Syden og kvalme :(

mor.til.<3

Forelsket i forumet
Desemberskattene 2014
Kjenner jeg gruer meg , reiser til syden på lørdag , og jeg sliter fremdeles med kvalme ...

Sent from my iPhone using BV Forum

Kjenner jeg gruer meg , reiser til syden på lørdag , og jeg sliter fremdeles med kvalme ...

Ta med deg en pakke postafen (reisesyketabletter) kanskje? De hjelper meg veldig godt mot den værste kvalmen.

http://www.relis.no/Publikasjoner/2011/Trygg_Mammamedisin_nettjeneste_for_gravide (Trygg mammamedisin skriver at postafen er trygt for gravide, men snakk med legen din).

Det er vanlig å bli ekstra kvalm ved nedstigning pga trykket i kabinen, så jeg hadde vurdert en tablett før reise.

Gled deg! Ingenting bedre hjelper på kvalmen enn bading :D er vertfall min erfaring..! Oppdaget jeg var gravid når jeg var på ferie i Spania for 2 år siden, bassenget var min bopel :p

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Jeg var 2 uker på Kreta da jeg gikk med førstemann. Verste ferien noen sinne, varmen forsterket alle plager, men luftmadrass i basseng ble redningen :)

Gled deg, slapp av, spis ofte, drikk masse vann, det kommer til å gjøre deg godt:)

Takk jenter for gode råd og forslag. Må jo bare gjøre det beste ut av det :)

Drikk friske drikker og kjøl deg ned med en fuktig klut hvis du begynner å bli kvalm.
Du kan også spørre kabinpersonellet hva du bør gjøre for å ikke bli kvalm under take off og landing. Trolig får du noe vann av de :)

Kos deg masse! Og husk det europeiske helsetrygdekortet tilfelle du skulle trenge legehjelp. Og spør de lokale apotekene om du blir dårlig. De vet som regel like mye som legene og er helt gratis ;)

Tusen takk , har ikke sånn europeisk helsekort , og det tok 10 dager for og få det , så rekker ikke .. Men det holder vel med reiseforsikring om noe skulle skje ??

Back
Topp