Syden i sommer?

TVA

Flørter med forumet
Noen her som planlegger sydentur i sommer? Ser nå i flere artikler at zika viruset har moderat risiko nå i land som Tyrkia,Hellas, Italia osv! Jeg som har bestillt tur til Tyrkia i juni:(:(

Skal egentlig til Spania men kommer til å se an risikoen :)

• Liker
Reactions: TVA
Skal til Spania om en mnd. Så en artikkel i VG i går om det der sto det moderat til lav risiko i Europa og Spania var ikke nevnt som en av "fare" landene. Men jeg kommer til å ta det opp med legen min før jeg reiser og følge med på utviklingen osv.

• Liker
Reactions: TVA
Jeg skal ikke reise før på sensommeren, så dersom det ikke har vært noen utbrudd til da så reiser jeg nok :)
Ok! Tror jeg også bare må forholde meg rolig og se ann situasjonen fremover! Vil helst ikke skuffe min datter som gleder seg sååå til Tyrkia tur:)

• Liker
Reactions: ilu
Skal til Spania om to uker i dag.. Visste ikke at det var fare for zika virus der? Noen som har funnet artikler på dette?

I Februar i år var det TRE kjente tilfeller av Zikavirus i Europa, den ene i Spania og de to andre i Irland. Alle tre ble smittet etter at de hadde vært på reise i sør-amerika. I Spania er det nesten 50 millioner innbyggere. Ja, jeg vet at "bølgen" skal treffe nå sent på våren/sommeren, og at risikoen er moderat i f.eks Spania - men den moderate risikoen er dersom helsevesenet i landet ikke tar noen forholdsregler.

Jeg reiser til Spania om litt over 2 uker og skal være der i 3 uker til sammen med datteren min. Jeg kommer til å kjøpe med meg myggspray, og unngå å sitte ute sent på kveldene. Med unntak av det har jeg tenkt å nyte ferien min til det fulle, jeg GLEDER meg til sol og varme!

Selvfølgelig skal man være føre var, og jeg hadde IKKE dratt på ferie til Latin-Amerika, men det nytter ikke å bli hysterisk heller.

I Februar i år var det TRE kjente tilfeller av Zikavirus i Europa, den ene i Spania og de to andre i Irland. Alle tre ble smittet etter at de hadde vært på reise i sør-amerika. I Spania er det nesten 50 millioner innbyggere. Ja, jeg vet at "bølgen" skal treffe nå sent på våren/sommeren, og at risikoen er moderat i f.eks Spania - men den moderate risikoen er dersom helsevesenet i landet ikke tar noen forholdsregler.

Jeg reiser til Spania om litt over 2 uker og skal være der i 3 uker til sammen med datteren min. Jeg kommer til å kjøpe med meg myggspray, og unngå å sitte ute sent på kveldene. Med unntak av det har jeg tenkt å nyte ferien min til det fulle, jeg GLEDER meg til sol og varme!

Selvfølgelig skal man være føre var, og jeg hadde IKKE dratt på ferie til Latin-Amerika, men det nytter ikke å bli hysterisk heller.
Kjente at jeg ble beroliget av innlegget ditt. Takk :)
Tenker det går greit med forholdsregler. Sminke pungen kommer til å være full av myggspray hvertfall ;)

Back
Topp