syden og varmen?

Frustrertkone

Andre møte med forumet
Jeg reiser til spania, på sol og bade ferie i 2 uker. .

Hvordan er det å ligge i solen når man er 6 uker på vei? Er det noe som kan påvirke fosteret? er veldig glad i stranden...

tror det skal gå greit det.
bare pass på å drikke mye vann [:D]
og avkjøl deg med jevne mellomrom..[:D]

[:D]

HELDIGGRIS!!

[:D][:D]

Legen min sa til meg at jeg IKKE kunne ligge og sole meg, for det ble for varmt for fosteret.
(Men legen min er superrar og har sagt mye rart da.... så om han er til å stole på er uvisst... :p )

Jeg skal også til syden snart. Jeg spurte legen min om hva hun syntes. Hun sa at det ikke var noe problem men at jeg måttte passe på at maten var godt stekt og at jeg fikk i meg nok drikke.

takk jenter:) da satser jeg på noen timer i solen - og under parasoll midt på dagen+ nok solkrem.

Det er noe med varme og foster at det ikke skal bli overopphetet etc

Kommer til å være veldig obs på maten: ikke ost, rått kjøtt, heller kokte grønnsaker enn salat etc... kommer til å lage mye mat hjemme også..

vi skal reise en uke til kreta i august. Jeg skal være veldig forsiktig med kjøttet og lage litt mat i leiligheten. Men vanlig ost kan man ikke spise det? Trodde det gikk helt fint[:D] Skal også holde meg mye i skyggen sammen med snuppa:)

nei, det kommer til å gå så fint atte![:)] For at noe skulle skje med fosteret så må det først skjre noe med deg, sånn at så lenge du har det bra så har den lille det også bra. Bare pass på å drikk masse(som nevnt over) sånn at du ikke går i bakken. Man skal jo generelt drikke mye mer vann når man er gravid, men når man i tillegg ligger i solen er det enda viktigere! Så kjør på og sol deg![:D]
Fosteret ligger jo godt beskyttet inni livmoren din, og akkurat nå ligger jo livmoren også bak skambeinet[;)]

Og selvfølgelig pass på maten da, men det må man jo gjøre i Norge også når man er gravid[;)]
Kos deg masse!jeg er grønn av misunnelse[8D][;)]

Back
Topp