syden med 1 åring

tuppis

Glad i forumet
vi skal til syden med gutten vår i sommer.
og jeg lurer på om det er noe som er must å ha med?hva er forskjell på en uv drakt og en heldrakt barnebadedrakt?
hva kan være lurt å ha med?

Hvor skal dere?

Jeg ville tatt med bleier, siden det er ganske dyrt å kjøpe bleier i utlandet. Og bleiene er ofte fulle av parfyme, lotion og slikt.

Om dere bruker våtservietter ville jeg tatt med det også. Stappfulle av parfyme og slikt i andre land. I norge har du ihvertfall mulighet til å få trygge(re) produkter.

Jeg har et blogginnlegg med sydentips her. :)

Me var i syden med ein eitt åring i fjor.
Eg ville tatt med grøt, litt barnemat og mme hvis han fortsatt får det. Me hadde og med bleier.
Dei små blir veldig fort forkjøla pga MYKJE bading, og det var vanskelig å få tak i nesedråper, så det ville eg tatt med, og paracet for barn.
Ellers så var det genialt å pakke inn små gaver med leiker å gi på flyet. Me pakka inn badeball, bok, bil og litt forskjellig, billige ting. Papiret er jo like kjekt som pakken når dei er i den alderen.
UV drakt er eit must, så slepp du unna masse smøring!! Heldrakt uten UV er ingen vits, da du må ha solkrem under.

Masse god tur!!

Ta med bleier ja, og ellers solkrem (dyyyrt i utlandet og variabel kvalitet for barn...)

Jeg tror at uv-drakt og hel badedrakt er det samme, men ta med to stk, minst. Plutselig må den ene i vask og dere har ikke lyst til å være inne resten av dagen!

Solhatt som dekker bak i nakken og solbriller er supert, mye refleksjoner fra vann og sjø og så gir hatten skygge.

Vi var litt plaget med maur, så noen hundeposer til å knytte brukte bleier i var genialt for å holde mauren vekke fra badet. De kom kun dersom det var noe som fristet, så alt av brukt tøy lå i tette poser.

Og noen gode sandaler som en kan bade i. Sand og fliser er varme i sola, en liten ettåring forstår ikke at han eller hun må gå i skyggen om skoene er av...

Jeg ville tatt med alt barnet skal spise (hvis barnet spiser middagsglass eller grøt).. samt bleier og våtservietter.... termos så du kan lage grøt når som helst.. en god sovevogn..  solkrem.. jeg ville kjøpt en litt stor uv t-skjorte fremfor drakt.. jeg synes det ble styrte med den drakta.. han badet mye så ble mye til at han ikke brukte den også..(for den hang til tørk hele tiden) jeg tenker at en t-skjorte er lettere å dra av da barnet skal badet så den slipper bli våt hele tiden..  

ta med badebleie i tøy, så du slipper kaste masse våte engangsbadebleier hele tiden. har hatt litt forskjellige, men den som tørket raskest var applecheeks fra www.eddabedda.com eller www.bleieboden.no
du kan nok helst sikkert ha str 2  i sommer:)

Back
Topp