Syden med baby

2725020070603

Glad i forumet
Noen her som har erfaring med sydentur med baby i alderen 3 mnd-6 mnd?
Ser for meg at det er litt stress fordi jeg delammer og må ha flaskekoking og mme flere ganger daglig...
Og hvordan taklet barnet varmen? Ble det mye gråting?

Han her var 10 mnd å det ble egentlig bare stress å lite søvn på natta pga varmen og halsinfeksjon :p + at storebror fikk vannkopper dagen etter vi kom dit så ble jo ikke mindre stress av det :p men vi kokte flaskene osv på rommet, ikke noe mere jobb med det enn hjemme bortsett fra at vi måtte opp fra bassenget hver gang han skulle spise så det ble litt mye frem å tilbake om du skjønner :) men hvis begge to hadde vært friske hele uken så tror jeg det hadde blitt en litt roligere ferietur :)

Vi var i syden ved 3 og 6 mnd, det gikk kjempebra :) passet på å bestille på leilighetshotell eller hotellrom med mikro og kjøleskap. Hadde med masse nan og mam anti-colic flasker, de kan steriliseres i mikro så det var veldig enkelt. Hadde med termos til varmt vann og flasker til kaldt vann, lett å blande opp flaske hver gang.
Da mini var 6 mnd fikk han middag også så da fant vi lokalt marked og handlet inn masse grønnsaker og lagde mos. Dette frøys vi ned i isbitbrett og hadde middag hele ferien.
I forhold til varmen så taklet mini det bra. Han sov godt, og vi var flinke til å holde han i skyggen. Ble en del bading men det var bare stas da han var 6 mnd. Ikke noe særlig bading ved 3 mnd. Brukte uv-drakt og uv-hatt, og solfaktor 50. Ingen solbrenthet og fornøyd gutt hele ferien :)
Bare å spørre om du lurer på noe :) hvor tenker du å reise?

Jeg var til syden med mi første gang når hun var 2 mnd. :) Bare positiv opplevelse m både fly, hotell og alt generelt. :):) Så hun var med igjen ved 6 mnd, 1 år å har siden vært 1 gang i året. Er 7 år nå :)

Vi var i syden ved 3 og 6 mnd, det gikk kjempebra :) passet på å bestille på leilighetshotell eller hotellrom med mikro og kjøleskap. Hadde med masse nan og mam anti-colic flasker, de kan steriliseres i mikro så det var veldig enkelt. Hadde med termos til varmt vann og flasker til kaldt vann, lett å blande opp flaske hver gang.
Da mini var 6 mnd fikk han middag også så da fant vi lokalt marked og handlet inn masse grønnsaker og lagde mos. Dette frøys vi ned i isbitbrett og hadde middag hele ferien.
I forhold til varmen så taklet mini det bra. Han sov godt, og vi var flinke til å holde han i skyggen. Ble en del bading men det var bare stas da han var 6 mnd. Ikke noe særlig bading ved 3 mnd. Brukte uv-drakt og uv-hatt, og solfaktor 50. Ingen solbrenthet og fornøyd gutt hele ferien :)
Bare å spørre om du lurer på noe :) hvor tenker du å reise?

Vi tenkte et sted i spania, kroatia eller Italia... litt typisk rolig familiested/charter for å gjøre ting enklest mulig. Stikk i strid med hva vi ønsket oss som barnløse hehe, men ting må tilpasses nå ;) Jeg har vært i syden med en ettåring før og det var et mareritt. Gråt konstant pga varmen!! Så tenkte reise senere på høsten nå så ikke varmen er like intens for lille. Men foreløpig spiser hun hver annen time så blir myyyye flaskekoking og matmas. Så kanskje bedre å vente til hun kan begynne med annen mat, så det blir lengre pauser mellom hvert måltid også? :) Er jo i tillegg bedre å reise når lille kan bade litt og blir mer interessert i det som skjer rundt seg. Kanskje satse på høsttur fremfor sommertur sånn sett også :)

Kan vel ikke helt sammenlignes, men var i egypt fra snuppa var nesten 4 mnd og reiste hjem rett før hun ble 10 mnd.
I begynnelsen var hun mye i bare bleie og helt unna sola. Syns derimot at det gikk kjempe fint med flasker, ikke noe verre eller stressende enn i Norge ;)

Vi var på leilighetshotell i Spania, det gikk veldig fint, har bare gode minner og har reist tilbake 6 ganger siden den gang. God planlegging er viktig, men de har jo alt en trenger dere nede også :) Holdt han unna den verste varmen, var gjerne og handlet eller spiste lunsj inne mellom 11-14 :)

Jeg var til syden med mi første gang når hun var 2 mnd. :) Bare positiv opplevelse m både fly, hotell og alt generelt. :):) Så hun var med igjen ved 6 mnd, 1 år å har siden vært 1 gang i året. Er 7 år nå :)
Hadde dere flydd med henne en del før dere reiste til syden? :)

Back
Topp