syden med små barn

Godemine

Gift med forumet
Junibarna 2015
Er det noen som har tenkt seg (eller har vært) i Syden med små barn?
Hvor reiser dere i så fall? og når?

Har litt lyst til å ta en ferie på høsten/tidlig vinteren her .. men vet ikke hvor vi skulle reist i såfall! [;)]

ORIGINAL: Godemine

Har litt lyst til å ta en ferie på høsten/tidlig vinteren her .. men vet ikke hvor vi skulle reist i såfall! [;)]

Nei, ikke enda, men skal om to uker.
Vi skal til Spania i en uke den 16.sept-23.sept. Jeg gleeeeeder meg! Har virkelig null overskudd takket være denne hersens norske sommeren!! Vurderer sterkere og sterkere å flytte til Brasil med mine kjære og oppleve noe skikkelig!!

Men da lurer jeg på om noen vet om man kan AMME NÅR MAN LETTER nå?? Noen sier at ungen sitter sånn spent fast at man ikke kan amme. Så jeg har kjøpt meg fysiologisk saltvannsspray til å sprute opp i nesa hans når vi letter/lander, slik at han ikke skal få dåtter i ørene.

Jeg amma på vei opp (innenlands), de sa hun skulle sitte fra meg i selen, men de kan ikke nekte at en ammer barnet for å forhindre at de skal få vondt. Jeg sa at jeg kom til å amme for å forhindre propp i ørene.

ORIGINAL: Tøffla

Jeg amma på vei opp (innenlands), de sa hun skulle sitte fra meg i selen, men de kan ikke nekte at en ammer barnet for å forhindre at de skal få vondt. Jeg sa at jeg kom til å amme for å forhindre propp i ørene.

Dette kommer jeg til å gjøre også. Vi skal fly til Portugal på onsdag[;)] Ingen kan nekte meg det

Hvor lang flytur er det dit dere skal?
Tenker kanskje på å reise et sted det er kortere flytur (f.eks. Mallorca, men der er det vel ikke særlig varmt på vinteren) .. men det har kanskje ikke så mye å si ..

Vi reiser til Gran canaria den 26 september[:)]
Jeg kommer til å amme når vi går opp, tenkte kanskje på å gi litt saltvann i nese før vi begynner å fly også!! Turen tar ca 5 t.. Gleder meg masse til å reise nå, få litt sol og sommer!!
Reiser også til februar til samme sted, det er som om det er sommer her.. godt og varmt på dagen om kvelden må man bruke en tynn bukse bare[:)]

Vi reiser en tur til Tenneriffe 11. desember...gleder oss helt utrolig!! Skal bli godt med en tur bort...så ville vi vente til hun er 6 mnd, for da kan hun jo spise litt annet enn bare puppen min, og det er litt deilig når man er på ferie[:)]

ORIGINAL: Bølla 22.mai

Vi skal til Spania i en uke den 16.sept-23.sept. Jeg gleeeeeder meg! Har virkelig null overskudd takket være denne hersens norske sommeren!! Vurderer sterkere og sterkere å flytte til Brasil med mine kjære og oppleve noe skikkelig!!

Men da lurer jeg på om noen vet om man kan AMME NÅR MAN LETTER nå?? Noen sier at ungen sitter sånn spent fast at man ikke kan amme. Så jeg har kjøpt meg fysiologisk saltvannsspray til å sprute opp i nesa hans når vi letter/lander, slik at han ikke skal få dåtter i ørene.

Hvor i spania skal dere?

Vi reise til thailand i januar å skal være der 3uker[:D] gleder oss masse og krysser fingrene på at den laaaaaange flyturen skal gå bra[:)]

*sukk*

Bare meg som aldri har vert i "syden" eller?

(Vert på Studietur til Israel en gang - det er vel den nærmeste[8|])

ORIGINAL: Catrine2

ORIGINAL: Bølla 22.mai

Hvor i spania skal dere?

Vi skal til Alfás Del Pi, en liten by i nærheten av Alicante og Benidorm[:D] Leier hus av jobben til kjæresten.... eller låner gratis heter det vel[:D]

Vi har tenkt oss en tur til Spania i mai 08 [;)] Da er det ikke så alt for varmt til lille Kristian[;)]

Vi har også lyst til å dra til syden.. Dvs, jeg har lyst. Samboern har mer lyst på storbyferie! Lurer litt på om vi skal se nærmere på egypt, i mars på slutten av permisjonstiden min kanskje... (skal ha 5 uker perm u/lønn mens samboern har pappaperm. iallefall 2 ukers perm sammen! (jeg har korteste permisjonstiden, så jeg synes det er litt tidlig å begynne å jobbe når lillegutt er 9 mndr.)Eller kankjse en tur i november...hmm... drømme....[:D]

inne her å sniker [:)]

vi fløy til forrige torsdag og hjem igjen på søndagen. Hadde da knotten i ett eget belte som var fastspent i mitt (beltene blir da nesten som en

kjetting). Jeg ammet han både på vei og ned. Du klarer fint å amme, selv om han sitter i beltet på fanget ditt. Jeg hadde teppet rundt han også, så de

ser ikke om beltet er fastspent heller, men det er jo for en grunn at man skal bruke beltet, og det er fult mulig å amme med det på. Knotten sov på

hele utreisen (1,5 time), og våknet ett par ganger på vei hjem, men da ammet jeg han når han begynte å grine, så ble det helt bedre igjen.

Vi skal reise til Hellas om 1,5 uke [:D] og tror det skal gå like fint da også. Lever hvertfall i håpet [:D]

God tur og lykke til[:D]

ORIGINAL: vettis

Hmmm...heldigen dere som skal til sydligere strøk!Skulle gjerne tatt en tur selv. Vi skal se til vinteren[;)]

sign[;)] vi skal kanskje ta en tur i mars/april neste år, da skal samboer ha perm[:D] Blir vel gran canaria el.l...

Er det ikke slitsomt å dra til syden med så små barn da? Siden de ikke kan sitte selv enda, så må man jo holde dem hele tiden. Kan jo bli til tider slitsomt på stranda feks. Eller har dere med pledd (or parasoll) som barna kan ligge på?

Back
Topp