Syden første trimester?

Klarfornestemann

Forelsket i forumet
Marsboerne2017
Sensommerbarna 2019
Noen som har erfaring med å dra til syden i første trimester? :) Ønsker å dra til syden en uke når jeg er i uke 8/9/10! Er 6+0 i morgen og i knallform! Men redd det plutselig snur :o

Har vært i syden i mitt forrige svangerskap. Gikk så fint

Jeg er glad vi ikke dro. Jeg er i min 9. Uke. Hadde vi dratt hadde det blitt en ferie med kvalme og oppkast. Vi tar en tur i andre semester.

Hører rykter om at uke 9 er helvettesuken, så kan jo bli spennende :p Men hadde vært veldig deilig å dratt bort - slitsomt å gå hjemme uten å kunne dele noe - tiden går såå sakte :(

Husk å sjekk området med tanke på zika viruset da... :)
Ellers er det vel bare å dra og kose seg så lenge formen er fin :-D

Jeg var på ferie i varmere strøk for litt siden, var rundt uke 9, og det gikk helt fint. Ikke helt planlagt da, da jeg fant ut at jeg var gravid mens jeg var på reisefot i 4 uker :p bare velg et område som er trygt og godt og legg deg under parasollen hvis det blir for varmt og ubehagelig. Kjøp med deg seaband for kvalme og ha noe kjeks å spise om morgenen i tilfelle kvalmen kommer snikende en dag. På stranda kan man jo i alle fall også sove så mye man vil :p

Og ja. Sjekk om det har vært lokale tilfeller av zikavirus. Jeg var i Miami, heldigvis før det ble påvist zika der...
Jeg ville holdt meg innenfor Europa hadde jeg vært deg. :)

Jeg var på reise da jeg var i uke 9, og det gikk helt fint. Drakk mye vann, merka at det behovet var større enn vanlig. Ellers var det ingen endring -minus øla ved bassengkanten ;)

Jeg har ikke taklet sol og varme i første trimester nå i sommer! Vært mye kvalm, så vi droppet Spania turen vår!! Veldig glad for det!:) Men hadde reist dersom formen var god!! Kjenner at reiselysten og rastløsheten er tilbake nå i uke 13...så tenker vi tar en tur i løpet av høsten!!
Bare bestill en plass med god air-condition, og bra standard...så har du back-up plan dersom du ikke takler sol dagen lang!!

Jeg har veldig lyst til å reise til varmere strøk når ferien min begynner på mandag, siden vi ikke akkurat er så heldige med været er på Østlandet om dagen. Men jeg er veldig usikker på hvordan det er å fly når man er gravid? Jeg blir veldig stresset og redd, så er redd det kan påvirke lille..?

Back
Topp