Syden i uke 27

Bonus2+1

Forelsket i forumet
Jeg og min kjære vurderer en tur til mallorca i starten av mai, da vil jeg være ca 26-27 uker på vei (alt etter som hvilken termin jeg går ut i fra).
Jeg lurer på om noen har noen erfaringer med å dra på tur som gravid, hva må jeg huske, tenke på ol?

Vi var i Spania da jeg var 25-26 uker på vei mener jeg. Bare passe på å dekke til magen, at den ikke blir for varm. Ikke få isbiter oppi drikken. Og ikke spise softis fra maskin. Jeg spiste da frozen yoghurt, men sikkert ikke så lurt siden det kommer rett fra maskin. Ellers var det vel ikke så mye annet som jeg husker.. Passet på å drikke nok vann og skylle frukt før du spiser det

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg dro i uke 26 og var hjemme i begynnelsen av uke 27. Det er vel frem til uke 27 de fleste flyselskaper lar deg reise, så det er vel noe du burde sjekke opp med det flyselskapet dere evt skal reise med. Måtte ha med legeerklæring om at jeg var frisk og ikke hadde hatt noen spesielle problemer med svangerskapet og hvilken uke jeg var i. De kan stoppe deg før du går på flyet for å sjekke dette, men det gjorde de ikke med meg.

Vi var på Kypros da jeg var 32 uker på vei. Hadde med legeerklæring, men magen var såpass liten at jeg så ikke så gravid ut. Slapp dermed å vise den.

Utover det, vær litt obs på temperatur, mat og vann. Og kos deg. :)

Veldig viktig med legeerlæring som andre nevner. Eg hadde ganske stor mage tidlig, og var på Gran Canaria. Måtte vise skrivet til sikkert ti forskjellige for å få være med flyet heim;)
Ellers er det overoppheting og dehydrering det viktigaste å unngå. Eg klarte å få UVI der nede, så det var jo ikkje noko kjekt. Lurt å ikkje gå rundt med våt bikinitruse, heller veksle mellom to slik at den eine alltid er tørr:) God tur:)

Skal til London i vinterferien, da vil jeg være 32 uker når jeg er der nede. Trenger jeg legeærklering da? På klm sine sider sto det bare at de ikke anbefalte å fly etter uke 36 og ingenting mer ..

Skal til London i vinterferien, da vil jeg være 32 uker når jeg er der nede. Trenger jeg legeærklering da? På klm sine sider sto det bare at de ikke anbefalte å fly etter uke 36 og ingenting mer ..

Sikkert greit å ha for sikkerhets skyld? :)

jeg vil anbefale støttestrømper til flyreisen.. Var nettopp ute og reiste selv, dog mye lenger, men hadde mye smerter i beina under flyreisen..

var forresten selv da 25 uker da vi dro og 27 da vi kom hjem

Bestilte tur vi så håper vi på det beste :)

Jeg var 30 uker på vei da vi var på Mallorca. Gikk helt fint, bare pass på hva du spiser og bruk sunn fornuft! :) Kjøl deg ned ofte osv.

Back
Topp