Syden i sommer

Bkno9416862

Blir kjent med forumet
Flere som skal på utenlandsreise i sommer? Skal selv til Spania om tre uker, og er litt spent på hvordan formen er da. Kjenner jeg gruer meg litt om kvalmen skulle være ille den uken, i tillegg til varmen liksom. Noen erfaringer? Mat er også noe jeg tenker på, mye jeg må unngå for å være på den sikre siden..

Flere som skal på utenlandsreise i sommer? Skal selv til Spania om tre uker, og er litt spent på hvordan formen er da. Kjenner jeg gruer meg litt om kvalmen skulle være ille den uken, i tillegg til varmen liksom. Noen erfaringer? Mat er også noe jeg tenker på, mye jeg må unngå for å være på den sikre siden..
Reiser til Bulgaria selv om 3 uker :rolleyes: vet jeg kommer til å bli veldig dårlig, blitt det alle gangene før, selv når det har endt dårlig. Så er også veldig spent på hvordan det blir! :confused: av mat tenker jeg man bare må passe på at kjøtt er godt stekt, og at salat osv er vasket eller varmebehandlet. Kanskje litt skeptisk til isbiter, da jeg tror disse lages av tappevann, men ikke helt sikker. Ellers er det vel bare samme regler som her hjemme :happy:

sniker litt fra januar (termin 26 jan) :) har hørt at man skal være forsiktig med softis, is i disk (sånn kuleis opplegg) og isbiter.. ellers det vanlige at kjøttet er stekt og gr.saker er vasket. Skal selv til italia er så glad i tomater og salater, men tror ikke jeg tørr å spise det på restaurant - aner ikke om det er vasket:sad010:confused005

Jeg skal også til Spania om 3 uker. Er sålangt ikke særlig kvalm så håper det holder seg slik.
Er det noe man bør passe på som gravid når man reiser utenlands?
Skal på UL rett før jeg reiser, er da 9 uker. Er greit å se at ting ser greit ut før en drar :)

Jeg kom hjem fra Spania i natt! Passet på å spise godt stekt kjøtt/kylling, holdt meg unna salat, av frukt spiste jeg kun vannmelon (vasket skallet før jeg skar den opp så ikke bakterier dras med inn i vannmelonen :dead: ). Så det ble litt for mye fries og pasta og pizza, var det som føltes tryggest! Vet mange sier at isbitene lages på tappevann, men etter å ha jobbet på restaurant i Spania selv vet jeg at de aller fleste får tilkjørt store sekker med isbiter fra fabrikk, og ikke lager isbitene selv. Ellers må man jo bare kjøle seg ned i vannet, ligge litt i skyggen og spise masse is :D (men is med papir rundt, prøv å styr unna softis og kuleis og sånn!)

Reiser selv til Mallorca neste lørdag. Håper formen holder seg like fin som den har vært så langt. Merker varmen her hjemme har vært ubehagelig men tror det hjelper på å ha et basseng å kjøle seg ned i.
Når det gjelder mat så tar jeg nok samme forholdsregler som hjemme og tenker ikke mer på det. Det finnes jo gravide kvinner i Spania, osv og hvis det går fint med dem så må det jo gå greit med meg og [emoji4]

Er det noen av dere som bruker crinone e.l? Hva tenker dere om bading da? Reiser til Italia om et par uker og bruker crinone.

Er det noen av dere som bruker crinone e.l? Hva tenker dere om bading da? Reiser til Italia om et par uker og bruker crinone.

Jeg bruker Crinone og har ikke hatt noen problem mtp det her i Norge når jeg har badet hvertfall:)

Jeg var på Kreta da jeg var gravid med sønnen min for 7 år siden. Var 5 mnd på vei da og det gikk veldig fint. Brukte sunn fornuft, ble anbefalt av jordmor å ikke spise salater på restaurant samt is i kjeks. Nå er det mulig at jeg drar til syden helt i slutten av juli , om jeg finner en tur som ikke koster skjorta :)

Back
Topp