Syden med 1.5 åring

Mamma til G

Betatt av forumet
VIP
Vi driver å ser på muligheten til en sydentur med ungene til neste år. Men jeg klarer ikke la være å tenke på all logestikken. Slik som bakovervendt barnesete mest sannsynlig ikke er eksisterende i taxier osv. dit vi tenker oss. Vet at mange kjører som svin enkelte plasser, så å ikke være ordentlig festet skremmer meg litt bort fra tanken. Noen her med erfaring med å ta med så små barn? Lyst til å dele fordeler/ulemper. Hadde det ikke vært for at de eldre har lyst til å reise til syden igjen (vi har ikke vært på tur siden covid kom), hadde vi nok ventet litt. Vi hadde egentlig tenkt tur to mnd før termin i fjor, slik at vi kunne ha ett par år uten syden.. ..men vi reiste selsagt ikke når pandemien var slik den var.

Jeg dro til Spania med eldste, da hun var 11mnd.
Vi leide bil og med den leide vi sete. Da slapp vi alle problemer med transport ellers.
Vil anbefale det :)

Bruker som regel å være i «syden» en gang i året (før pandemien). Så har hatt med barna fra de var små. Har måtte tatt buss noen ganger, og da har de ikke vært riktig sikret da de ikke har barneseter ol i bussene ofte. Sist gang da minste var 10. mnd leide vi bil med eget bakovervendte barnesete. Ellers bor vi ofte sentralt slik at man ikke trenger bruke bil/taxi/buss. Da blir det ofte bare bussturen mellom flyplass og hotellet som er nødvendig.

Da jeg var i Portugal med eldste, han var 7 mnd. Så tok jeg med barnesetet. Noe som var greit, siden taxien ikke hadde sete for småbarn.

Vi skal til Spania påska 2022 og har da en 5 åring og en 1,5 åring. Tar med bilstol til yngste på flyet :)

Vi var i syden når mini var 1.5 ca. Bestilte taxi på forhånd, og forsikret oss om at de måtte ha et barnesete som var bakovervendt. De sendte bilde av setet til oss til og med og lurte på om det var okei. Det var jo litt skrallere kvalitet enn hva du får hjemme, men det går også an å ta med egen sete. Finnes mange til utleie på finn! Vi vurderte det men siden de hadde et var vi trygge på at det funket mer en bra nok til og fra flyplassen som var det eneste stedet vi tok taxi.
Leide oss også en prampack til vognen slik at den var godt beskyttet og forsikret. Vognen kunne veie opptil 20 kg så vi stappet alt av ting innimellom vognen slik at vi slapp en koffert til! Ellers tok vi med egne bleier og bade bleier da det kostet veldig mye der nede...

Vi skal reise når mini er 1,5 år! Ingen erfaring selv, men jeg tror det blir kjempestas! Badebasseng, varme og barnevennlige omgivelser på hotellet! Mest spent på selve flyturen, men tenker at med mange nye leker porsjonert ut gjennon turen, snacks, nettbrett, bøker osv så går det bra. Vi bestiller eget sete, selv om det koster mer tror jeg det blir verdt det. Og så kjøper vi stokke jet kids for å forhåpentligvis gjøre det lettere med soving.

Var i syden med eldste da hun var 1,5år. Brukte rett og slett babystol, maxi cosi cabriofix da denne passer lenge. Om det er en stor 1.5åring så kan du ta med Britax two way. Den kan brukes på flyet også :) ta med en trille med god kalesje, vi har baby jogger city tour. Den går som håndbagasje.

Back
Topp