Syden i (svangerskaps)uke 26/27?

snuppa80

Forumet er livet
Noen som har vært i syden i (svangerskaps)uke 26/27? Vi reiser når jeg er 26 uker, og kommer hjem når jeg er 27 uker. Legen anbefalte meg å avbestille, men det er to andre krapyl som gleder seg sååå masse, at jeg har lite lyst til å skuffe de... Skal sies at vi skal ha med både mamma og svigers, slik at vi har barnepiker, og faktisk kan slappe av...

Kan ikke tenke meg hvorfor man ikke skal kunne dra som gravid. Med mindre det er medisinske grunner. Jeg var selv i syden på den tiden, og det var topp. =)

var i syden da jeg var 30 uker, og det var heeerlig :) ser ingen grunn i å avbestille så lenge man tar noen få forhåndsregler med tanke på mat, vann fra kran og holder seg unna dyrene der man er :):) KOS deg du!!

Jeg ser heller ingen grunn til at jeg ikke kan reise, men vi bestemmer oss først når vi får konstantert termin (må ha legeerklæring etter uke 28). Reiser jo ikke for å stresse, det hadde jo vært gull å få en tur med gutta før det kommer enda en!! Men, legen mente vi burde avbestille, spent på hva jm sier...

Hvorfor mener legen det er best å avbestille turen?

Hvis du er frisk og fin og har et ukomplisert svangerskap (og ingen av de andre barna dine er født veldig prematurt), kan jeg ikke se hvorfor du ikke skal kunne reise? Dersom det mot all formodning skulle skje noe når du er på tur har de jo et utmerket helsevesen i andre land enn Norge. Jeg har vært innlagt på sykehus i Spania, og fikk bedre behandling der enn her i Norge.. 

krokkoline skrev:
var i syden da jeg var 30 uker, og det var heeerlig :) ser ingen grunn i å avbestille så lenge man tar noen få forhåndsregler med tanke på mat, vann fra kran og holder seg unna dyrene der man er :):) KOS deg du!!

sign

det er jo bare å ta de samme forhåndsregler som man ellers gjør ved utenlandsturer...
pluss de sedvanlige for gravide på fly - støttestrømper og bevege seg når man kan..

Flott å høre:-) Vært litt bekymret for om det blir reise, men formen min har jo vært grei alle svangerskapene. Mye kynnere, men de har kommet av stress, og det finnes det medisiner mot sa de til meg sist. Satser på at det blir ei slækk uke på Kreta i august da *gledeseg* 

snuppa80 skrev:
Flott å høre:-) Vært litt bekymret for om det blir reise, men formen min har jo vært grei alle svangerskapene. Mye kynnere, men de har kommet av stress, og det finnes det medisiner mot sa de til meg sist. Satser på at det blir ei slækk uke på Kreta i august da *gledeseg* 

God tur!

Bare husk at det kan være veldig varmt på Kreta i august.. Gjerne opp mot 35-40 grader, så pass på å drikke nok vann :)

Ja det eneste jeg tenker på er at det kan være veldig varmt der på den tiden, men du får bare ta forhåndsregler, så er det absolutt ikke farlig. 
Vi var i Miami da jeg var 24-26 uker på vei. 
Varmt var det! Men det værste var luftfuktigheten egentlig, gjorde at jeg fikk kynnere av å gå rolig to kvartaler. Men vi hadde da ikke dårlig tid, var på ferie og skulle kose oss. Hadde en kjempefin tur =)

Back
Topp