Syden i april/mai. Hvor bør jeg reise? Anbefalinger?

guttemammaen

Forelsket i forumet
Vi skal reise på en "voksen" tur sammen med et vennepar en uke i april/mai, men vi har aldri vært i syden før, så jeg blir veldig glad for gode anbefalinger. Vi skal kun slappe av og kose oss, og det kan gjerne være en spa avdeling på hotellet! Noen her som har en veldig god anbefaling, både reisemål og hotell? Vi har sett litt på Kreta, men jeg har hørt at det kan være litt kaldt der i begynnelsen av mai?!

Egypt og Tyrkia begynner å få greie temperaturer i mai. Der finner du også mye fine hoteller med spaavdelinger. Hvis dere velger Tyrkia vil jeg anbefale å reise med Nazar.

Egypt og Tyrkia begynner å få greie temperaturer i mai. Der finner du også mye fine hoteller med spaavdelinger. Hvis dere velger Tyrkia vil jeg anbefale å reise med Nazar.

Har du noen linker? jeg er litt redd for å reise til Tyrkia pga all uro som har vært der nede.

Uroen har vel hovedsaklig vært i Istambul. Som turist i de vanligste turistområdene Antalya, Side og Alanya tror jeg dere vil merke lite av uroen.

www.nazar.no

Hvis dere ikke har planer om at turen skal være så billig som mulig vil jeg anbefale at dere ser på Premium Collection hotellene. Man får absolutt valuta for pengene hvis man bor på disse hotellene. Har selv vært på Royal Wings og Royal Alhambra og kan varmt anbefale de. Mine foreldre har vært på Ic Green Garden og Royal Dragon og vært kjempefornøyde med de hotellene.

Vi var i Egypt i mai for 8 år siden. Storkosa oss der også vi, men syns det var slitsomt å gå utenfor hotellområdet på grunn av innpåslitne selgere over alt. Den gangen reiste vi med Ving, og var fornøyde med det.

Uroen har vel hovedsaklig vært i Istambul. Som turist i de vanligste turistområdene Antalya, Side og Alanya tror jeg dere vil merke lite av uroen.

www.nazar.no

Hvis dere ikke har planer om at turen skal være så billig som mulig vil jeg anbefale at dere ser på Premium Collection hotellene. Man får absolutt valuta for pengene hvis man bor på disse hotellene. Har selv vært på Royal Wings og Royal Alhambra og kan varmt anbefale de. Mine foreldre har vært på Ic Green Garden og Royal Dragon og vært kjempefornøyde med de hotellene.

Vi var i Egypt i mai for 8 år siden. Storkosa oss der også vi, men syns det var slitsomt å gå utenfor hotellområdet på grunn av innpåslitne selgere over alt. Den gangen reiste vi med Ving, og var fornøyde med det.

Ja det var mange vakre hoteller der! Tusen takk for tipset....jeg skal sette meg ned sammen med min mann i kveld å studere de ulike plassene! Er det noen steder som egner seg spesielt når vi reiser bare voksne (uten barn)?

Hvis dere tenker på et sted der det ikke er barn bør dere satse på et av konseptene til Ving eller Star Tour hvor de har hoteller med nedre aldersgrense på 16 år.

Mamma og pappa har vært i tyrkia i åe, og de merket ingenting til uroen:)
Jeg personlig stemmer for Gran Canaria på den årstiden!;) ..alle årstider egentlig;) fnis

Sent from my iPad using BV Forum

Tyrkia er knall, merker ingenting til uro. Vi drar til Kemer hvert år, nyyyydelig! Sist var vi i juni, akkurat passe temp:)

Tror Kreta kan være litt kaldt i april, men bedre i slutten av mai. Beste temperatur og omgivelser for barnefamilier på den tiden synes jeg er på Kanariøyene f.eks Tenerife eller Mallorca (også kort flytid dit) og der er det flere barnevennlige hotell med både ving og star tour. (Lolo og bernie og bamseklubben f.eks) :)

Back
Topp