Syden i sommer?

Kjente at jeg ble beroliget av innlegget ditt. Takk :)
Tenker det går greit med forholdsregler. Sminke pungen kommer til å være full av myggspray hvertfall ;)
Så bra! <3
Jeg vet vi jenter har litt tendens til å gire oss opp over ingenting, og kanskje spesielt når vi er gravide, overbeskyttende og fulle av hormoner. Da hjelper det å sette ting litt i perspektiv.

Jeg skal også fylle opp med anti-mygg i kofferten, og som sagt unngå å sitte ute sent på kvelden når det begynner å bli kjøligere.
 
Så bra! <3
Jeg vet vi jenter har litt tendens til å gire oss opp over ingenting, og kanskje spesielt når vi er gravide, overbeskyttende og fulle av hormoner. Da hjelper det å sette ting litt i perspektiv.

Jeg skal også fylle opp med anti-mygg i kofferten, og som sagt unngå å sitte ute sent på kvelden når det begynner å bli kjøligere.
Det er sant. Kjente jeg fikk et lite angstanfall og sa til mannen at han og guttungen kan dra uten meg ;)
Men skal prate med legen og tenker at jeg får kose meg med familien 10 dager i Spania i juli :)
 
Jeg leste et sted at man bør vente med å førsøke å bli gravide i minst fire uker etter hjemkomst. Dette passer fårlig nå som vi er i gang med prøving og håper at det klaffet denne mnd. Jeg reiser til Spania om ca 3 uker og blir der i en uke.

Har ikke hatt lyst til å spørre/skrive om det sv frykt for stygge tilbakemeldinger, men merker jeg blir beroliget av at flere skal reise :)
 
Skal til Italia, Hellas og Tyrkia om halvannen uke. Tiltrekker meg mygg som honning tiltrekker seg bier.
 
Jeg skal til spania om 1,5 uker. Skal bruke myggspray og nyte ferien uten å være bekymret! Er mye annet forferdelig som kan skje som har mye større sannsynlighet enn å bli smitta av zikaviruset ;)
 
Kjente at jeg ble beroliget av innlegget ditt. Takk :)
Tenker det går greit med forholdsregler. Sminke pungen kommer til å være full av myggspray hvertfall ;)
Sjekk om myggsprayen kan brukes av gravide. Husker når jeg var gravid sist, så var dette et problem..
 
ImageUploadedByBV Forum1463824167.737732.jpg

Les denne, hentet fra Folkehelseinstituttet. Som flere av dere har skrevet får vi bare følge med fremover, men er det som nå er det ingen fare å dra. Vi skal til Bulgaria i juli.
 
Last edited:
Vi hadde også planer om å reise til Hellas i sommer, men nå får vi se ann situasjonen. Tørr ikke å ta noen sjanser uansett hvor liten oddsen er for å bli smitta.
 
Jeg har egentlig veldig lyst til å reise til syden i sommer. Men tviler på at jeg får lov av legen når jeg tidligere har mistet flere ganger. Og i tillegg hatt et risikosvangerskap og prematurfødsler. Så vi får vel holde oss hjemme av den grunn, hvis alt går bra da. Ellers så ville jeg bare sett det ann når turen nærmet seg, ang zikaviruset ;)
 
Vi skal til Italia i august og varer der 3 uker. Skal høre med leger hva han anbefaler.
 
Vi skal til Spania. Foreldrene mine bor der, og kunne fortelle d at det er like stor risiko å få zika-viruset her i Norge som det er der nede. Men mamma skulle hamstre inn mygglys å myggspray til vi kom siden jeg ga min beskymring.
 
Nei, ingen sydentur i sommer. Orker ikke sånn varme om sommeren i utgangspunktet, og spesielt ikke som gravid. Jeg har vært en gang i syden før, da var jeg 13-15 uker gravid med vesla, Kreta i august. Det var nesten fælt, spesielt fordi siste rest av kvalme ikke ble bedre av varmen.
 
Vi skal til bulgaria i juli, og som andre her skriver tror jeg ikke det nytter å være hysterisk.. Dersom situasjonen skulle endre seg blir det selvfølgelig tatt i betraktning om det er lurt å reise :) kjenner det hadde vært tungt å måtte droppe denne turen, siden det er min aller første sydentur noen gang.. :(
 
Vi skal til Kroatia! Bør sjekke opp da kanskje...

Var på lista det også- å nei!!
 
Back
Topp