Syden når man er gravid..

lille-nurk

Flørter med forumet
Hei jenter!

Jeg skal til Sharm EL Sheikh på søndag og være der i 2 uker! Gleder meg masse masse til å bare være alene med min kjære og være spontane for siste gang på leeenge!

Jeg har vært hos legen og fått godkjenning på at alt er i orden med lillegutt før jeg drar, men jeg lurer på om det er noe jeg ikke bør gjøre når jeg er der?

Jeg vet at jeg ikke kan drikke vann fra spring og burde ikke spise frukt, grønnsaker og mat på "rare" steder, men hva med å bade i basseng? Har noen hørt noe om det?

Jeg er livredd for å få en infeksjon eller noe der nede sånn at ting plutselig går galt!!

Det er lege tilknyttet til hvert hotell, det har jeg ihvertfall sjekket!

Takk for tips, dere er herlige hele gjengen! <3

Jeg var på Gran Canaria sist jeg var gravid og det gikk helt fint. Men jeg ville nok vært enda mer forsiktig i et land som Egypt. Mitt inntrykk er at "alle" får magesjau der nede. Husk å pusse tenner i flaskevann også. Jeg ville ikke spist salat noen plasser, heller ikke is, og vær forsiktig med kalde melkebaserte sauser/dressinger.
God tur!!

Ang basseng så vet jeg faktisk ikke, men har ikke hørt at det skal være noe problem?!

Basseng er vel helt greit. Du er jo tett så lenge slimproppen er på plass.

Kan man bruke Idoform hvis man er gravid da? Det kommer ikke opp noe på felleskatalogen :/ Jeg pleier egentlig mer å få forstoppelse når jeg er i syden, men det kan jo hende at det går andre veien..

Tusen takk for svar, jenter :)

Husk å skifte bikinitruse etter hvert bad for å unngå urinveisinfeksjon :)

Jeg hadde ikke badet i basseng. Og hold en høy håndhygiene. Da jeg var gravid og i syden så hadde jeg sprit våtservietter som jeg bl.a tørket av doringen med på offentlige toaletter. Ellers ville jeg spandert på meg stlttestrømper til flyturen. Så deilig med en sydentur da :) Kommer til å bli hærlig!

Jeg og min samboer var i egypt for noen år siden. Ett fantastisk land. Men selv om vi tok forhåndsreglene som var fikk vi magesjau og ble skikkelig dårlige og vi var ikke alene for å si det slik. Vær ekstrem nøye med håndhygiene. Vi fikk beskjed av legen der nede at det ofte var de egyptiske pengene som mest sannsynlig var årsak til magesjauen. Vær i allefall oppmerksom på det hver gang du tar i penger så ikke ta deg mye i fjeset. God tur og kos dere mye.

Vet ikke ang basseng!

Men drikk for all del ikke Sluhs.. (isvann m/smak)!!!
Det er det maaaange som har reagert på..

god tur :)

Jeg var 1 uke i Hurghada i starten av desember 2011. Da var jeg 24 uker på vei. Jeg badet i basseng og havet hver dag uten problem. Byttet bikinitruse ofte. Hadde med meg en hel del antibac och våtservietter for hender. Vær nøye med håndhygiene! Ikke puss tennene fra springen, bruk vann du kjøper på flaske. Ble syk en halv dag og vi tror det kom av at jeg spiste is som de serverte på hotellet. Ikke spis is som ikke er fabrikert! Jeg fikk magekrampe, oppkast og diaré. Var ellers som vanlig i sola. Kjøpte meg myggspray som kan brukes av gravide. Hør med Apoteket. Myggen er mest aktiv om dagen. Jeg ble ikke bitt!! Hadde med Idoform. Både for treg og løs mage. Kan brukes av gravide etter at jeg sjekket med Apoteket, som i sin tur sjekket med produsenten. Bruk hodeplagg. Caps eller solhatt. Vask deg på hendene hver gang du har tatt noen i hånd eller tatt på penger der nede. Lykke til med å prute!! Vær forsiktig med taxi gutta. De kan lure deg lett for penger! Det er lett å ta feil på 50 piastra (ca 50 NOK øre) og 50 EGP (ca 50 NOK). Valutan er enkelt å forholde seg til. De vil ha tips for alt de gjør for deg.... Ikke snakk om mye penger for oss i Norge. Bare annerledes enn det vi er vant til. Hvis du kjøper f eks pizza med drikke og du skal betale 67 EGP og legger 100 EGP, får du aldri igjen hele beløpet. De runder av og gir deg da 30 EGP tilbake. I supermarkets gjør de ikke det. Da får du igjen det du skal ha. Vi måtte til og med prute på Apoteket.... Vi hadde en supertur og skal absolutt dra tilbake! Kos dere masse :-)

Back
Topp