syden med matallergi barn.. erfariing??

pOker*faCe

Glad i forumet
noen som har noen erfaringer?? vet ikke helt hvor i syden enda da..
men kjenner jeg gruer meg litt egentlig, med tanke på at shnupp har melk,egg,fiske allergi.... hmmmmmmm...
hvordan har dere gjort det når dere har reist?? melkeallergien er jo verst såklart... kan ikke huske at de hotellene jeg har bodd på før eller resturantene har hatt noe egen mat til allergikerne..

Ta med mat fra Norge!
Om du skulle komme over spesialprodukter i utlandet, så er det uansett ikke det man er vant til hjemme som regel. Maten i søreurope f.eks. er helt annerledes enn den norske, selv om det heter det samme og ser likt ut...

Jeg har en gutt som så og si ikke kan spise noe vanlig mat i det hele tatt, med unntak av frukt og grønnsaker. VI har alltid med alt vi trenger på tur, fra "melk" til medisiner, brød, pålegg, pasta osv osv.
Alt går, det krever bare litt ekstra planlegging![;)]

men hvordan skal jeg klare å ha med brød som skal holde seg i 14 dager ??? heheh!!
er jo middag som er verst tenker jeg!! gossh

Fryseren på hotellet[;)]

Om hun kan spise kjøtt og grønnsaker, så er det jo ikke noe problem med middagen vil jeg tro. Det får man jo overalt.

Vi pleier å bruke All-inclusive-hoteller vi, der er det alltid flust med frukt og grønt man kan gå og spise på hele dagen, og det er masser av kjøtt osv for den som kan spise det. Skal han ha pizza f.eks. så har vi frosne bunner og "ost" med oss, og lager ferdig på hotellet, og får dem til ås teke i restauranten. Pasta o.l. koker vi ferdig på plata på rommet og tar med ned når vi skal spise.

(sjekk f.eks Ciudad Blanca, Alcudia, Mallorca og Dorado beach, Arguineguin, Gran Canaria) All Inclusive er faktisk veldig billig også, i forhold til å skulle kjøpe alle måltidene og alt drikket etterhvert[;)]

Ok, takk for tips folkens :-)
kjenner jeg blir stressa!! huff , lei denne allergien!! får det nok til. men da får vi satse på all inclusive da!;D

Ja man kan lett bli litt stressa, men alt går om man bare vil og planlegger litt[:)]
Men kjøtt og grønnsaker osv er jo det samme overalt, så det kommer til å gå fint! Kjøp en myk kjølebag til brødet sånn at du holder det frossent lengst mulig på vei ned, om du skal ha med rismelk eller lignende så putt det oppi også, som HÅNDBAGASJE - bare få med skriv fra behandlende lege, så går det fint i sikkerhetskontrollen (Sist vi var ute og reiste, hadde vi med over 2 liter "melk" i håndbagasjen uten å måtte vise noe, og uten at det kom spm i sikkerhetskontrollen på alle den væska vi hadde med-ikke helt bra det da men..[8|])

Sjekk opp om det er kjøl og frys på rommet før avreise, om det ikke er det, sender du en mail til hotellet og forklarer at du har med et barn med matallergi, og spør om å få låne et lite hjørne av fryseren på hotellets kjøkken mens dere er der.

Vi kjenner mange med med samme sykdom som sønnen min, som reiser veldig mye over hele verden, og det går som regel veldig fint, og de som jobber med turisme er som regel veldig hjelpsomme også![;)]

Du må gjerne sende meg en pm etterhvert om du skulle lure på noe![:)]

ORIGINAL: Lotten

Ja man kan lett bli litt stressa, men alt går om man bare vil og planlegger litt[:)]
Men kjøtt og grønnsaker osv er jo det samme overalt, så det kommer til å gå fint! Kjøp en myk kjølebag til brødet sånn at du holder det frossent lengst mulig på vei ned, om du skal ha med rismelk eller lignende så putt det oppi også, som HÅNDBAGASJE - bare få med skriv fra behandlende lege, så går det fint i sikkerhetskontrollen (Sist vi var ute og reiste, hadde vi med over 2 liter "melk" i håndbagasjen uten å måtte vise noe, og uten at det kom spm i sikkerhetskontrollen på alle den væska vi hadde med-ikke helt bra det da men..[8|])

Sjekk opp om det er kjøl og frys på rommet før avreise, om det ikke er det, sender du en mail til hotellet og forklarer at du har med et barn med matallergi, og spør om å få låne et lite hjørne av fryseren på hotellets kjøkken mens dere er der.

Vi kjenner mange med med samme sykdom som sønnen min, som reiser veldig mye over hele verden, og det går som regel veldig fint, og de som jobber med turisme er som regel veldig hjelpsomme også![;)]

Du må gjerne sende meg en pm etterhvert om du skulle lure på noe![:)]

hehe!!
ok, det går nok bra hmm:) hehe

takk, da kan det hende jeg kommer på noen flere spm etterhvert!;)

Back
Topp