Syden med baby

Workinmoom

Glad i forumet
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Februarlykke 2022❄️
Noen som har vært i syden med max 4 uker baby? Viss jeg går max ovet tiden så får jo jeg ca 12juli, å planlegger syden sisteuka i juli/første uka i august.. håper å planlegger jo at jeg skal få før den tul terminen, haha.. men noen som har tatt nesten fersk baby til syden??

For meg er det litt tidlig, selv som 3.gangs mamma.:) Da måtte jeg isåfall vite at jeg kunne avbestille hvis jeg hadde behov. Man vet aldri hva slags utfordringer som følger med den nyfødte. Det kan være alt fra kolikk til problemer med amming. De første ukene vil jeg ha ro til å bli kjent med den nye babyen.
Minstemann var 6 måneder når vi reiste 3 uker til syden. Denne nye babyen kan være 3 måneder når vi reiser 4 uker, men det blir med forbehold om at han er frisk.:)

Hmm, ingen erfaring dessverre. Reiste med 11 uker gammel baby og det gikk veldig greit, men så liten som under 1 mnd ville jeg personlig ikke dratt. Det kan være så mange utfordringer i starten og jeg var ikke selv i form til å reise så tidlig, ikek hadde jeg hatt lyst heller da [emoji14] Også er det selvfølgelig dette med sykdommer og smitte for de små da. Men dette vet du sikkert og har tatt høyde for :)

Har hørt det ja, er ikke som ferie liksom, er hele storfamilien som skal dra da vi hsr en 70åring som skal feires.. kjedeli å da vere den ENESTE som må stå over.. å vi allesammen bor igrunnen veldig tett sammen så da sitter jeg igjen hjemme alene.. å føler det er dårli gjort ovenfor 5åringen som har så lyst til syden å har aldri vært der.. sparer penger som bare det som h*n skal bruke til syden.. men jeg er veldig skeptisk selv med å ta en liten skkør baby til det store utland.. så tror å frykter jeg må vere hjemme alene med den lille å ikke får vere med 5åringen på sin førstetur til syden...

Noen som har vært i syden med max 4 uker baby? Viss jeg går max ovet tiden så får jo jeg ca 12juli, å planlegger syden sisteuka i juli/første uka i august.. håper å planlegger jo at jeg skal få før den tul terminen, haha.. men noen som har tatt nesten fersk baby til syden??
Reiste to uker til Kreta da prinsessa va 4 uker. Det va i august, veldig varmt. Men gikk helt fint. Sov i vogna under parasoll og va inne til
Avkjøling med gjevne mellomrom.Full amma men tok med morsmelk erstatning fra Norge som reserve. :happy090

Reiste to uker til Kreta da prinsessa va 4 uker. Det va i august, veldig varmt. Men gikk helt fint. Sov i vogna under parasoll og va inne til
Avkjøling med gjevne mellomrom.Full amma men tok med morsmelk erstatning fra Norge som reserve. :happy090
Ja jeg håååper jo at jeg får slik at den er iallefall 4 uker.. men vet ikke.. er snakk om kanskje bulgaria eller mallorca. Hvordan var det med vaksiner ogslik? Tok dere før dere dro eller?

Ja jeg håååper jo at jeg får slik at den er iallefall 4 uker.. men vet ikke.. er snakk om kanskje bulgaria eller mallorca. Hvordan var det med vaksiner ogslik? Tok dere før dere dro eller?
Tok ingen vaksiner, aldri tatt vaksiner på meg eller datteren min når vi har reist til kreta,Bulgaria,Tyrkia og Spania. Men vi tok reisevaksiner da vi sku til Thailand.
Reisevaksiner tar tid om man tar de i sprøyterom som vi gjorde, så du rekker ikke å få satt vaksine på den lille før reisen uansett.

Jeg drakk så si bare vann og brus, mat gikk i pasta og pizza for det meste. Holdt meg unna frukt, melkeprodukter,fisk og salater. Kokte grønnsaker og godt gjennomstekt kjøtt tok jeg sjansen på avogtil. Aldri blitt dårlig av det, men livredd for å få noen "bakterier" i melka :)

Tok ingen vaksiner, aldri tatt vaksiner på meg eller datteren min når vi har reist til kreta,Bulgaria,Tyrkia og Spania. Men vi tok reisevaksiner da vi sku til Thailand.
Reisevaksiner tar tid om man tar de i sprøyterom som vi gjorde, så du rekker ikke å få satt vaksine på den lille før reisen uansett.

Jeg drakk så si bare vann og brus, mat gikk i pasta og pizza for det meste. Holdt meg unna frukt, melkeprodukter,fisk og salater. Kokte grønnsaker og godt gjennomstekt kjøtt tok jeg sjansen på avogtil. Aldri blitt dårlig av det, men livredd for å få noen "bakterier" i melka :)
Ja jeg hadde nol bare drukket brus/vann å pizza/pasta. Hadde tenkt å ta med norsk mat også å knekkebrød til 5åringen som ikke er så gla i mat generelt.. kanskje også tørrsupper frs toro om vi velger leiligheter..

Har reist med 5 mndr gammel baby, men hadde vært uaktuelt for MIN del å dratt med en så liten baby. Skjønner 5 åringen gleder seg. Er det ingen andre som du stoler på som kan ta med 5 åringen din? Siden du sier hele slekten skal?

*sniker* Vi pleier å dra til syd-Europa hver sommer, men i år dropper vi det, siden baby da bare er 3-4 mnd. Temperaturen kan fort bli veldig høy selv i skyggen, uten at den lille kan slenge seg i bassenget når det blir for ille. Vi så en 2 mnd gammel baby i syden i sommer, den sov hele tiden, men når det blir for varmt blir det vel fortere til at de helt små flater ut enn at de klarer å klage.

Har reist med 5 mndr gammel baby, men hadde vært uaktuelt for MIN del å dratt med en så liten baby. Skjønner 5 åringen gleder seg. Er det ingen andre som du stoler på som kan ta med 5 åringen din? Siden du sier hele slekten skal?
Jo selvsagt.. men det er jo føøørste turen! Jeg vil jo vere der..

Jeg hadde aldri gjort det med så liten baby. Hadde ventet til den minst hadde blitt 3-4mnd om jeg måtte dra et sted. Man vet ikke hvordan babyen blir (kolikk, vanskelig for å sove, syk feks), og mtp at de er så dårlig rustet for bakterier og virus, hadde det vært for langt unna norsk helsevesen hvis noe skulle skje.

Følg magefølelsen din når barnet er født. Jeg angrer ikke ett sekund på at vi reiste så tidlig med den første.men alle barn er forskjellige :)

Back
Topp