø i umiddelbar nærhet. ;) Min største bekymring er hvordan jeg skal få solt meg på ryggen siden jeg ikke kan ligge på magen da! :D :D
Hadde veldig lite vann i kroppen sist svangerskap og generelt lite plager så jeg håper det går like bra denne gangen. :)

Jeg elsker sol, Syden og varme :) men med eldste mann klarte jeg ikke være ute i varmen mer enn maks 15 min.. var da uke 35 så er jo litt større da enn når man er i uke 30. Slet i tillegg med masse vann i kroppen.. Hvis målet med turen er å ligge steke i sola på stranda ville jeg ventet med å bestille til du ser hvordan kroppen reagerer på varmen (blir jo litt varmt her i mai/juni), men om målet er å kose seg og slappe av og man ikke har noe i mot å sitte i skyggen/inne med air condition er det jo bare å kjøre på :) selv ville jeg følet det som bortkastet penger om jeg ikke fikk dratt på ekskursjoner og vandret rundt å sett...

Syns jeg har hørt noe med at man ikke bør fly de siste 10 ukene? Lurt å sjekke opp i det før du bestiller hvertfall :)

Sas tillater ikke flyvning etter 7 mnd - kan ta med erklæring fra lege, men det er en grunn til at grensen er satt :-) Sjekk det opp før du bestemmer deg.

Sniker fra oktober.. Jeg dro til syden i mitt forrige svangerskap i uke 26 og kommer ikke til å gjøre det igjen! Jeg var veldig redd hele tiden for at det skulle skje noe og telte dager til vi skulle reise hjem igjen :( men alle er selvfølgelig forskjellige, håper dere får en fin tur om dere velger å dra :)

Sas tillater ikke flyvning etter 7 mnd - kan ta med erklæring fra lege, men det er en grunn til at grensen er satt :-) Sjekk det opp før du bestemmer deg.
På sas står det at det ikke er noen begrensinger inntil 4 uker før termin og må ha legeerklæring fra 4 til inntil 2 uker til termin.. Om man venter tvillinger er det inntil 12 uker. :)

På sas står det at det ikke er noen begrensinger inntil 4 uker før termin og må ha legeerklæring fra 4 til inntil 2 uker til termin.. Om man venter tvillinger er det inntil 12 uker. :)

Hmm, dette er nok innenlands og ikke på utenlandsreisene :-) Stemmer at det er ytterligere grenser når man venter tvillinger.

Jeg skal til Frankrike i uke 31-33, satser på det går fint :) hele familien min som skal, foreldrene mine har leid hus med eget basseng :) begge mine barn har kommet til termin og 1uke over, så tror ikke det er fare for at jeg føder tidlig eller for komplikasjoner *bank i bordet* :P

Hmm, dette er nok innenlands og ikke på utenlandsreisene :-) Stemmer at det er ytterligere grenser når man venter tvillinger.
Da har de i hvertfall fryktelig dårlige informasjons sider på nettet. :) Jeg ser at det er 4 uker før på flyreiser under 4 timer. Har selv bestilt billett der, og stemmer det du sier får de en sint gravid kvinne på telefon :) :)

Da har de i hvertfall fryktelig dårlige informasjons sider på nettet. :) Jeg ser at det er 4 uker før på flyreiser under 4 timer. Har selv bestilt billett der, og stemmer det du sier får de en sint gravid kvinne på telefon :) :)

Absolutt, veldig dårlig info! Endringer og regler endrer seg kjapt, men i min håndbok står følgende (se bilde).

Informerer om dette da jeg har sett andre plasser i forumet at folk skal reise til både Asia og Amerika sent i svangerskapet. Vi flyvertinner er ikke trent til å ta i mot barn ombord... Selv om vi har klype til navlestreng, hehe... og grunnet dårlig oksygensammensetning og trykk påvirkes blod og kroppen generelt :-) (større spredning mellom O2-molekylene)

God tur dit du skal ❤️ Blir nok godt! Skal selv ta en tur i april (rundt uke 20-23). Andre trimester anbefales.

ImageUploadedByBV Forum1456749134.231684.jpg

Jeg skal til Rhodos i uke 25 håper det blir en positiv opplevelse. Var ikke noe varmt sted sist jeg var gravid så jeg har ikke erfaringer. Skal til Danmark i uke 30, håper det ikke er så varm sommer der i år :P hehe!

Back
Topp