Syden! Hjelp!

Tine09

Forelsket i forumet
Vi skal en tur til Kypros i september og jeg både gleder og gruer meg! Har jo aldri reist med barn før så dette er helt nytt for meg.... Lurer derfor på litt forskjellig[8|]

Hva gjør man når man kjører buss/taxi??? Regner ikke med at de er så nøye på barneseter og sånn der og det er uaktuelt å ta med eget sete. Er det vanlig å bare å ungen på fanget?? (men det er det kanskje ingen som vil innrømme her.... kremt...) Vet ikke helt om jeg synes at det er helt greit å ha mini i buss/taxi uten sete, ville jo aldri i livet gjort det her....

Går det greit å få med seg mat/drikke til mini gjennom sikkerhetskontrollen?

Er det noen som har reist med vogn uten prampack??? Mannen min mener det går bra uten men jeg er skeptisk!!! De behandler jo ikke koffertene så pent så regner med at vogner også får ganske hard medfart.

Også hadde det vært fint med noen tips til flyturen!!!! Mini er veeeeeeldig aktiv og sitter som regel ikke stille et sekund. (Han klarer ikke å sitte å spise en gang....) Merker at jeg gruer meg litt til flyturen ja... [:-]

Vi var i kypros nå i august[:)]
Vi hadde snuppa i manduca på bussen. Bilseter var det vanskelig og oppspore om man ikke leide bil med barnesete. Ettersom de kjører på "feil" side, ville ingen kjøre så da ble det buss fra flyplassen til hotellet. På vei hjem tok vi henne i fanget. Selvfølgelig ganske unaturlig, men det ble løsninga denne gangen. (liten avsporing, har måttet tatt henne i fanget på bybussen her hjemme i norge ved to anledninger også. Da de ikke har belter på bussen og jeg ikke har andre alternativ må man jo bare komme seg ut).

Mat og drikke går fint gjennom sikkerhetskontrollen. Jeg hadde med NAN på kartonger, smoothies, fruktglass og middagsglass. De spurte om jeg hadde barnemat i stellevesken og når jeg sa ja sendte de den bare igjennom.

Vi kjøpte oss en billig carena vogn til turen, og valgte denne istedenfor å dra med oss tfk vogna. Vi sendte den med slik plastpose man får kjøpt ved innsjekk til 50 kr. Det gikk helt fint!
Anbefaler virkelig og ta med deg små lette reisetriller/vogner. Det er HØYE fortauskanter og små butikker. Vi angra ikke et sekund på at vi kjøpte oss ei carena vogn.
Anbefaler og ta med deg lammeskinn til vogna. Snuppa svetta endel, og var bedre og sitte på skinnet enn rett i vogna. Og paraply til vogna, slik at du får skjerma for vogna [:)]

Ta med deg bleier, for de var ganske dyre og en del ymse sorter. Møtte ei som hadde fått skikkelig sår rumpe på mini for bleiene var neddynka i parfyme. Babymatutvalget var også dårlig. Føler meg hysterisk som tok med masse mat og bleier men angrer ikke et sekund for at jeg dro med meg alt.

Flyturen var ikke særlig gøy for vår del, men vi kjøpte med noen nye leker hun ikke hadde sett før som hun fikk på flyet. Så var innholdet i stollommene ganske spennende[;)] La henne drikke eller suge på noe når dere letter og lander. De har vannbad på flyet så de kan varme middagsglass og flasker.

God tur! Savner virkelig sola og varmen der nede allerede! (Vi kom hjem på mandag)[:)]

Back
Topp