Syden i sommer?

tulipanen88

Betatt av forumet
Jeg skal til Rhodos i sommer, er da 11-12 uker på vei. Noen andre som skal til Syden? Og noen som har erfaringer og tips til hva man bør unngå mtp varme, bading, mat? :)

Vi skal til Frankrike :) Min plan er å unngå rått kjøtt, salat, isbiter, fløteis, melk. Bade tenkte jeg å gjøre dersom bassenghygienen virket godt. Holde meg i skyggen den varmeste tiden på dagen. Holde meg hydrert på flaskevann, ikke springvann. Vaske (i flaskevann) og koke grønnsaker.. Handsprit!

Jeg skal ta toxoplasmose blodprøven på onsdag og en ny 3 uker etter hjemkomst :)

Vi bestilte turen lenge før jeg ble gravid, hadde jeg kunne avbestilt hadde jeg nok gjort det :) Litt fordi jeg tar toxoplasmose såpass alvorlig at jeg ikke kommer til å nyte ferien, og litt fordi bekkenet heller ikke kommer til å nyte det :p

Vi skal til Frankrike :) Min plan er å unngå rått kjøtt, salat, isbiter, fløteis, melk. Bade tenkte jeg å gjøre dersom bassenghygienen virket godt. Holde meg i skyggen den varmeste tiden på dagen. Holde meg hydrert på flaskevann, ikke springvann. Vaske (i flaskevann) og koke grønnsaker.. Handsprit!

Jeg skal ta toxoplasmose blodprøven på onsdag og en ny 3 uker etter hjemkomst :)

Vi bestilte turen lenge før jeg ble gravid, hadde jeg kunne avbestilt hadde jeg nok gjort det :) Litt fordi jeg tar toxoplasmose såpass alvorlig at jeg ikke kommer til å nyte ferien, og litt fordi bekkenet heller ikke kommer til å nyte det :p
Vi bestilte også før vi visste det, men vi prøvde jo da. Hvorfor skal du ta toxoplasmose blodprøve før og etter? Burde jeg også gjøre det? Nevnte for legen at jeg skulle til syden, men hun sa ingenting om det :)

Ingen fare å dra til syden gravid Kan være lurt med støttestrømper på flyet. Der nede kan du prøve å unngå rått kjøtt, salat og isbiter. Og ikke steike deg ihjel i sola Var to ganger under forrige graviditet og skal ned nå i uke 9-11

Vi bestilte også før vi visste det, men vi prøvde jo da. Hvorfor skal du ta toxoplasmose blodprøve før og etter? Burde jeg også gjøre det? Nevnte for legen at jeg skulle til syden, men hun sa ingenting om det :)
Fordi det er høy forekomst av det i de landene, og dersom man blir smittet er symptomene gjerne milde, så man tenker ikke nødvendigvis over det. Jeg ble anbefalt dette av jordmor :) Det er ikke så viktig å ta før reise for de kan se forskjell på gammel og ny smitte, men har man hatt det før er man immun forstod jeg :)

Vi skal også til Rhodos i sommer. Salat og frukt har jeg tenkt å holde unna

Hva med egg, krem/melk og påleggsskinke? Kan man spise det?
Jeg har ikke holdt meg unna dette i Spania. Men er greit å holde seg unna litt mer ute på restaurant enn det du har kjøpt på butikk og vet holdbarheten til

Skal til Bulgaria :) da er jeg vell i uke 12-13. Ergo kan fortelle hvorfor jeg ikke tar meg en dram ved bassenget, hehe

Back
Topp