Syden og graviditet

Silje1982

Forumet er livet
Hei jenter

Jeg er så drittnervøs for vi skal reise to uker til spania den 28. august. Heldigvis skal vi bo i leilighet så vi kan lage mye mat selv. Så det jeg lurer på er. Hadde dere tørd å reist til syden når dere er gravide? Og hvis dere har gjort det eller skal det. Tør dere og spise salat der nede, gå på resauranter og tør dere å bade i badebasseng? Jeg gleder meg veldig til å reise bort, men jeg har jo innsett at jeg kommer til å være litt småhysterisk og redd for alt mulig.

Kan dere dele erfaringer? Og fortelle deres meninger og hvordan dere hadde gjort dette?[:)] På forhånd takk jenter[:)]

Vil bare si en ting, jeg selv ville aldri dratt til syden når jeg er gravid. Fordi at man skal ikke sole seg så mye når man er gravid, kan få masse pigmentflekker og det er jeg redd for å få. Det er den eneste grunnen.

reis ned, KOS deg !!! Men nei, jeg ville ikke spist salat, jeg ville passet på at kjøttet var gjennomstekt (all mat i grunnen) ikke spist kremis, kjøpt vann og vært forsiktig med solen, dette med piggmentflekker gjelder ikke alle. Jeg var i syden 14 dager når jeg var 19 til 20 uker på vei, og iiiingen flekker, og jeg kosa meg i sola når jeg orket. Passet på å kjøle meg ned. Var en fantastisk tid. Må ikke være så overnervøs, å bade så tidlig i svangerskapet er 0 problem, det er sent i svangerskapet når eventuelt slimproppen har gått. Men ville ikke gått i boblebad da.

Håper du får en STRÅLENDE tur, og kan kose deg max. Husk støttestrømper på fly (ikke ribbe, men glatte er anbefalt)
Og kanskje ta idoform under hele reisen, tror den kan taes av gravide, men spør på apoteket tilfelle.
Vi reiser når jeg er i uke 26, og jeg gleder meg SYKT !

Mars09ogJanuar11: Ja, skjønner hva du mener, men jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å steke meg i sola når jeg er gravid[:)] Har skjønt at jeg må være forsiktig med det så kommer til å smøre meg godt og holde meg mye i skyggen[:)]

FruStina: Takk for et oppmuntrende innlegg[:)] Du svarer alltid beroligende[:)] Ja, det er ingen fare og spise kjøtt hvis det er stekt skikkelig? Kommer du også til å holde deg borte fra frukt som det ikke er skall på? Og du kommer til å bade i bassenget altså? Det er ingen bakterier i det vannet som kan være farlig? Heheh.. ja, jeg er vel i overkant litt hysterisk[:D] Å så må vi vel ikke ha isklumper i drikken vår og slike ting. Heldigvis kjenner jeg godt med liv til vi skal reise så håper at det kan være beroligende.

Reis og kos deg masse masse!![:D]
sist svangerskap var eg i barcelona en uke og storkoste meg! Var faktisk den uken eg var i best form[;)]
Spiste d eg ville og solte meg! Badet ikke i basseng, men eg liker sjø bedre enn basseng[:)]
Spiste ikke all salat som lå på tallerken, men var ikke hysterisk heller. Ville ikke at turen sku bli et hinder for meg!
Verken jeg eller min datter har tatt skade av den turen så eg reiser gladelig igjen til syden i svangerskap[;)]
Alt med måte[;)]

skal til tyrkia om noen få uker.
er ikke basseng på hotellet siden hotellet ligger på stranden. så er sjø basseng og ingen salat spising på meg på 14 dager..

det fødes da barn i de landa vi reiser til også!![;)] kooos deg!!

Skal selv en langhelg til Italia om en mnd.. gleder meg[:)]

italia høres deilig ut no..
men skal til tyrkia om 16 dager (tenekr jeg starter å pakke snart må bare få funnet meg en badedrakt)

kos deg[:)]

i noen land bør man også holde seg unna egg[;)] når man er gravid[:)]

Gleeed deg til Tyrkia, Tyrkia er herlig (vært der ca alt for mange ganger)!!! Hvor i Tyrkia skal du?? [:)][:)] Vi skal til Italia på "overraskelsestur" for svigermor.. 10 stk som drar, ho vet ikke hvor ho skal og tror bare det er ho og mannen[;)]

Har selv vært ei uke på Kypros og det gikk kjempefint! [:)] Snakka med legen min om det på forhånd! [:)] Man bør unngå å spise salat, og selvsagt passe på at kjøtt er godt stekt. Være nøye med håndhygiene (har alltid med håndsprit i veksa)[:)], og passe på å ikke bli overopphetet i varmen [:)] Gjerne bruke høyere solfaktor da det er lettere å få pigmentflekker. Og selvsagt drikke masse vann [:)]

God tur og KOS deg sier bare jeg!! [:)][:)]

Hei, jeg skal til hellas om 2 uker, gleder mg kjempe masse. tenker at tar jeg noen forhåndsregler angående mat og ikke over sole meg så går alt bra, tenker og at det går bra å spise salat så lenge det er på en skikkelig resturant.

2 dager til 3 uker ferie!!!!!!!

ORIGINAL: tone86

Gleeed deg til Tyrkia, Tyrkia er herlig (vært der ca alt for mange ganger)!!! Hvor i Tyrkia skal du?? [:)][:)] Vi skal til Italia på "overraskelsestur" for svigermor.. 10 stk som drar, ho vet ikke hvor ho skal og tror bare det er ho og mannen[;)]

Iqmeler, er nede med middelhavskysten ikke så langt fra marmaris.
men ca 2 timer fra flyplassen

ORIGINAL: Gir ikke opp!!

Hei, jeg skal til hellas om 2 uker, gleder mg kjempe masse. tenker at tar jeg noen forhåndsregler angående mat og ikke over sole meg så går alt bra, tenker og at det går bra å spise salat så lenge det er på en skikkelig resturant.

2 dager til 3 uker ferie!!!!!!!

bare sol deg, så lenge du ikke blir dårlig ;)

Vi reiser til Kypros på fredag i 14 dager, og eg gleder meg masse[:D] Ser ikke noe problem med å ikke reise siden folk er jo gravide der nede også. Eg er også veldig kresen på hva eg spiser, så det tror eg ikke blir noe problem. Badebasseng kommer eg til å bade i, og eg kommer også til å sole meg [:D] Såg mange gravide damer der nede i fjor også som badet i basseng og solte seg[:)] 

Så reis til syden viss du har lyst!![:D][:D] 

ORIGINAL: prøverpånummer3

Mars09ogJanuar11: Ja, skjønner hva du mener, men jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å steke meg i sola når jeg er gravid[:)] Har skjønt at jeg må være forsiktig med det så kommer til å smøre meg godt og holde meg mye i skyggen[:)]

FruStina: Takk for et oppmuntrende innlegg[:)] Du svarer alltid beroligende[:)] Ja, det er ingen fare og spise kjøtt hvis det er stekt skikkelig? Kommer du også til å holde deg borte fra frukt som det ikke er skall på? Og du kommer til å bade i bassenget altså? Det er ingen bakterier i det vannet som kan være farlig? Heheh.. ja, jeg er vel i overkant litt hysterisk[:D] Å så må vi vel ikke ha isklumper i drikken vår og slike ting. Heldigvis kjenner jeg godt med liv til vi skal reise så håper at det kan være beroligende.

[:)] ingen fare å spise kjøtt nei, så lenge det er gjennomstekt, var nøye på det selv når jeg var nede, spiste frukt, men vasket godt eventuelt tok av skrell, badebasseng bader jeg i uten å uroe meg, lillen er godt beskyttet vettu, og ja, valgte drikke uten isbiter ja, for jeg var ikke helt trygg på om bakterier i springvann dør under frys. Sånn desinfisering er kjekt å ha på flaske eller servietter, og bruke før man spiser noe. Går nok strålende skal du se, og ha med helsekortet for sikkerhetsskyld. Er du usikker på noe, så la heller vær en å bekymre deg [;)]

Så bra at denne tråden var her nå[:D] Tar til meg alle tipsene jeg også.. Jeg og sambo reiser nemlig til Kreta i natt... Turen ble bestilt en stund før jeg ble gravid, men å avbestille ble ikke vurdert en gang. Får bare ta noen sikkerhetsregler og passe litt på hva vi spise. Er egentlig ikke bekymret for å reise. Bare gleder meg. [:D]

Kos dere på tur[:D] Det skal iallefall vi gjøre[:D]

skal kjøpe med håndsprit, for å pakke det i kofferten. også har jeg kjøpt non alcoholic vaske servietter til flyturen..

ORIGINAL: turteldue

ORIGINAL: tone86

Iqmeler, er nede med middelhavskysten ikke så langt fra marmaris.
men ca 2 timer fra flyplassen

Vet veeeldig godt hvor det er.. tihi.. var i Icmeler 5 år på rad når jeg gikk på barne/ungdomsskolen (vært 6 ganger i Icmeler, 2 i Alanya)!![:)] Har bare en ting å si: GLED DEG!!! Hvor skal dere bo?

Veldig godt å bo i Icmeler og heller kunne reise til Marmaris om man ønsker det, er jo bare noen min unna med Dolmus.. Mye roligere i Icmeler!!

*misunnelig*

Back
Topp