Syden i høstferien?

ModenMamma_

Glad i forumet
Augustbarna 2021
Er det galskap å dra til typ Tenerife/Gran Canaria med baby på 2-3 mnd?

Jeg fabler om varmere strøk, og dersom det skulle vise seg å bli mulig å reise til høsten, er eldstemanns høstferie en fin mulighet (sett bort fra ganske liten baby).
Er det noen av dere som har erfaring med baby og sydenturer?

Jeg var i Syden med mi jente når hun var 3 måneder, hun STOR koste seg, bare pass på å ikke reis på den varmeste tiden

Sist permisjon var jeg på ferie når lille var 2 mnd. Var veldig i tvil på forhånd om jeg skulle reise, men angret ikke. Jeg reiste til en leilighet i Hellas som er eid av familie, så visste på forhånd at alle nødvendige fasiliteter var tilstede. Det virket som lille også synes det var deilig å slippe å bli pakket inn i lag på lag med klær, men temperaturen der var max 20-24 grader. Så dette var jo ikke en sydentur slik sett, bare et avbrekk fra en kald november her hjemme:happy: Jeg hadde reist igjen, men usikker mtp korona...

Hei,
Jeg har reist mye rundt om i verden med min gutt som nå er 4,5 år. Stort sett er det ikke noe problem! Men jeg ville nok ikke reist på en slik ferie med et spedbarn. De er så sårbare, og sykehusene i disse landene er ikke samme standard som hjemme. Vi reiste til Thailand da gutten hadde fått siste vaksine. Til en moderne og ny resort. Er en sjangs å ta det også.

Er det galskap å dra til typ Tenerife/Gran Canaria med baby på 2-3 mnd?

Jeg fabler om varmere strøk, og dersom det skulle vise seg å bli mulig å reise til høsten, er eldstemanns høstferie en fin mulighet (sett bort fra ganske liten baby).
Er det noen av dere som har erfaring med baby og sydenturer?
Vi dro da førstemann var 4 mnd (ble 5 når vi var der) til Kreta, i følge anbefalingene er det ok å dra innenfor Europa, men lengre turer burde kanskje avventes til barnet er litt eldre (smitte, infeksjon osv) :joyful:

Ville ikke tatt sjansen. Ikke bare er sykehusene noe helt annet der, men det er også mer utbredte resistente bakterier ved både utenlandske sykehus og sånn generelt i utlandet (pga ukritisk bruk av og tilgang på antibiotika). Det kan være uheldig for alle sånn sett, men kanskje ekstra ille for et spedbarn med fortsatt dårlig immunforsvar tenker nå jeg. Er bioingeniør så jeg sier som MissClark lengre opp: Mulig jeg er litt yrkesskadet :bookworm:

Men jeg har full forståelse for at en sydentur er svært etterlengtet:happy: Får håpe det blir en fin norsk sommer/høst selv om det ikke er heeelt det samme.

Takker for svar!
Jeg ble nok en smule revet med av lukten av solkremen jeg smurte meg med før tur i går :knegg:

Savnet av deilig late dager i sydligere strøk ble så akutt og voldsomt.

All cred til de som gjør det, jeg hadde aldri gjort det :p Egentlig av flere grunner, jeg husker hvor sinnsyk varm jeg var i forhold til amming på sommeren, og ville bare ha det kjølig rundt meg :p For det andre ville ikke jeg vært en av de første som reiste til slike plasser etter koronaen, for det første så tror jeg det er veldig utrivelig og at de fastboende er desperate etter penger, og dessuten vet en jo ikke hvordan koronasituasjonen er :wacky:

For min del så tenker jeg at alt kommer an på hvordan ståa er da, og hvor lenge verden har vært åpen. Vil ikke reise den første mnd etter at ting åpner men trenger ikke vente ett år heller. Men for meg er det viktig at spesielt meslingvaksinen er tatt før vi reiser, siden det har vært en del av det i de senere år i en del land.

Sniker og tenker det å reise med små barn hadde jeg ikke vært bekymret for men sjekk at baby har de vaksine som trengs for landet. Men å satse på høst ferie utenfor Norge i år når pandimien er slik den er og fare for med korona virus fortsatt og sannsynligvis ikke vaksinert baby, det hadde jeg ille gjort.

i forhold til varme så får de barn i alle land i verden. Der det er varmere har de ofte hus som er bedre tilpasset enn hjemme. Slik at bruker du sunn fornuft med klær, varme og holder skyggen tenker jeg ting går bra. Men ser du for deg å sitte stort sett under parasol og vurdere å holde innendørs på det varmeste er kibt hadde jeg aldri reist. Hadde også vurdert å reist med en sportsvogn som du kan legge ryggen flatt på. Bodde k Asia med nr 1 og prøvde å gå ut med bag vogn, det ble en tur ut med bagvogn så måtte jeg ta sportsdel. Baby var gjennomsvett lå i en dam av svette det ble jo et lite drivhus nedi bagen til tross for han lå nesten avkledd der...

bruker du mm husk å ta med det da det ikke alltid er like greit å finne ut i andre land på kort tid. Ammer du så husk å tilby mye pupp.

Back
Topp